Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Telefonen min er død og vil ikke starte... Virus

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-23, 15:08   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Telefonen min er død og vil ikke starte... Virus

Telefonen min har mest sannsynlig fått virus.
Jeg som aldri spiller spill på mobilen lastet ned et her om dagen. Sommerferiemodus.
Når jeg feiler på spillet så kommer det jo opp reklame for andre spill. Har ventet til de kan fjernes men i går rykket jeg på et og telefonen ble svart.

Tenkte først at det var lite strøm så satt telefonen til lading og lot den ligge.
I dag har alle her vært involvert og har vel kommet frem til at jeg har fått virus.
Er det noe håp om å redde den om jeg leverer den inn?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-23, 15:24   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefonen min er død og vil ikke starte... Virus

Virus på telefon har jeg aldri vært borti. Hva er årsaken til at du og de rundt deg er så sikre på at det er virus som har inntruffet?

Jeg sier på ingen måte at det absolutt ikke er virus, altså, det bare framstår som usannsynlig for meg. Hvis alt som skal til for at telefonen blir virusinfisert, er at man trykker på en lenke, så syns jeg det høres skummelt ut. Kan det være andre årsaker?

Hvilken telefon er det du har? Får du startet den? Er den oppladet? Hva er symptomene på at den er virusinfisert?

Selv opplevde jeg at telefonen (android) kræsjet totalt da jeg forsøkte å lade den med kabelen til docking-stasjonen. Begge deler er USB-C. For å få den til å starte igjen, så måtte jeg søke opp på nettet hvordan man restarter akkurat min type telefon hvis den har kræsjet. Alternativet ville vært å vente til den hadde gått fullstendig tom for strøm (batteriet kan ikke tas ut), og så ladet den opp igjen. (Det er kun min telefon som har hatt dette problemet. Andre kan lade telefonen helt fint via USB-C-kabelen til docking-stasjonen.)

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-23, 16:04   #3
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Telefonen min er død og vil ikke starte... Virus

Noe liknende skjedde med en kollega. Hun plugget telefonen til en skjerm på jobb via kabel og telefonen gikk helt i svart. Den kom til seg selv igjen etter to dager koblet til lader, og funket helt som vanlig etterpå. Dette var en nyere type iPhone.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-23, 16:24   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefonen min er død og vil ikke starte... Virus

Ok. Takk for råd. Da lar jeg den ligge og gå tom for strøm og håper det beste.
Har Samsung A51. Tenkte virus siden den døde da jeg trykket. Får bare se nå. Æsj.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-23, 18:21   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Telefonen min er død og vil ikke starte... Virus

Får du ikke til å lukke alle programmer eller akkurat det programmet i det hele tatt?

Av og til kræsjer noen av mine spill ala Candy Crush, da må jeg restarte appen. Av og til alle apper. En sjelden gang restarter jeg telefonen, men da er det som regel andre ting i bakgrunnen også som gjør at det går tregt.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-23, 18:48   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefonen min er død og vil ikke starte... Virus

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ok. Takk for råd. Da lar jeg den ligge og gå tom for strøm og håper det beste.
Har Samsung A51.

Enten vente, eller forsøke metode to, som er beskrevet med tekst og bilder her:

Sitat:

1) Press and hold the Power button + Volume Down button (right edge) until the screen goes dark then release both buttons.

2) Allow several seconds for the reboot process to complete.
If your device won't power back on, connect to a power source then retry.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-23, 07:44   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefonen min er død og vil ikke starte... Virus

Takk for råd. Har prøvd og den vibrerer og kommer til det første oppstartsbildet og henger der.
Hvor leverer man inn? Kanskje ikke hjelp å få på Telenorkiosk siden jeg har Talkmoreabbonement? Men er ikke Talkmore en del av Telenorkonsepetet?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-23, 07:47   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefonen min er død og vil ikke starte... Virus

Du må vel levere den inn der du kjøpte den. Garantien har jo ikke noe med abonnement å gjøre.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-23, 08:14   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefonen min er død og vil ikke starte... Virus

Ok, skal høre der.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no