Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva slags lyd lager lemen når de ikke er redde?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-11, 22:37   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Hva slags lyd lager lemen når de ikke er redde?

Altså om natta eller når de ikke blir skremt av folk? Jeg finner videoer på nett av illsinte lemmen, men jeg lurer på om de lager andre lyder når de ikke blir skremt?

I natt våkna jeg nemlig av noen lyder utenfor jeg aldri har hørt før. Først var lyden med i drømmen min, men så var det akkurat som om jeg måtte komme meg ut av søvnen for å høre hva lyden var og når jeg våknet hørte jeg den igjen. Om natta blir jeg lett husredd og syntes ikke særlig om denne lyden, men greide å falle i søvn igjen. I dag da jeg fortalte om dette til min nabo kunne hun fortelle at det er kommet en del lemmen i nabolaget nå nylig. Dermed lurer jeg på om det kan ha vært lemmen jeg har hørt. Jeg følte at det må ha vært en dyrelyd, jeg kan i alle fall ikke skjønne hva annet det kan ha vært. Mus var det ikke, men lyden kunne minne noe bare at pipene varte lengre på en måte. Ja, dårlig til å forklare og det er vanskelig å beskrive nå i ettertid. Det er heller kanskje ikke så viktig, men når jeg våkner av lyder midt på natta som skremmer meg litt vil jeg jo gjerne vite at det var noe ufarlig.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 22:43   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags lyd lager lemmen når de ikke er redde?

Jeg vet ikke hva de sier når de ikke blir skremt, men vi opplevde massevis av lemen på fjellet forrige helg. Hundene var med og snuste både her og der. Det spratt opp pipende, aggressive lemener overalt. De hoppet opp og bet hundene i snuten, mens de hylte og pep. Det er en spesiell lyd, ja.

Lydene du hører kan jo være en katt som blir angrepet av lemen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 22:51   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags lyd lager lemmen når de ikke er redde?

Det var ikke en katt, det er jeg sikker på. Det var ingen skrikende lyd, og kattejammer kjenner jeg alle toner av. Det var egentlig ganske forunderlig at jeg i det hele tatt våknet av lyden, for den var ikke særlig høy, men jeg sover lett om natta og trolig var dyret (om det var et dyr) ganske nært huset. Det var som sagt en piping av et slag, men akkurat som dyret dro litt på lyden selv om den ikke varte lenge. Lurer litt på om jeg hører lyden igjen i natt. Tror jeg må utlyse en stilling som kjæresteemne snart slik at jeg slipper å bli nattredd av uskyldige lyder.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 22:54   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags lyd lager lemmen når de ikke er redde?

Jeg mente ikke at katta pep, men lemen skriker høyt.

Håper du får sove godt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 23:00   #5
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags lyd lager lemmen når de ikke er redde?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg mente ikke at katta pep, men lemen skriker høyt.

Håper du får sove godt.

Ja, okay. Men det var trolig ikke det heller. Jeg vet ikke om dyret var redd eller sint som under et angrep, for lyden var veldig rolig, bare veldig ubehagelig når jeg ikke ante hva det kunne være. Det var ikke samme skrikelyd som når lemmen blir sinte i alle fall.

Og takk for det, det håper jeg også.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no