Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Faustino 1

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-09, 17:08   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.071
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Faustino 1

Er dette en årgangsvin? JEg har overhodet ikke peiling på vin, men nå har jeg fått denne da, som det står 1996 på. Hvordan bør den lagres?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 20:49   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faustina 1

drikke den?
(FaustinO 1)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 21:43   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.071
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Faustina 1

Sabla god ide! Men ikke siden vi skal kjøre 40 mil i morgen, da føler jeg heller for å oppbevare den riktig til vi kommer tilbake.

Noen andre?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 00:31   #4
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.986
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Faustino 1

Faustino I er en drikkeferdig vin som tåler lagring. Om du ikke skal lagre den så veldig lenge er det ikke veldig nøye hvordan du lagrer den, men det kan være greit å oppbevare den et mørkt, gjerne kjølig sted. Kjøleskap er litt i overkant kaldt, men heller dét enn på toppen av kjøkkenskapet.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 11:17   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faustino 1

Legg den i bunnen på garderobeskapet på soverommet til du er klar til å drikke den.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 11:37   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Faustino 1

Den skal lagres liggende og ikke for varmt. Ru sitt forslag var glimrende.

  Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 18:41   #7
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.463
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Faustino 1

Er det en crianza, reserva eller gran reserva? En crianza ville jeg drukket så fort som mulig, en reserva er også helt drikkeklar, og en gran reserva kan fint lagres lengre hvis du vil. Det viktigste er at lagringsplassen din ikke skifter temperatur hyppig gjennonm året, og ikke hvilken temperatur den holder ( så lenge det ikke er veldig varmt der selvsagt).

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 21:45   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.071
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Faustino 1

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Er det en crianza, reserva eller gran reserva? En crianza ville jeg drukket så fort som mulig, en reserva er også helt drikkeklar, og en gran reserva kan fint lagres lengre hvis du vil. Det viktigste er at lagringsplassen din ikke skifter temperatur hyppig gjennonm året, og ikke hvilken temperatur den holder ( så lenge det ikke er veldig varmt der selvsagt).

Å hellige jul, jeg er på ferie, men når jeg kommer hjem skal jeg sjekke. og da blir det vel nederst i klesskapet ja. Hvis den ikke må drikkes med en gang da. Takk, daffy!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 21:54   #9
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Faustino 1

Faustino 1 er Gran Reserva. Den tåler lagring, men den utvikler seg nok ikke i nevneverdig grad. Polet selger også Faustino 1 fra tidlig 80-tall, og jeg synes ikke den forsvarer prisen sin i forhold til 96-årgangen som er i basissortimentet. Jeg synes den er et veldig godt kjøp.

Litt generelt om spanske viner: crianza som er den laveste av de 3 vanligste spanske kvalitetene, tåler mer lagring enn mange tror. Jeg har drukket 10 år gammel crianza som fremdeles var fruktig (til tross for sedvanlig overdreven spansk eikebruk).

  Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 22:09   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.071
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Faustino 1

Da er ferien over, og jeg har fått sjekket litt. Det var Gran reserva, så da legger jeg den nederst i klesskapet og så kan den ruge litt til, så skal vi kose oss skikkelig en gang.

Takk for svar!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no