Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

«Mokkamann»

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hva mener du om kommentaren til Madcon?
Åpenbart rasistisk 47 18,29%
Uheldig og teit 218 84,82%
Morsom 5 1,95%
Det verste du har sett på TV.... 1 0,39%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 257. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-12, 02:31   #1
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

«Mokkamann»

Dette tar jo fullstendig av...
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10075550

Selv om man kan forakte Plumbo vokalisten for det han sa; så synes jeg også synd på han når han for meg fremstår som en oppriktig angrende mann og får servert et ølglass over seg.
Kanskje han velger å drikke litt mindre før han skal på podiet neste gang. Det ville nok isåfall være lurt.

Kaizers mannen la seg herved inn i samme kategori lavmål.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 02:34   #2
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.082
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mokkamann....

Teit og uheldig kommentar - men jeg syns reaksjonene tar fullstendig av.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 02:35   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mokkamann....

Kaizers blir aldri lavmål, men uttalelsen til Plumbo var særdeles pinlig og langt under lavmål.
Likevel: Fyren skjønner blemmen, beklager offentlig, er offentlig uthengt for idiotkommentaren sin og da lurer jeg på om det er mer å melke av kua?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 02:36   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mokkamann....

Teit og uheldig kommentar, som sikkert ikke var rasistisk ment, men jeg synes endel av reaksjonene er på sin plass. Det er lov å tenke litt før man snakker.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 02:41   #5
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mokkamann....

Teit og uheldig, men kanskje litt i overkant voldsomme reaksjoner. Noen ganger gjør folk feil. Noen ganger er det direkte ondsinet og fordomsfult. Jeg antar dette er i første kategori, og når det er på tv så blir det ekstra dumt.

Fra Dagbladet:

Også Jenny Skavlan reagerte på Plumbos takketale, og svarte med å sette sin egen plumboflaske ut i kulda.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 02:47   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mokkamann....

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Synes synd på ham? Ikke faen.

Jeg synes heller ikke synd på han, men det finnes da grenser for hvor mange gaffelhugg et menneske skal tåle for en feil?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 02:48   #7
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mokkamann....

Uheldig og teit.

Tror mannen har skjønt blemma si nå, og at han ikke gjør noe lignende igjen.
Jeg skjønner det kommer reaksjoner, og det er på sin plass også. Dog tror jeg han har fatta poenget, at han sliter litt med å sovne i kveld, og at han ønsker mer enn alt i verden å skru tida tilbake til før han gikk oppå scenen.

Jeg synes ikke det blir bra når det nesten er greit å hugge løs så mye man lyster, selv om folk har gjort ei så stor blemme.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 02:48   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mokkamann....

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes heller ikke synd på han, men det finnes da grenser for hvor mange gaffelhugg et menneske skal tåle for en feil?

Enig. Jeg synes dette blir skikkelig heksejakt, middelalder-oppførsel.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 02:50   #9
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mokkamann....

Ikkje spesielt imponert over den uttalelsen der gitt, og synest i grunn ikkje fortsettelsen er så mykje bedre. Han kjem frå bygda, javel. Det gjer eg og, men eg går nå for pokker ikkje rundt og kallar mørkhuda for moccamenn av den grunn!

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 02:59   #10
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mokkamann....

Reaksjonene blir voldsomme når mange henger seg på via diverse sosiale media, og det bærer litt preg av lynsjemobb, noe som er unødvendig. Men kritikk er jo virkelig helt på sin plass, og jeg synes det er fint at det reageres. Det hadde vært veldig merkelig om dette skulle ties ihjel og glattes over fordi det var "ment som en spøk".

Jeg synes ikke synd på fyren, og enhver ville vel sagt unnskyld etter så massiv kritikk. Jeg er ikke overbevist om at han faktisk forstår at det var galt å si det av den grunn - hadde han forstått det tror jeg ikke det ville falt ham inn å si det i utgangspunktet?

Jeg synes det er viktig å snakke om hvorfor slikt er det første som faller noen inn å si når man møter en mørkhudet fyr. Rasistisk ment eller ei, speiler det noen holdninger og fordommer som kan være greit å si noe om. Tenker jeg.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 03:26   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mokkamann....

Jeg synes det var en utrolig uheldig og teit kommentar. Helt klart en rasistisk uttalelse ogs, men jeg tror nok ikke den var ment som det. (så egentlig burde jeg kanskje ha valgt begge deler i pollen, eller...)

Først syntes jeg nesten synd på ham, men etter å ha sett intervjuet der han får øl i hodet, så synes jeg ikke lenger så synd på ham.
Han virket ikke akkurat som en angrende synder, bare flåsete (muligens flau) og full. š

Mulig han får en dårlig dag i morgen, når han etterhvert blir edru og virkelig skjønner hvor sinna folk er på ham.

