Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pangasiusfilet

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-09, 11:34   #1
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Spørsmål

Pangasiusfilet

Jeg hadde lyst på hvit fisk i dag, og endte opp med pangasiusfilet - det har jeg ikke prøvd før. Noen som vet hvordan den tilberedes? Er den god?

Det står at den er ypperlig til marinering, så jeg hadde lyst til å pestomarinere den, men bør den da ovnsbakes, tror dere?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 11:37   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.518
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pangasiusfilet

Den smaker egentlig veldig lite, og er grei til det meste. Å bake den i folie tror jeg blir veldig godt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 11:41   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pangasiusfilet

Og ikke minst; det står at det er "stor haimalle". Kan jeg spise det når jeg er gravid?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 11:46   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pangasiusfilet

Faren min forsøkte å gi slik fisk til katta, som nektet å røre det. Jeg er sannelig ikke sikker på om jeg ville spist det som gravid. Faderen har en slem tendens til å overdrive, da, og katta er bortskjemt, så det behøver ikke si så mye.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 11:48   #5
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pangasiusfilet

Hørtes ikke bra ut!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 11:52   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pangasiusfilet

Pengasus kaller han det.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 11:53   #7
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pangasiusfilet

Hihi, ja, jeg så det! En på SM skriver:

Sitat:

Pangasius har ingenting med hai å gjøre i betydningen bruskfisk, Pangasius er en malla, dvs en beinfisk. Jeg har i allefall aldri hørt at du ikke kan spise det, men det er en ferskvannsfisk (tror jeg) og da skal vi jo ikke spise store fisker...eller?

Prøvde å søke litt på Google nå, og der kom det opp at vi IKKE bør spise det, blandt annet for den er enn bunnfisk som spiser ALT den kommer over, dvs også søppel. Men, jeg trodde den du kjøpte i butikken i Norge var oppdrettsfisk.

Høres skummelt ut! Kanskje jeg bare må la den være, da...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 12:37   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.091
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pangasiusfilet

Jeg snublet over et blogginnlegg om denne fisken, så det må jeg jo bare dele;

http://www.blogg.edderkopp.net/?p=126

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 17:36   #9
ltb
Superaktiv
 
ltb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
Innlegg: 330
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Sv: Pangasiusfilet

Hei! Ser at det diskuteres pangasius fisk her. Jeg ser også at det begynner å bli en stund siden denne tråden ble startet, men jeg svarer likevel.

Jeg har aldri tenkt at jeg ikke burde spise denne typen fisk når jeg er gravid, så det var jo ganske interessant lesning.

Vi har brukt denne fisken når vi har laget hjemmelagede fiskepinner. Til det har den vært veldig god, men vi ser jo at annen fisk også blir godt til denne retten.

For å lage fiskepinner trenger du fiskefilet, mel, salt, pepper, egg, griljermel. Skjær opp filetene i passe store stykker. Vend filetene først i mel blandet med salt og pepper, deretter i sammenpisket egg, og til slutt i griljermel. Stek så filetene, og spis dem. De er gode varme, men de er også gode kalde. Vi lager alltid mye fisk fordi vi bare ha rester som vi kan gå og knaske på, eller eventuelt ta med i matpakka på jobbe.

Disse fiskepinnene passer godt hvis du vil lage mat i sammen med barna. Det er ypperlig hvis du stikker en grillpinne i hver av fiskebitene. Da kan dere holde i pinnen når dere vender fisken i de forskjellige bollene, og dere blir ikke så klissete på hendene. Når dere spiser kan dere også ha konkurranse om hvem som får flest pinner.

Men tilbake til diskusjonen: Det kan hende jeg styrer unna denne fisken senere, eller at jeg i alle fall leser litt mer om den før jeg kjøper den igjen. Det er jo egentlig bra å vite hva en spiser for noe!

ltb er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 21:38   #10
Kallisti
Apfel der Zwietracht
 
Kallisti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 150
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Sv: Pangasiusfilet

Urk, jeg fant en bloggpost om denne fiskens innhold av giftstoffer fra Mekongdeltaet: http://www.dietmindspirit.org/2008/0...ish-gray-sole/

__________________
ΚΑΛΛΊΣΤῌ
Kallisti er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no