Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-11, 12:36   #41
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Om jeg skal være litt teknisk sånn for en gangs skyld så vil jeg si at de har hvert sitt bruksområde.

iPhone er en dings med stort potensiale for fritidsgreier. Den har lekrifiserte grensesnitt, den har veldig lyssterk skjerm og den har masse gøy greier for musikk og film og sånn. Den har masse annet også, men jeg vil hevde at om man skal ha en ren mediedings og leketøy så er iphone et artig valg. Sånn om man finner seg i å forholde seg til iTunes og måtte kjøpe greier osv da. Jeg ser bort fra at man kan hacke hele spetakkelet og bygge den om. Jeg tar utgangspunkt i en ganske vanlig bruker som bruker den som folk flest.

Den største ulempen er at den ser ut til å tåle veldig lite før den ryker. Det ser ut til at mange tar kvelden etter et fall i gulvet eller noe sånt, så for meg ville det ikke vært en aktuell telefon. :slomse:


HTC er mer av et nytteverktøy. Den kan være router, den kan bruke mail, den kan gjøre alt mulig jobbgreier ganske kjekt - og ikke minst så har den android hvor man altså laster ned det man vil ha og slipper å forholde seg til ett bestemt selskap.

Den er også knallgod på medier, men den er ikke like lekrifisert i grensesnittene og smykkepreget som iphone - dette er langt mer et innmari gøyalt verktøy. Dessuten virker den mer solid enn iphone.

Selv har jeg en Xperia og er strålende fornøyd med den og regner med at jeg vil fortsette å foretrekke android til tross for å ha et hus fullt av iphoner, ipader og mac-greier. Jeg liker den rett og slett bedre.

HTC`n min kan spille av film på tilfredstillende vis. Jeg har nettopp sett Avatar på nytt Jeg har også masse lydbøker, ebøker o. a på den, som lar seg lese/høres på på kurant vis. Den tar gode nok bilder til ikke å være en kameratelefon. Jeg er rett og slett storfornøyd med min.
Og musikkspilleren er også god, men øreproppene som følger med suuuuuger big time altså, så man må ha skikkelige øretelefoner skal man få litt musikkglede.
Jeg liker dessuten særdeles godt at jeg selv kan bestemme hva jeg skal overføre til den. Apple bestemmer ikke.

  Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 12:38   #42
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Ja altså - iphone kan masse rart teknisk den også. Og HTC er mer enn brukbar til medie og fritid. Men de er lekker-vektlagt litt ulikt. Begge telefonene er jo helt brukbare til det meste.

  Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:53   #43
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er det rart jeg vil ha en ny, når jeg nå må ta til takke med dette?

http://www.teknofil.no/wip4/perfekt_...d.epl?id=14074

Bestemor, my ass.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 14:04   #44
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?



Bestemor?

  Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 14:27   #45
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 955
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Eg har htc desire hd, og ipod touch. Alle mine lyster er tilfredsstilte.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 15:21   #46
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Jeg har hatt HTC før, en for 5 år siden, som var som en liten datamaskin. Enda en etter det. Mindre og bedre. Men vanskelige å bruke, spesielt den første. Veldig komplisert vil jeg si. Desire er noe helt annet. Enkel i bruk.

Vil tro at det er var snakk om Windows Mobile-baserte enheter.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 16:52   #47
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

De der windowstelefonene var ikke det tøffeste jeg noensinne har sett altså.
Desire er noe helt, helt annet.

  Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 17:05   #48
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Jeg var veldig skeptisk til iPhone, men elsker den nå. Det tok litt tid å gå fra SE til iPhone, men nå tror jeg nok ikke jeg går tilbake. Jeg har ingen personlige greier mot epleting.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 19:45   #49
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Ja det er det Jeg sier. Noe helt annet. For de Kom Har det inntrykket av htc. Eller de het noe annet då.

Stavekontroll er irriterende med store bokstaver midt inni setninger da.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:52   #50
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Eplefon

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 21:05   #51
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Hvis man lager en liste over features og muligheter vinner Androidtelefonene naturligvis den. Og hvis man syns det er det viktigste skal man kjøpe en slik.

Hvis man derimot har estetisk sans og ikke er fornøyd med noe både ser ut som og kjennes ut som (og gjerne er) designet i Korea kjøper man produkter fra Apple.

Ben "fri og bevare meg" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 22:26   #52
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Jeg eier ikke estetisk sans, så akkurat det argumentet er "lost" på meg, altså.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 23:44   #53
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Hvis man derimot har estetisk sans og ikke er fornøyd med noe både ser ut som og kjennes ut som (og gjerne er) designet i Korea kjøper man produkter fra Apple.

