Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Jeg lar meg irritere …

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-06, 21:55   #81
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jamen jeg snakker jo ikke dialekt. Jeg har alltid snakket en salig blanding av alle dialekter jeg har vært borti. Litt Østfold, litt Grenland, noe Sunnmøre, litt nedre Buskerud og masse annet. Sånn går det når man trekkes rundt i landet av flytteforeldre.



(litt Troms, litt Nordgudbrandsdal, litt Hamar ... og masse annet rart)

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 00:16   #82
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Jeg sier grimasje i stedenfor grimase, og å panelere i stedenfor å panele.
Jeg fatter egentlig ikke hvorfor ...

På en lapp, som var festet på en dør på jobben, sto det følgende:
"Smekk døren igjen årntlig etter deg!"
Det er greit at man uttaler det sånn, men jeg trodde ikke noen skrev det på den måten.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 09:00   #83
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg syns det er forskjell på hva man sier og hva man skriver.

Vi må ikke begynne å rette opp dialektord. Skriftspråket er noe annet. Der skal det være rettskrivning og ikke dialekt, vanligvis.

ja til dialekter !!!

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:28   #84
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

De aller fleste srkiver jo ikke slik de uttaler ting.

Jæj så en sæv når jæj jikk å spiste en banan
(her måtte jeg jammen rette meg selv for jeg sier jo ikke bannan, bare innimellom for å irritere)
Sier forresten krisstin jeg også, kristiiin blir jo helt feil for meg.

Det er vel ingen som sier jeg slik det skrives?

Irriterer meg sjeldent over hva andre sier, men kan le så jeg griner ja.
Men er enig i at Marria, Annita er stygt å høre på.

Vi har en Matias her i huset, har enda til gode å høre noen sier Matttias.
(men har nesten også tilgode at noen klarer å skrive navnet korrekt, altså uten h)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:36   #85
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Ligge seg i stedet for legge seg. Kjøre mellom en tunnel i stedet for gjennom en tunnel (Telemark) Litt vanskelig i grunn, den siste der.

Ja, og så sier de f.eks hvem cafe skal vi gå på, istedenfor hvilken.. Tar meg selv i det selv, har ikke akkurat planer om å legge om til Skien`s ( eller var det Sjeen`s)

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:43   #86
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Ja, og så sier de f.eks hvem cafe skal vi gå på, istedenfor hvilken.. Tar meg selv i det selv, har ikke akkurat planer om å legge om til Skien`s ( eller var det Sjeen`s)

Du har blitt en kav Skiensjente!!!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:48   #87
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Du har blitt en kav Skiensjente!!!

Næei.. det har e vel ikke det. Ændal ruulå

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:50   #88
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Ja, og så sier de f.eks hvem cafe skal vi gå på, istedenfor hvilken.. Tar meg selv i det selv, har ikke akkurat planer om å legge om til Skien`s ( eller var det Sjeen`s)

Du snakker om å ta Skien i en annen hånd?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:53   #89
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Næei.. det har e vel ikke det. Ændal ruulå

Godt! Da er vi enige om det!

Er det noen som ikke er enige i det, og skriver det her, ber jeg bare Mim om å modde litt....

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 15:00   #90
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Ja, og så sier de f.eks hvem cafe skal vi gå på, istedenfor hvilken.. Tar meg selv i det selv, har ikke akkurat planer om å legge om til Skien`s ( eller var det Sjeen`s)

Det irriterer meg faktisk en hel del at folk bruker hvem i stedet for hvilken. Mannen min er fra Skien, men han sier heldigvis ikke det. Han irriterer seg forresten over at jeg bruker fat om tallerkner. (Er fra Nord-Norge)

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 17:20   #91
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Hadde noen sagt Annita til meg, så hadde jeg sikkert ikke svart

Jeg har en svigerinne borti Oslo, og hun sier feks.: " Henne kunne ikke huske det", eller "henne ville ikke gå på skolen".
Rekner med at det er dialekt, men hvor vanlig er det å bruke henne istedenfor hun? Jeg har aldri hørt noen andre bruker det, og blir ikke fortrolig med det

Pikstol og korsstein er også snodige ord

amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:37   #92
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg har en svigerinne borti Oslo, og hun sier feks.: " Henne kunne ikke huske det", eller "henne ville ikke gå på skolen".
Rekner med at det er dialekt, men hvor vanlig er det å bruke henne istedenfor hun? Jeg har aldri hørt noen andre bruker det, og blir ikke fortrolig med det


Jeg har også vært borti flere som sier henne istedet for hun. På meg virker det som en barnliggjøring av språket. Det blir veldig søtt. Veldig barneaktig.

Jeg tror ikke det har med dialekt å gjøre, mer en uvane.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:37   #93
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du snakker om å ta Skien i en annen hånd?


__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:53   #94
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Jeg irriterer meg også over slike ting som dette. Jeg har mange eksempler...

La oss starte med at ALLE nord for Tromsø sier TOY om vanlig tyggegummi. "har du en toy?" Og så mener de vanlig tyggegummi...

Eller at navn som Anette og Kristine blir uttalt som Anætte og Krestine!!

Jeg kunne aldri kalt mine barn for det, selv om det er aldri så fine navn..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:11   #95
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Jeg hadde en venninne som het Krisstin og en som het Kristiiin hjemme i Bergen, så dette tror jeg rett og slett er et privat valg, slik som Båååår eller Bårdd. Det går godt an å si at man heter det ene eller det andre. Derimot hadde jeg ikke klart å rette på Annita, siden det er åpenbart en obskur talefeil (det er vel ingen som HETER det? )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:13   #96
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Ellers blir jeg alltid litt perpleks når jeg hører min venninne si "E e enig med du!"

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:08   #97
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ellers blir jeg alltid litt perpleks når jeg hører min venninne si "E e enig med du!"


Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:20   #98
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Han irriterer seg forresten over at jeg bruker fat om tallerkner. (Er fra Nord-Norge)

Da sier du kanskje busker om trær også da? Der jeg bodde i Nord-Norge sier de i allefall det . Og fat.

Men jeg skal ikke gå så langt inn på hva de sier der hvor vi flyttet etterpå men kan jo nevne mellesin, lassbil, gramaskine, alkolikere (med trykk på i-en), politikkere, midt igjennom (tvers igjennom), skilling -eller skjelling (kroner og øre) ... ja det er nok å ta av.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:34   #99
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Jeg kjenner både en Wiiiiibeke og en Wibeeke og en Krisstin og en Kristiiin. Krever litt konsentrasjon å huske hvem som er hvem

Eller så lurer jeg på hva folk mener når de snakker om fordeler og bakdeler?? Det heter da vitterlig ulemper??

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:44   #100
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Eller så lurer jeg på hva folk mener når de snakker om fordeler og bakdeler?? Det heter da vitterlig ulemper??

Nemlig

Og hva med personer som er usosiale og synes at en dryppende kran er irritabel ...?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no