Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Jeg lar meg irritere …

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 09:14   #121
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Hvor kommer egentlig ordet "olabukse" fra?
Ola Dunk?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 09:17   #122
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

I følge min mamma var den første dongeribuksa som ble kjent i Norge av merke "Ola". Den ble naturlig nok kalt for en olabukse, og det ble hengende ved etter at det også kom dongeribukser av andre merker. På samme måte som at alle lange underbukser i ull heter "stilongs" for svært mange, etter Devold sin "Stil-longs" (husker at jeg hadde en mørkeblå en, det stod stil-longs langs etter strikken oppe). Eller som finnmarkingene sier Toy til all tyggegummi
Hører mange som sier lypsyl om alle typer leppepomade også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 09:44   #123
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg sier at klær kryper, men skriver at de krymper. Jeg vet hva som er riktig, men forbeholder meg retten til å snakke sånn som alle andre gjør her (selv om jeg ikke sier legimitasjon selv om alle her gjør det - det får da være måte på).

Er ikke du fra samme kant av landet som meg ? Men jeg sier krymper, og jeg sier heller ikke legimitasjon eller silivisasjon. Kanskje jeg ikke er som alle andre
Men det jeg derimot sier er "Brett opp armane (armene)". Går helt fint det, ingen her som misforstår og får vondt

Og når en er inne på navn, hva med Elin, Elin og Eliiin. Jeg kjenner alle tre.
Og jeg har en venninne som heter Maaaritt , men det klarer ikke jeg å si. Har alltid kjent henne som Marit jeg

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:00   #124
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Og når en er inne på navn, hva med Elin, Elin og Eliiin. Jeg kjenner alle tre.

Jeg er Elin , farmor (fra Møre) sier Eliiin (i likhet med utlendinger, som av en eller annen grunn synes det er vanskelig å legge trykket på E-en). Her i Trøndelag får jeg ofte en "lettere" E. Jeg bryr meg ikke så veldig hardt om uttalen, men synes det høres litt fremmed ut med trykk på i-en. Nesten som et annet navn. Men farmor får lov (hvis den snille smilyen virkelig hadde vært snill skulle jeg brukt den )

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:23   #125
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

I følge min mamma var den første dongeribuksa som ble kjent i Norge av merke "Ola". Den ble naturlig nok kalt for en olabukse, og det ble hengende ved etter at det også kom dongeribukser av andre merker. På samme måte som at alle lange underbukser i ull heter "stilongs" for svært mange, etter Devold sin "Stil-longs" (husker at jeg hadde en mørkeblå en, det stod stil-longs langs etter strikken oppe). Eller som finnmarkingene sier Toy til all tyggegummi
Hører mange som sier lypsyl om alle typer leppepomade også.

Jeg som vred hjernen alle veier i går for å komme med noen toy-eksempler, også leverer du tre strake sånn helt uten videre...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:31   #126
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg kjenner både en Wiiiiibeke og en Wibeeke og en Krisstin og en Kristiiin. (...)

Og en Jon (uttales "Jon") og en Jon (uttales "Jånn"). Trodde uttalen her skulle skilles med om navnet var John (med "h") eller Jon (uten "h"), men det er muligens dialektavhengig.

Og det er vel få som reagerer på at noen sier "årntli'", men "ånkli'" derimot...

Men så er jeg også en av dem som ikke ville godta at mine barn seriøst skulle gå rundt å si "skjærest", "skjino", "skjedelig" osv, uansett hvor mye forskere forteller at det er sånn utviklingen av språket går. (Får forhåpentligvis ikke en kamp om dette, siden vi bor i nordpå.)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:33   #127
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg sier olabukse og er verken fra Grenland eller kjerring. (Tror jeg.)

Samme her.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:35   #128
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Og en Jon (uttales "Jon") og en Jon (uttales "Jånn"). Trodde uttalen her skulle skilles med om navnet var John (med "h") eller Jon (uten "h"), men det er muligens dialektavhengig.

Og det er vel få som reagerer på at noen sier "årntli'", men "ånkli'" derimot...

Men så er jeg også en av dem som ikke ville godta at mine barn seriøst skulle gå rundt å si "skjærest", "skjino", "skjedelig" osv, uansett hvor mye forskere forteller at det er sånn utviklingen av språket går. (Får forhåpentligvis ikke en kamp om dette, siden vi bor i nordpå.)

