Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Interrail med barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-12, 10:27   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Interrail med barn?

Har du gjort det?
Erfaringer?

Kunne du tenkt deg det?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 10:34   #2
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Interrail med barn?

Har ikke gjort det og har ingen erfaring, men solgte mange interrail-billetter til foreldre med barn da jeg jobbet i NSB. Tror jeg ville gått for plassbilletter og et par dager i hver by, slik at det ble mest opplevelser i forskjellige byer og ikke mest togturer.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 10:36   #3
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Interrail med barn?

Hurtigtogene i Frankrike er absolutt å foretrekke og der må man ha plassbillett. Da slipper du unna trange tog og det går fort. Hadde også hatt plass ned til Hamburg, for det er mye folk på vei ned til Europa, var i alle fall det tidligere.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 11:00   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Interrail med barn?

Det kunne jeg lett ha gjort, men jeg ville planlagt i mye større grad enn jeg ville gjort uten barn. Plassbilletter og forhåndsbestilt overnatting f.eks.
I Italia opplevde vi mye kluss med billettene, så der skulle jeg i hvert fall hatt plassbillett mm.

Jeg har reist med tog fra Tsjekkia til Hellas, så buss og båt til Italia, så tog i Italia (Brindisi til Catania på Sicilia) og så opp via Østerrike til Ungarn. Gikk fint, men det var mange grensekontroller og det varcet herk. Men det begynner jo å bli noen år siden.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 11:05   #5
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Interrail med barn?

Vi har vurdert det, men har vel egentlig konkludert med at det blir for slitsomt, og droppet det. Tar det opp til vurdering når alle tre, også minstemann, kan bære absolutt all egen bagasje, og samtidig klare å gå littegranne, med bagasjen. Mannen er i utgangspunktet svært lunken til det hele, og det gjør nok sitt til at man ser mange av de negative sidene.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 11:07   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Interrail med barn?

Jeg kunne mest sannsynlig ikke dratt på interail helt for meg selv en gang, så å ta med poden på noe slikt ville vært utenkelig. Jeg hadde ikke slappet av et øyeblikk.

Men noe interailaktig som innebærer flere feriemål i løpet av 3 uker, men soving på gode hotell og ikke så mye togkjøring hadde fungert.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 20:55   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Interrail med barn?

Ikke med så små barn du har tror jeg. Ei på jobb gjør det nå i sommer, men hennes barn er 11 og 14. Da tror jeg det kan være helt topp, men det må jo være mer planlagt og med høyere standard enn om man reiser selv som ung voksen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 20:58   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Interrail med barn?

Det kunne jeg gjerne gjort med mine unger som er 11 og 14 år nå.
Det kommer sikkert ikke til å bli gjennomført da mannen ikke er helt med på den tanken tror jeg, men jeg kunne fint ha dratt på det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 20:42   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Interrail med barn?

Jeg tenkte med itt større barn da. f.eks 7-12 f.eks?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 20:50   #10
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Interrail med barn?

Jeg har lyst når ungene blir større. Tenker da litt lengre opphold på hvert sted og selvfølgelig ikke de billigste backpacker-hotellene. Kanskje reist en del med sovekupé, og planlagt litt men ikke alt for mye, type booket hotell og plassbillett til nesten reisemål dagen i forveien eller liknende.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 20:55   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.053
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Interrail med barn?

Dette står på planen vår når ungene blir litt større, men det funker nok om et år eller tre. Dog tror jeg det er greit å være to voksne. En til å passe unger og bagasje og en til å "fikse ting". Min erfaring er at det lett blir litt fiksing på togtur.

Og da skal vi ha planlagt en god del, og bestilt noen hotellet. Men ikke alle, for da forsvinner vel noe av poenget.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 21:12   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Interrail med barn?

Spennende. Har bange drømmer med ungene. Hoveddrømmen er en
Jorden rundt reise hvor da interrail er inkl!

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no