Det hele var nok ment som en kjempemorsom spøk, som han sikkert trodde folk ville le av. Det var vel en real skivebom.

Men uansett, full eller ikke full, fra bygda eller ikke; en voksen og oppegående mann bør kunne tenke littegrann raskere enn det leppa slenger.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 08:06   #12
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mokkamann....

Jeg synes det er helt greit at han får reaksjoner.

Munnen glapp, og selv om dette var ment som en dårlig spøk så kommer disse holdningene fra et sted. Det er holdningene folk reagerer på og det er disse som er middelalderske, synes jeg. Hverdagdsrassisme er bare ikke greit.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 08:50   #13
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mokkamann....

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes heller ikke synd på han, men det finnes da grenser for hvor mange gaffelhugg et menneske skal tåle for en feil?

Jeg så ikke på, men har lest på nett og sett bilder. Folk kaster seg jo over ham som om han skulle være fritt vilt. Jeg har selv plumpet ut med litt upassende kommentarer et par ganger, og vært helt dårlig etterpå! Og da har det ikke vært for hele Norge, så han har nok ikke en god dag i dag...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 08:56   #14
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mokkamann....

Uheldig, pinlig, lavmål, teit kommentar om en annens hudfarge... Gremmes på hans vegne... Men syns ikke det var så rasistisk...

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 09:12   #15
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mokkamann....

Bygda? Pøh! Jeg er glad for at det reageres kraftig når en artist velger å bruke sin plass i rampelyset til å lire av seg en opplagt rasistisk kommentar. Om det er slik at vedkommende kommer fra et miljø der rasistiske vitser er kjempeartig og derfor smeller av en slik en i trynet på en prisvinnende artist, da er han jo dum, men en dum rasist fortjener vel også den reaksjonen han har fått i etterkant?Synd på? Pøh! Jeg synes ikke synd på en rasist, det er jo slik han velger å fremstå, når han får reaksjoner på at han er nettopp det.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 09:31   #16
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mokkamann....

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Reaksjonene blir voldsomme når mange henger seg på via diverse sosiale media, og det bærer litt preg av lynsjemobb, noe som er unødvendig. Men kritikk er jo virkelig helt på sin plass, og jeg synes det er fint at det reageres. Det hadde vært veldig merkelig om dette skulle ties ihjel og glattes over fordi det var "ment som en spøk".

Jeg synes ikke synd på fyren, og enhver ville vel sagt unnskyld etter så massiv kritikk. Jeg er ikke overbevist om at han faktisk forstår at det var galt å si det av den grunn - hadde han forstått det tror jeg ikke det ville falt ham inn å si det i utgangspunktet?

Jeg synes det er viktig å snakke om hvorfor slikt er det første som faller noen inn å si når man møter en mørkhudet fyr. Rasistisk ment eller ei, speiler det noen holdninger og fordommer som kan være greit å si noe om. Tenker jeg.

Så enig, så enig.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 09:52   #17
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mokkamann....

Jeg tror ikke det har noe å si hvor man er fra, når man kommer med en slik kommentar. Skikkelig lavmåls, skikkelig flaut, men jeg tror ikke det var slik rasistisk ment som det blåses opp til.

Men jeg synes det er mange som legger seg på et minst like lavt nivå, når de hetser usaklige kommentarer tilbake, og i tillegg heller øl på ham??? "Fittetryne" er omtrent på samme nivå...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 09:56   #18
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mokkamann....

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10097650
Samtidig så burde madcon-tshawe skjerpet seg litt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 10:15   #19
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mokkamann....

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Jeg er ikke overbevist om at han faktisk forstår at det var galt å si det av den grunn - hadde han forstått det tror jeg ikke det ville falt ham inn å si det i utgangspunktet?

Dette blir å konkludere/spekulere litt unødvendig, synes jeg, for i (seiers)rus kan noen og hver få seg til å si ting som de i utgangspunktet vet er feil og dumt.

Men selvsagt må man forvente seg reaksjoner når man "plumber" uti med alle fire på denne måten, og det er ikke særlig synd på ham, selv om flere av motreaksjonene var tilsvarende uheldige og teite.


Sist redigert av Madicken : 15-01-12 kl 10:20.
Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 10:25   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg syns denne kommentaren var pinlig, lavmål og fullstendig feil. Jeg skjønner at gutta i Madcon ble sure, jeg kan se humoren i ølglasset, og jeg syns vokalisten i Plumbo burde legge seg langflat og beklage uttalelsen, uten flåsing om enkle sjeler fra bygda.

Når det er sagt, så bør det også være rom for å bli ferdig med saken. Fyren har bæsja kraftig på leggen, livet går videre.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no