Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #18

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-24, 11:15   #541
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.794
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Vi har en liten Nespressomaskin på deling på jobben. Jeg betaler ikke for kaffe eller mat hos oss, så jeg har med egen. Den andre barnehagen vår har trakter med hmmm, Ali kaffe, tror jeg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 11:21   #542
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.504
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det syns jeg er VELDIG spesielt.

Ja, veldig spesielt. Her deler vi kaffemaskiner og kontorlandskap med ledelsen (dvs enhetsleder og avdelingsledere), så de drikker den samme kaffen og konkurrerer om de samme plassene (free seating ) som resten av oss. Kommunal sektor.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 11:34   #543
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.584
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det syns jeg er VELDIG spesielt.

Det har vært sånn ved alle skolene jeg har jobbet på. Med unntak av én, da var det felles kaffemaskin for alle, men vi betalte 200 kr i mnd. for kaffe, og måtte gå gjennom kontorfellesskapet til ledelsen for å hente kaffe. Det var mange etasjer unna der jeg hadde arbeidsplass, så for min del var det temmelig uaktuelt. Det var kortere vei for meg å kjøpe kaffe i kaffesjappa som lå i 1. etasje i bygget vårt, så jeg gjorde heller det ved behov. Jeg tror det var veldig få lærere som var med på kaffeavtalen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 11:41   #544
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.631
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det syns jeg er VELDIG spesielt.

Og ikke noe som følger skillelinjen offentlig/privat sektor, vil jeg tippe.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 11:45   #545
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.911
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Vi har kaffemaskin på kontoret med grei kaffe, men melkepulver :grøss. I kantina har vi skikkelig god kaffe med ordentlig melk Samme kaffe for alle selvsagt og den er gratis (privat).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 12:00   #546
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.009
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg kjenner jeg hadde blitt helt satt ut hvis ledelsen skulle hatt "bedre" kaffe enn oss andre. Det er helt utenkelig.

På jobb hos oss er det en kaffemaskin som jeg vil betegne som "grei nok". I tillegg finnes det en kaffeklubb som kjøper inn skikkelig god kaffe og lager den på egen maskin. Hvem som helst får lov til å melde seg inn, men det koster penger. Den vanlige kaffemaskina er gratis.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 12:03   #547
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.911
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kjenner jeg hadde blitt helt satt ut hvis ledelsen skulle hatt "bedre" kaffe enn oss andre. Det er helt utenkelig.

Enig. Det er virkelig helt utenkelig

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 12:14   #548
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.169
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Her hos oss har vi i ledelse/admin en vanlig traktekaffe. Per tiden Kjeldsberg. På personalrommet finnes det kaffemaskin med diverse varianter og som også kverner kaffebønner. Om noen vil trakte kaffe kan de få samme som oss. Det finnes også en Nespressomaskin i admin, den er privateid. Så lærere og assistenter har tilgang til det samme.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 12:19   #549
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.518
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ledelse med god kaffe og fotfolket med vond automatkaffe her også. Det kalles vel offentlig sektor.

Hos oss drikker alle ansatte samme kaffe, både på skolen og på rådhuset der jeg også jobber. Dvs vi har egen kaffetrakter på kontoret fordi vi er de eneste i etasjen. Jeg drikker ikke kaffe så for min del spiller det ingen rolle.

Men jeg syns det er veldig spesielt at ledelsen har bedre kaffe enn andre.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 14:07   #550
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.139
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Her har alle samme kaffe. verken på skolene eller diverse kontor er det vanlig å ha noe skille mellom vanlige ansatte og ledelsen, vi har tilgang på samme kaffen. Hilsen fylkeskommune.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 14:23   #551
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.450
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Da jeg jobbet i Tyskland, fikk ledelsen servert kaffekanne med nytrukket traktekaffe på kontoret sitt mens røkla måtte gå til en maskin. Ingen av kaffene var noe gode, men ledelsen slapp å gå til automaten. Det var i tillegg egen kantine for ledelsen hvor maten ble servert (treretters og kaffe etterpå) samt at ledelsen hadde større kontor, annenslags møbler og stoler og telefon. Jeg var en del av ledelsen den gangen og valgte å gjøre ting annerledes med kantine og kontorforskjeller (som jeg fikk både posititive og negative kommentarer på), men kaffen tok jeg imot. Vet ikke om det er sånn enda, men fy søren det var kultursjokk å komme dit for å jobbe.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 14:24   #552
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.446
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Vi har i alle fall gratis kaffe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 16:51   #553
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg skal på ferie til England. London og St Ives. Hvis jeg kommer meg ut fra Heathrow. Der er det streik i border control når jeg ankommer, så mye mulig jeg ikke når toget mitt til Cornwall. Togstreik skal det være også, alle unions, datoer og hvem som blir rammet leser jeg på Sky News og The Times, lange lister med hvem som streiker når og hvor. Streik på Heathrow når jeg skal hjem også; «almost 800 staff in various departements».

