Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blitt trukket for feriepenger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-08, 15:50   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blitt trukket for feriepenger

men skal ikke ta ut ferie i år. Er det håp om å få disse tilbake i cash, tror dere? Mye avhenger av de pengene, og ettersom jeg er fersk i ny jobb, antok jeg at jeg ikke hadde opptjent feriepenger, men nå har altså personalkontoret trukket 12 000 spenn av lønninga mi. Ugh!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 15:53   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blitt trukket for feriepenger

Opplevde det samme første sommeren i ny jobb hvor jeg ikke tok ut full ferie. Husker ikke om jeg fikk dem utbetalt som et forskudd, eller om jeg fikk dem på neste lønn. Jeg fikk dem i alle fall utbetalt.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 15:54   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blitt trukket for feriepenger

Hm. Er ikke dette med tanke på neste års ferie, da?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 15:56   #4
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blitt trukket for feriepenger

Sannsynligvis trekkes alle for full ferie i juni måned, og personalkontoret har nok ikke tenkt på at du ikke har opptjent rett til betalt full ferie. Der jeg jobber er de i alle fall greie med nyansatte og tillater trekk i ferie på det tidspunktet ferien tas ut (i og med at ikke alle da velger å ta ferie slik som i ditt tilfelle). Jeg ville tatt en prat med dem, så får du det sikkert gjort om.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 16:05   #5
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blitt trukket for feriepenger

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hm. Er ikke dette med tanke på neste års ferie, da?

Hun skulle hatt vanlig lønn siden hun ikke tar ut ferie, og så har lønnskontoret trukket henne fordi de regnet med (?) at hun skulle ha ferie i år.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 16:18   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blitt trukket for feriepenger

Jeg ble trukket for fem uker ferie i fjor, men rakk kun å ta ut tre pga. at jeg ble sykmeldt. Fikk tilbakebetalt for ferieukene jeg var trukket som jeg ikke fikk tatt ut.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 16:36   #7
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blitt trukket for feriepenger

Jeg begynte i ny jobb i nå i vinter og fikk spm på jobben om jeg skulle ta ut full ferie. Jeg hadde bare jobba halve året i fjor og valgte derfor bare å ta ut 2 uker ferie. Derfor fikk jeg på junilønna bare 2 uker med lønn pga ferietrekk.

Kanskje du måtte si ifra på forhånd? Aner ikke hvordan det stiller seg å få tilbakebetalt disse pengene...

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 17:45   #8
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blitt trukket for feriepenger

Pengene de har trukket deg er vel for ferie du kan ta i år og har ikke noe med feriepenger å gjøre.
Men de kan ikke kreve at du tar mere ferie en det du har tjent opp til (opptjeningen er året før), med unntak om firmaet stenger hele sjappa i en periode.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 19:30   #9
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blitt trukket for feriepenger

Du har rett i det, Mams, det heter ikke feriepenger, men Trekk ferie. Takk for svar, godtfolk, da har jeg ringt personalkontoret og de skulle ordne opp i det.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no