Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva skal du i vinterferien?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-19, 09:42   #81
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du i vinterferien?

Det kan se ut som om jeg skal tilbringe fridagene med å oversette oppdragene i Plants vs Zombies: Garden Warfare 2 fra engelsk til norsk. Må få lært de ungene engelsk.

Jeg har en frisørtime om litt, men etter den blir det skjermfri resten av dagen, kjenner jeg.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-19, 10:46   #82
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du i vinterferien?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det kan se ut som om jeg skal tilbringe fridagene med å oversette oppdragene i Plants vs Zombies: Garden Warfare 2 fra engelsk til norsk. Må få lært de ungene engelsk.

Har de ikke frislipp på youtube?

Jeg ble mildt sagt overrasket da knerten som 8-åring kunne gjenfortelle en hel audioguide på engelsk fra Riksdagen i Berlin (sånn headset som forteller deg hva du ser på ettersom du beveger deg rundt). Jeg ante ikke at han kunne så mye engelsk, men er sterkt overbevist om at jeg heller bør takke youtube enn den halvtimen i uka de har med engelskundervisning i norsk skole.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-19, 10:49   #83
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du i vinterferien?

Send dem hit, Matilda. Min spiller ikke akkurat det spillet, men hun er så nært flytende i engelsk at det er helt vilt, og hun er 7 1/2. Er nok mye YouTube som har æren her også, samt venner som snakker mye engelsk og at vi har fulgt opp når hun har tatt initiativ.

Fortsatt ikke vinterferie her da, men med en fridag, en følge barn på sykehus-dag og hjemme med det andre barnet i dag er det ikke akkurat mye jobb heller. Rolig hjemmekontorering i dag, da. Veldig rolig.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-19, 18:21   #84
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du i vinterferien?

De har ikke tilgang på YouTube lenger etter en periode med mye gufne reklamer som dukka opp i fjor en gang, men nå skal vi laste ned YouTube Kids til dem. Jeg har ikke kapasitet til å vokte over tre skjermer på en gang, og de sitter mest med iPad på helgemorgener, før vi står opp. PvZGW2 spiller de på PS4, og det har de ikke helt teken på ennå, men det kommer seg vel bare de blir vant til kontrollene.

Ellers snakker jeg en del engelsk med dem, faktisk, og de plukker opp overraskende mye, men dette blei litt for avansert. Skomakerens barn, og sånn...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-19, 19:58   #85
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du i vinterferien?

Vi har nå kommet oss på fjellet. Hatt en fin dag med langrenn, aking og basing.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 08:50   #86
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du i vinterferien?

Vi er hjemme igjen. Kjørte opp lørdag ettermiddag, ble vekket kl 07 søndag av lillesøster som hadde så vondt i halsen, hun hadde mer enn vondt, hun var glovarm. Kom meg litt ut på ski alene, en skitur sammen og en fottur sammen. Aking utgikk da det var rotten snø og umulig å gå opp. Det var ellers blåis. Og jeg falt på vei til bilen, på vei til skiløypa og i skiløypa. Har blåmerker og skrubbsår på alle knær og albuer. Lillesøster brakk staven og slo hull på overleppa. For ikke å nevne på 13 km med bil ned fra fjellet på blåis med fem cm kram snø oppå. Tror marka og lavlandet passer våre ferdigheter og utstyr bedre.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 10:58   #87
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du i vinterferien?

16-åringen og jeg har vært noen dager i Kristiansand og besøkt storebror på 22 som studerer der. Det var fantastisk, ingen snø!! Vi var i Dyreparken og på Arkivet, spiste god mat, gotteri og så på tv på hotellrommet. Det var deilig med et avbrekk, siste dagen snakket ikke 16-åringen om skole en eneste gang. Ellers er han MÅ-GJØRE-MATTE, MÅ-GJØRE-GEOGRAFI for tiden. Han er helt skolebesatt, stakkars. Det kan bli litt for mye og det hjelper å komme hjemmefra litt.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 11:18   #88
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du i vinterferien?

Vi kom hjem i går ettermiddag etter 4 netter på fjellet sammen med Herremannen og 5 kamerater. Det var virkelig hyggelig og de oppførte seg veldig greit. Det var nok noen foreldre som hadde gitt beskjed om at de skulle hjelpe til å rydde av osv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no