Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Juicepresse eller blender - hva vil jeg ha?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-18, 18:53   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juicepresse eller blender - hva vil jeg ha?

Jeg har fått litt cash til jul, og lurer på å investere i en juicepresse eller en blender av noe slag. Jeg har liten peiling, men lurer vel egentlig mest på dette:

Finnes det maskiner som kan brukes til både smoothie og jus?
Og: Hvilket merke/type maskin bør jeg velge? Jeg er opptatt av kvalitet, og bruker heller litt mer penger på noe som virker/ikke krever for mye for- og etterarbeid enn å nødvendigvis kjøpe den billigste.

Og til slutt: Har du blender eller juicepresse, og blir de brukt?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 19:51   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juicepresse eller blender- hva vil jeg ha?

Har både blender og stavmikser og bruker begge deler. Juicepresse har jeg ikke noe behov for. Mens blender derimot kan brukes til så mangt.
Har Kenwood kjøkkenmaskin med blender, og en Philips stavmikser som jeg har hatt i nesten ti år.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 12:09   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juicepresse eller blender- hva vil jeg ha?

Vi har både blender og juicepresse. Sistnevnte blir ikke brukt, blenderen brukes nærmest daglig til smoothie. Årsaken til at juicepressen ikke brukes, er at den tar alt for lang tid å sette sammen og ikke minst rengjøre.

Det er forresten denne blenderen vi har, på tiende året snart. https://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/HR2084_30-IMS-en_GB?$jpglarge$&wid=1250

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 12:28   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juicepresse eller blender- hva vil jeg ha?

Brukte juicepressen min daglig i en hel uke da jeg kjøpte den. Den er ikke brukt siden, så det ble dyr juice
Blenderen brukes jevnlig gjennom hele året, mest om sommeren.

Snippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 13:54   #5
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juicepresse eller blender- hva vil jeg ha?

Jeg har en juicer fra Philips. Kjøpte den knapt brukt for en slikk og ingenting via Finn. Den har vært i bruk hver eneste morgen siden jeg kjøpte den for over to måneder siden. Enkel å montere og enkel å vaske.
Her er den jeg har: https://www.elkjop.no/product/hjem-o...MaAvVSEALw_wcB

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 16:55   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juicepresse eller blender- hva vil jeg ha?

Vi har blender på Kenwood-maskinen, den brukes til smoothie flere ganger ukentlig. Jeg har også den juiceren LilleLeo viser, den fikk vi i gave, men den blei brukt ca 8 ganger før vi pakka den bort i boden. Mye lettere å kjøpe ferdig juice, og bortsett fra ferskpressede appelsiner, så synes jeg ikke juicene jeg prøvde blei særlig gode heller.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 01:33   #7
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juicepresse eller blender- hva vil jeg ha?

Jeg har begge deler, jeg bruker juicepressen oftere enn blenderen min. Jeg ville brukt blenderen oftere om jeg ikke hadde hatt en stavmixer i tillegg.

Jeg valgte å kjøpe juicepresser fra philips som er en rasp som sentrifugerer. Jeg Valgte en med stor åpning og få deler slik at det blir mindre kuttearbeid og raskere rengjøring.

Merker at det går i perioder, har hatt juicepresser i flere år, og bruker den ofte mye på vår, sommer og høst og lite på vinteren. Moren min har en annen juicer, med mindre åpning og mere arbeidet med rengjøring. Merker at den blir raskere kategorisert til å være for mye arbeid.

Uten stavmixer ville jeg valgt blender, den brukes mest til å lage smoothie hos oss, mens stavmixer ofte blir brukt til supper, sauser etc.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no