Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-19, 00:31   #21
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Ta fly til Bari - Italia, i nærheten er det en veldig fin kystby som heter Polignano a Mare. Fra Bari kan du ta ferge/båt til forskjellige byer på andre siden som Bar, Dubrovnik og Durrës.

Det er ikke planene våre i sommer. Men jeg var i Polignano a Mare/Bari forrige helg og har undersøkt litt i området.

Det høres ut som mange fly for å komme seg dit?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 00:35   #22
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det høres ut som mange fly for å komme seg dit?

Tja, vi mellomlandet i Amsterdam og Roma. Så noen bytter ble det. Men det var kort tid mellom (bestilt via reisebyrå), så det ble ikke så mye dødtid.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 00:36   #23
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Sørkysten av Portugal! Masse å se, bris fra havet alltid, og temperaturer på 26-28 grader.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 07:24   #24
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Portugal ja! Sørkysten er best temperaturmessig, men vestkysten er virkelig vakker. Vi fløy en gang til Lisboa, og bodde i Ericeira. Nydelig liten by, men mye vær (vind, tåke og massse sol). Dagsturer tik Sintra (kultur/natur) og Lisboa (shopping/kultur).

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 07:30   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Vi skal til min fars hus på Kreta, som ligger midt i en by og allikevel har grei tilgang på strand/bading. Siden vi har et helt hus, så får snuppa ta med en venninne i en uke eller to. Knerten skal trolig på CISV-leir.

Tidligere har det vært enkelt, men nå føler jeg det er lysår mellom interessefeltene til de to ungene mine. Selv om det i realiteten bare skiller 2,5 år.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 07:37   #26
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Jeg har tenkt til å pakke telt og fjellsko og dra dit været fører meg.
Ikke særlig inspirerende, kanskje.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 28-01-19 kl 20:17.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 07:58   #27
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Det er mange år siden men jeg hadde en veldig kul roadtrip i Latvia en gang. Anbefales! Det er store mengder sandstrand der, og det er rimelig. Riga er en storby-ish. Alt er annerledes. Vi tok den der ferja fra Stockholm (en vei - long story). Så sjekk ut Jurmala - Riga.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 10:03   #28
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Surfecamp i Portugal?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 10:20   #29
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Vi skal på interrail i Europa. Vi har ikke bestemt ruten ennå, men regner med at vi velger østsiden. Planen er å finne kysten etterhvert, kanskje Kroatia.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 10:23   #30
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Jeg hadde kanskje valgt Tenerife eller Lanzarote for komfort og temperaturer under 30 grader. Eller å starte ferien så tidlig som mulig etter skoleslutt, men da er det ofte dyre flyreiser og ingen garanti om lavere temperatur.

Vi flyr direkte til Roma, det er billigst. Vi leier bil, 12 døgn kom på 1800,-. Vi leier hus 20 meter fra stranda, ca 8 mil sør for Fiumicinio. Vi har feriert der før, og har vennefamilie en halv times kjøretur unna.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 11:24   #31
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Når jeg får så store unger skal jeg reise på interrail med dem

