Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva vasker jeg kjøkkendører med?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-19, 11:57   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva vasker jeg kjøkkendører med?

Jeg hater kjøkkenet mitt. Matte dører som jeg ikke får rene. Altså, synlig møkk blir jo borte, men det sitter igjen "blanke" flekker. Synes best hvis du ser skrått på.
Har prøvd Jif og husvask, men det hjelper ikke.
Savner høyglansdørene i forrige hus. De fikk man i det minste rene.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 13:55   #2
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vasker jeg kjøkkendører med?

Salmiakkvann? Jeg vaska mitt hvite kjøkken med salmiakk før jul, og fikk vekk de fleste flekkene og skjoldene, men måtte skrubbe litt. Brukte mikrofiberklut og svamp med skrubbeflate.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 14:23   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vasker jeg kjøkkendører med?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Salmiakkvann? Jeg vaska mitt hvite kjøkken med salmiakk før jul, og fikk vekk de fleste flekkene og skjoldene, men måtte skrubbe litt. Brukte mikrofiberklut og svamp med skrubbeflate.

Vil ikke det ødelegge malingen?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 14:33   #4
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva vasker jeg kjøkkendører med?

Tror jaggu jeg har prøvd salmiakk også nå som du nevner det.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 14:42   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vasker jeg kjøkkendører med?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vil ikke det ødelegge malingen?

Sikkert, hvis man ikke tynner den ut riktig, eller skrubber for hardt? Jeg brukte blandingsforholdet som sto oppgitt på flaska for vask av malte flater, og jeg skrubba bare på gjenstridige flekker og og tørka over ellers. Det gikk bra med dørene mine, skjønt det lukta litt maling der jeg skrubba som verst. Svigermor salmiakkvasker kjøkkenet hver jul, trur jeg.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 20:35   #6
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva vasker jeg kjøkkendører med?

Men er ikke de "blanke" flekkene der du har skurt mest og dermed pusset flaten for matthet?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 21:26   #7
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva vasker jeg kjøkkendører med?

Nei det tror jeg ikke. Hvis jeg f.eks bruker JIF kjøkken og vasker over dørene med en klut, så er det akkurat som om det er en hinne over flekkene og jeg får ikke vasket det på en måte.
For jeg har ikke skura dørene altså. Bare gnikka, og ikke lenge.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 23:10   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vasker jeg kjøkkendører med?

Mildt salmiakkvann, evt dampvask. Og tørk over med en tørr microfiberklut, så slipper du skjolder pga vann som sitter igjen. Funker som bare det!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 23:11   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vasker jeg kjøkkendører med?

Bland natron og Zalo. Funker som bare det til all kjøkkenvask.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no