Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Favorittgrønnsak?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-19, 20:01   #21
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favorittgrønnsak?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Sellerirot.
Som mos/stappe, suppe eller krydrede, ovnsbakte terninger. Og som en av gjengen i selskap med andre rotgrønnsaker.

Åh, ja! Sellerirotmos!

Min oppskrift:
Skjær sellerirot i terninger og kok mør i fløte. Ta eventuelt i noen fedd med hvitløk. Hell av fløten. Ha i litt smør. Mos med stavmikser. Krydre med pepper. Dryss flaksalt over mosen når den er på tallerkenen. NAM NAM NAM!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 11:33   #22
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Favorittgrønnsak?

Ferske, tykke, hvite asparges i sesongen er en desidert favoritt. I tillegg elsker jeg sånne søte, kjøttfulle, uregelmessige tomater som så og si aldri er å få tak i Norge. Jeg fråtser i dem når jeg er på ferie i sydlige strøk. Små cocktailtomater er noen ganger et godt alternativ, men jeg er kresen her og synes mange tomater man får kjøpt i Norge er for vassne og har for lite smak.

Forøvrig er det vel knapt en grønnsak som jeg ikke liker og jeg ville heller kuttet kjøtt/fisk enn å kutte grønnsaker hvis jeg hadde måttet velge.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 14:17   #23
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Favorittgrønnsak?

Jeg er veldig glad i rosenkål, men i praksis er det gulrøtter vi bruker mest av hjemme hos oss.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no