Mi seiå ånkli her(ikke hær) i Ændal!!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:48   #129
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Nå har jeg lest de 3 sidene som denne tråden har vokset med siden jeg så innom sist, og nå må jeg begynne på nytt igjen for jeg har glemt alle innleggene jeg ville kommentere.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:50   #130
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ellers blir jeg alltid litt perpleks når jeg hører min venninne si "E e enig med du!"

Jeg kan dulte å si "enig med du", men da gjør jeg det med vilje altså!

For at det er morsomt.
De jeg vet som sier enig med du kommer fra samme omerådet i landet, så det er nok en dialekt greie. Veldig morsomt i mitt hode

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:57   #131
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Et par stykker jeg kjenner sier og skriver veDLedighet. De tror altså fullt og fast at det er slik det skrives.

Er det forresten bare jeg som synes det er rart å uttale ordet kritikk som kritikk? Altså med lang i, som "seasick" (fant ikke noe norsk ord i farta)?

Akkurat når jeg quota deg så fant jeg ut at det jeg ville si var noe helt annet enn det du spør om
Men ja, jeg har også hørt noen si kriiitikk.

(jeg skulle begynne å skrive om at kritikk og kritikk som jo er helt vanlige dialektforskjeller...Mulig kriiiitikk er en dialektform også, men jeg tror ikke det.)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:03   #132
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Oppsummeringspost:

Hvordan uttaler dere Initiativ? Jeg ble litt forvirret da jeg så det ordet og plutselig vet jeg ikke selv hva jeg sier.

Jeg sier årntli (ikke ånkli)

Jeg sier dongribukse (dongeribukse) Ola bukse er et herlig ord syns jeg, men det har aldri falt seg naturlig for meg å bruke det.
På 70-tallet hadde de olabukser. I mitt hode.

Er dere som kommer fra Ændal fra Arendal?

:neier:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:05   #133
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

I Grimstad sier de "Skal vi gå hjem til du?". Sier de "enig med du" også?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:05   #134
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Oppsummeringspost:

Hvordan uttaler dere Initiativ? Jeg ble litt forvirret da jeg så det ordet og plutselig vet jeg ikke selv hva jeg sier.


:neier:

initsiativ

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:07   #135
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvordan uttaler dere Initiativ? Jeg ble litt forvirret da jeg så det ordet og plutselig vet jeg ikke selv hva jeg sier.

Jeg sier initsiativ, eller kanskje initsativ hvis jeg snakker fort. Eller initsj[i]ativ hvis jeg snakker fort og slurvete.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:09   #136
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Oppsummeringspost:

Hvordan uttaler dere Initiativ? Jeg ble litt forvirret da jeg så det ordet og plutselig vet jeg ikke selv hva jeg sier.

Jeg sier årntli (ikke ånkli)

Jeg sier dongribukse (dongeribukse) Ola bukse er et herlig ord syns jeg, men det har aldri falt seg naturlig for meg å bruke det.
På 70-tallet hadde de olabukser. I mitt hode.

Er dere som kommer fra Ændal fra Arendal?

:neier:

Jeg skriver initiativ, men sier insjativ..

Og ja, vi fra Ændaø er fra Arendal!!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:10   #137
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

initsiativ tror jeg. Det vil si i-en etter s-en uttales mer som en j, men hvis jeg skriver det blir det sj, som er en annen lyd, som jeg overhodet ikke bruker her.

Kan skrive inits-jativ

Blir alltid så usikker på sånt når jeg riktig skal tenke etter hva jeg sier. Det blir ikke bedre av at jeg snakker en blanding av minst tre dialekter og i tillegg ikke er konsekvent med hva jeg selv sier

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:13   #138
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Nå er jeg IKKE flink til å skrive ordlyder jeg da, men jeg sier nok insjativ.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:15   #139
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Skjønner ikke helt den "kritikk"-greia.

Initiativ uttaler jeg initsjativ... Sånn ca.

Enn energi? Energi, ennergi eller enersji?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:20   #140
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Jeg sier enersji. Det er jeg ganske sikker på.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no