Gruff.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 17:40   #554
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.769
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Da jeg jobbet i Tyskland, fikk ledelsen servert kaffekanne med nytrukket traktekaffe på kontoret sitt mens røkla måtte gå til en maskin. Ingen av kaffene var noe gode, men ledelsen slapp å gå til automaten. Det var i tillegg egen kantine for ledelsen hvor maten ble servert (treretters og kaffe etterpå) samt at ledelsen hadde større kontor, annenslags møbler og stoler og telefon. Jeg var en del av ledelsen den gangen og valgte å gjøre ting annerledes med kantine og kontorforskjeller (som jeg fikk både posititive og negative kommentarer på), men kaffen tok jeg imot. Vet ikke om det er sånn enda, men fy søren det var kultursjokk å komme dit for å jobbe.

Tror nok det har mye med atbridskultur ja.

Vi har felles ksffeautomat for alle på hovedkontoret. Hvordan det er ute på avdelingene rundt om i landet er vet jeg ikke.
Morsomt med" kaffedebatt" etter mitt gruff om manglende kaffe her hjemme.

Gratis kaffe og te her og.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 17:59   #555
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.264
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Her hvor jeg jobber er det samme automater over hele bygget, og man kan velge mellom pulver kaffe ( det gjør de fleste pga tidsbruk) eller få kvernet bønner som tar lengre tid. Den mest populære kaffen finnes i en sånn stor kaffekanne i kantinen, som som fylles opp til lunsj. I tillegg har vi kaffebar der resepsjonisten vår dobler som barista, hvis man vil kjøpe kaffe.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 18:03   #556
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.576
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Hos oss finnes en kaffetrakter. En Moccamaster.

Den første kaffedrikkeren på jobb setter på kaffi, og starter vannkokeren.

Det kjøpes inn er utvalg te etter ønske fra de som drikker det, pulverkakao og det fraktes kaffi. Jeg klarer ikke helt huske, tror det er Evergood. Valgt av den kaffedrikkeren som har mest meninger om hvilken kaffi som ikke blir sur av å stå på kanne. Det traktes ny til lunsj og til 14-pausen.

Ledelsen har tilgang på samme kaffi som de andre, bortsett fra at eneste fra ledelsen som er på vårt kontor drikker te. Helt hvordan det er på de andre kontorene i landet variere. Men at ledelsen her bedre kaffi....nei. daglig leder drikker vel heller ikke kaffi, han drikker cola ��

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 18:59   #557
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.139
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Her hvor jeg jobber er det samme automater over hele bygget, og man kan velge mellom pulver kaffe ( det gjør de fleste pga tidsbruk) eller få kvernet bønner som tar lengre tid. Den mest populære kaffen finnes i en sånn stor kaffekanne i kantinen, som som fylles opp til lunsj. I tillegg har vi kaffebar der resepsjonisten vår dobler som barista, hvis man vil kjøpe kaffe.

Jeg velger bønner på min automat, og så slår jeg det sammen med en dotur for det tar like lang tid.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 19:44   #558
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Det høres helt fjernt ut at ledelsen skal ha annen kaffe enn resten, ja! Vi har samme automat i alle etasjer, og noen har Nespresso-greier og små espressokanner, men det er ting de har med selv. Kommune.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 20:16   #559
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.050
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Gruff: ryggen min valgte brått å krangle igjen. Håpar det er forbigåande.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-24, 20:24   #560
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.769
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Gruff: ryggen min valgte brått å krangle igjen. Håpar det er forbigåande.

God bedring.
Kranglete rygg er noe hærk.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no