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 11:26   #32
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Vi fikk tak i billige flybilletter og hotell i Barcelona. Da får vi storby og strand, noe for alle i familien.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 11:49   #33
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Dette høres sikkert veldig kritisk ut, men det er ikke egentlig det. Jeg tror at hvis ungen min hadde vært på så mye feirer at han var lei og vi i tillegg ikke hadde noen steder vi uttalt ønsket å dra til med familien, hadde vi nok brukt en del tid på å reflektere over hva som er hensikten med feirer, hvorfor vi reiser og hva vi skal få ut av det. Det er en ganske ekstrem situasjon i samfunnet når store deler av befolkningen har behovene så godt dekket at de ikke klarer å finne på hva de skal ønske seg, hvor de skal reise, hva de skal oppleve - men likevel må det være noe! Når verden i tillegg er preget av en nærstående klimakatastrofe, er det kanskje en veldig fin anledning til å spørre seg selv hva som er det egentlige behovet. På samme måte som når vi spiser fordi vi kjeder oss, er stressa eller andre ubehageligheter.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 12:13   #34
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Vi skal på togferie i Bulgaria, Romania og Ukraina – det blir en blanding av (nokså)storby, strand og bygda. Traseen ser ut til å bli Sofia (for hovedstad og klostre i nærheten) – Veliko Tarnovo (for middelalderby) – Varna (for strand) – Bucuresti (mest for transitt) – Brasov/Sighisoara i Transylvania (for Dracula!) – Maramures (for rumensk landsbyliv) – Lviv (for vestukrainsk kulturby). Det tror jeg blir gøy, ikke veldig dyrt, men antagelig temmelig varmt og litt slitsomt. Vi gleder oss!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 12:27   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Det hørtes kult ut, Toffen! Jeg fikk en Drakulavin av pappaen min da jeg ble gravid ( Ikke FORDI jeg ble gravid, men hans reise til Transylvania, innkjøp av Draculavin til meg og overrekkelse av denne sammenfalt med da vi fortalte at vi skulle ha bebiss). Dessverre lagret den ikke så bra, men flaska var stilig.

Vi satser også på bil og tog i sommer. For vår del blir det mest storby med Berlin tror jeg, men satser på fint vær og massiv bading i innsjøer og elver.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 12:30   #36
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Ohoi! Mulig jeg kopierer noe av ruten deres, Toffskij! Vi trenger nok et langt opphold ved kysten.

Varna, altså? Er det ikke veldig mye turister der i juli?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 12:31   #37
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Vi skal på sommerferie til Vestlandet. Det var hjelpsomt, tenker jeg. Men jeg synes oppriktig talt at Norge som ferieland har veldig mye å by på, og skulle gjerne reist til f.eks. Nord-Norge hvis det passet inn i kabalen forøvrig. Det er jo så mye å se! Og må alle få absolutt det de aller helst vil hver gang, eller kan en kompromisse litt? Forøvrig er jeg ganske enig med Input her, kjenner jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 12:31   #38
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Har ikke planlagt noe vi heller. Jeg skal ihvertfall ikke sydover med gjengen min for de orker nesten ikke å være ute i heten så det blir bare mas om å gjøre noe annet enn å være ved leiligheten og bassenget.

Tør nesten ikke skrive det men eldstemann skal en uke til en gresk øy med over 20 andre kompiser.
Jeg trodde ikke at man kunne bestille flybilletter uten å registrere alle pass... men det er altså gjort.

Lurer på om vi skal finne en hytte å leie på et fjell en uke eller to og la det bli med det. Vi alle liker fjellturer light og det har gått fint før.
Så kan jeg få litt ro og egentid og dra på dagsturer, turist i egen by og gå skogsturer med en venninne som aldri reiser bort.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 12:34   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Tør nesten ikke skrive det men eldstemann skal en uke til en gresk øy med over 20 andre kompiser.


Jeg må si at jeg syns det er både litt morsomt og tøft at du er så ærlig om at sønnen din gjør alle de tingene vi andre er så redd for å bli stilt overfor.



Han virker jo å ha en ganske fantastisk evne til å lande på beina da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 12:47   #40
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg hadde kanskje valgt Tenerife eller Lanzarote for komfort og temperaturer under 30 grader. Eller å starte ferien så tidlig som mulig etter skoleslutt, men da er det ofte dyre flyreiser og ingen garanti om lavere temperatur.

Vi flyr direkte til Roma, det er billigst. Vi leier bil, 12 døgn kom på 1800,-. Vi leier hus 20 meter fra stranda, ca 8 mil sør for Fiumicinio. Vi har feriert der før, og har vennefamilie en halv times kjøretur unna.

Wow - 1800 kr for 12 døgn med leiebil? Hvilken bil og selskap er det?

__________________
Mamma til
Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no