|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
11-12-24, 10:46 | #1 |
Glamorøs
|
Fortell meg om bålpanneJeg har fått meg en liten hage, og har lyst på en bålpanne, bålplass eller noe sånt, men ikke helt greid å formulere for meg selv hva jeg vil ha og trenger, eller hva som er fornuftig.
11-12-24, 10:55 | #2 |
villende
|
Sv: Fortell meg om bålpanneHvis jeg hadde fått med meg mannen min på det, så hadde jeg kjøpt en Forno uteovn. Den er utrolig lekker, og kan brukes både til oppvarming og matlaging. |
11-12-24, 11:46 | #4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fortell meg om bålpanneDen var fin! Jeg liker bålpanne, men synes det er veldig fælt når klærne mine lukter bål. Det slipper man kanskje her, hvis røyken går rett opp?
11-12-24, 11:53 | #5 |
Ute på tur
|
Sv: Fortell meg om bålpanneSe på rentbrennende bålpanner, da blir det ikke så mye røyklukt. Det kan jo hende naboene blir sure hvis det blir bållukt, slik som våre naboer på fjellet. Så der er det nå ikke lenger lov med bålpanne rett utenfor huset…
11-12-24, 12:03 | #6 |
Yes, we can!!
|
Sv: Fortell meg om bålpanneSolo Stove sine er fine, og lager lite lukt.
11-12-24, 13:35 | #8 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
|
Sv: Fortell meg om bålpanneJeg har en mindre forno peis på tre ben, samme utforming som vist over. Det kan lages mat på den, mulig å grille eller kjøpe støpejernsgryte til å ha inni. Røken går opp i røret, men vinden tar røyken og den går alle veier.
12-12-24, 14:01 | #9 |
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Fortell meg om bålpanneEn klassisk bålpanne gir mye røyk og bållukt. Vi hadde det når vi bodde i hus og jeg hadde egne klær jeg brukte når vi satt ute ved den. Plasserte den bevisst et stykke fra huset. Vi brukte samme tørre veden ute i bålpanna som vi fyrte i peisen inne med.
12-12-24, 14:08 | #10 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
|
Sv: Fortell meg om bålpanneMin nærmeste nabo har en vanlig bålpanne med tre bein på verandaen. Merker godt når den er i bruk med mye røyklukt. Så ville ikke hatt det i boligstrøk. Men nå finnes det mange fine rentbrennende utepeiser. Selv har jeg sett på Solo Stove.
|
|