Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva bruker du food processoren til?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-19, 17:10   #21
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Det er det jeg gjør i dag. Men synes det blir så klissete


Ja, food processor er ganske praktisk til sånt. Du kan kanskje knuse kjeksene rett i bollen hvis du har et egnet støtredskap.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 17:15   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Pico de gallo? Skal det være en slags mos? Jeg vet ikke, men jeg innbilte meg at det er store biter med tomat og løk, jeg pleier iallfall å gjøre det.

Nei, skriver da heller ikke mos. Pico de gallo et hakket tomat, løk og chili, men ikke spesielt store biter nei. Og hakking kan man bruke en foodprosessor til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 17:15   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, skriver da heller ikke mos. Pico de gallo et hakket tomat, løk og chili, men ikke spesielt store biter nei. Og hakking kan man bruke en foodprosessor til.

Å. Skjønner. Jeg har litt liten erfaring med bruk av food processor.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 17:16   #24
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Pico de gallo skal være hakket ja, ikke most som vanlig salsa. Man får det jo ganske chunky med food processor, men selv hakker jeg det for hånd (selv om det er et ork) fordi jeg synes det blir litt for most i food processor. Men det er jo smak og behag.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 17:17   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

De fleste har ulike hakke-, rive- og røre-redskaper.
Jeg liker ikke store biter med løk og chili, men tomatene går som oftest for hånd. Ellers blir de mos.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 17:19   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De fleste har ulike hakke-, rive- og røre-redskaper.

Hehe. Ja, min også. Men hvis jeg setter inn kniven, så føler jeg (med min begrensede erfaring) at ting blir til mos på et blunk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 17:21   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Pico de gallo? Skal det være en slags mos? Jeg vet ikke, men jeg innbilte meg at det er store biter med tomat og løk, jeg pleier iallfall å gjøre det.

Guacamole lager jeg med gaffel, jeg liker at den er grov i konsistensen.

Til guacamole bruker jeg hakkeren for å finhakke løk, hvitløk, chilli og eventuelle korianderblad, sammen med den ene avocadoen. Så moser jeg den andre avocadoen oppi med gaffel etterpå, for å få litt grovere konsistens.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 18:09   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Jeg bruker den ikke så ofte etter at jeg fikk stavmikser (den bruker jeg derimot masse). Men jeg bruker den til å raspe ost og lage paideig, i alle fall. Hummus og falafel har jeg også brukt den til, men det lager jeg ikke så ofte. Jeg bruker den ikke til pisking, til det har jeg håndmikser eller Kenwoodmikser.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-19, 13:12   #29
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Alt av baking. Jeg er veldig glad i den. �� Krem pisker jeg med stavmikser. Og smothie lager jeg med blender.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-19, 14:12   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Vi har ikke hatt på mange år, og utfra det som skisseres her viser det seg at jeg ikke savner en heller

Jeg har stavmikser, og det er kjekt av og til, jeg har håndmikser med stativ til små deiger og kenwood til store, og den har blender til smoothie. Ost og gulrot raspes på en enkel, manuell sak fra ikea, og selv dengang vi hadde den skulle det raspes MYE før det var verd den ekstra vaskejobben, så i praksis skjer det jo egentlig ikke.

Så sparer jeg den skapplassen. Fin tråd

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-19, 19:10   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Jeg har så langt brukt den til å rive gulrot til muffins, og til å hakke mandler. Har ikke brukt den mer enn en håndfull ganger på to år så det er jammen bra jeg fikk den, og ikke kjøpte den selv.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-19, 19:52   #32
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Jeg savner food processor. Har på hytta og den er mye bedre å bruke til smoothie, strawberry daiquiri, sorbet og andre ting med frossne bær eller is. I blender må man ha så mye væske for å få det til.
Bruker den også til å lage fiskekaker, farse, hummus, male nøtter, male havregryn osv.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-19, 20:26   #33
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Jeg har ikke, men mamma har og hun bruker den stort sett kun til å lage fiskekaker med.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no