Ikke at jeg er enig i påstanden din, men Samsung Galaxy S har da en look and feel som er veldig lik iPhone? Sånn bortsett fra at jeg syns selve telefonens utforming er finere - mer avrundet, liksom.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 00:06   #54
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Som kona til mr.Android (eller mrc) som han kaller seg her inne, så har jeg iPhone. Er veldig fornøyd med den brukervennlighetsmessig, kameramessig, og ut fra mitt behov i forhold til nettbruk, mail, musikk og ringe/sms et.c, så funker den strålende. Jeg har egendefinerte ringetoner også, har ingen problemer med å bruke den mot itunes, og tror folk flest ikke vil savne noe med iPhone.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 00:17   #55
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Som kona til mr.Android (eller mrc) som han kaller seg her inne, så har jeg iPhone.

Tsk tsk. Har han ikke oppdratt deg skikkelig? Hilsen veloppdratt fru til "Ingen Apple-produkter i mitt hus!".

Kanskje du trenger noen flere klistremerker?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 00:29   #56
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Tsk tsk. Har han ikke oppdratt deg skikkelig? Hilsen veloppdratt fru til "Ingen Apple-produkter i mitt hus!".

Kanskje du trenger noen flere klistremerker?

Han fikk sin HTC Desire først, men anbefalte meg faktisk å gå for iPhone. Mente den var verdt et forsøk. Nå derimot tror jeg bare han gjorde det for å ha grunn til å erte meg.

(Men nå har jeg Mac på jobb da, og fikk iPad etter hvert, og synes det er en rekke gode produkter her i verden, selv om jeg funker best under Windows 7).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 14:28   #57
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Hvis man lager en liste over features og muligheter vinner Androidtelefonene naturligvis den. Og hvis man syns det er det viktigste skal man kjøpe en slik.

Hvis man derimot har estetisk sans og ikke er fornøyd med noe både ser ut som og kjennes ut som (og gjerne er) designet i Korea kjøper man produkter fra Apple.

Ben "fri og bevare meg" Murphy



Og der var innlegget mitt på nytt, denne gangen formulert med apple-fan-briller.

Bortsett fra at jeg vel ikke støtter at android ser ut som det er designet i Korea heller da. Det er ikke fullt så gæli, men iphone leder helt klart på smykkefaktoren.

  Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 14:48   #58
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Og der var innlegget mitt på nytt, denne gangen formulert med apple-fan-briller.

Bortsett fra at jeg vel ikke støtter at android ser ut som det er designet i Korea heller da. Det er ikke fullt så gæli, men iphone leder helt klart på smykkefaktoren.

Husk at det er mange Android-telefoner. Den mest kjente blir HTC Desire, som vel riktignok ikke er av de peneste. F.eks. SE X10 er penere, men er ikke like god. Samsung, som er koreansk, har flere telefoner som er penere enn HTC Desire.

Men når man ser hvor lite iPhone tåler fysisk sett, så kan man vel si at design har kommet foran funksjon. Når de med iPhone 4 også har glass på baksiden som lett sprekker, så blir det på en måte direkte teit. Man blir jo avhengig av å kle iPhone opp i gummidrakt....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 15:06   #59
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Husk at det er mange Android-telefoner. Den mest kjente blir HTC Desire, som vel riktignok ikke er av de peneste. F.eks. SE X10 er penere, men er ikke like god. Samsung, som er koreansk, har flere telefoner som er penere enn HTC Desire.

Men når man ser hvor lite iPhone tåler fysisk sett, så kan man vel si at design har kommet foran funksjon. Når de med iPhone 4 også har glass på baksiden som lett sprekker, så blir det på en måte direkte teit. Man blir jo avhengig av å kle iPhone opp i gummidrakt....

Og med telefonkondomet på er den straks ikke på langt nær like sexy lenger.

Jeg har SE X10 selv og er rimelig greit fornøyd. Det er litt furt at den ikke kjører aller nyeste versjon os bestandig, men til gjengjeld er den ganske pen, som du sier. Et par av applikasjonene som følger med er helt på høyde med iphone i smykkefaktor. Dog er den svær da. Det er ikke noe å ha i lomma. Også har den som alt annet selvsagt sine personlighetstrekk. Iphone tuller med vekkerklokka, X10 sladrer om memorylekkasje ved å bli treg på a-tasten på skjermen. HTC er dårlig på sexyness.



Jeg tror det blir vanskelig å konkludere med at det stort sett er artige dingser med mye felles, og at hvilken man liker best blir en smakssak - det er ikke lett å nøytralt dømme en klar vinner.

  Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 15:24   #60
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er hovedforskjellen mellom en iPhone og HTC Desire?

Jeg har aldri kledd opp noen av mine iPhoner i gummidrakt, og det har gått bra med dem.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no