Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-23, 20:42   #121
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.608
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er ikke gjennomgangstonen i tråden nei. I det sekund noen setter seg i det siste ledige dobbeltseng skal alle seter ryddes for alt, alle skal sette på seg et vennlig og innbydende smil og helst by på skuldermasasje og manikyr.

I tilfelle noen må sitte en spesiell vei holder det ikke å vente til da, nei. Da kam det være for seint og noen kan allerede stå fordi det er uoverkommelig å spørre om å få sitte.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-23, 20:47   #122
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er ikke gjennomgangstonen i tråden nei. I det sekund noen setter seg i det siste ledige dobbeltseng skal alle seter ryddes for alt, alle skal sette på seg et vennlig og innbydende smil og helst by på skuldermasasje og manikyr.

Jojo, hvis man leser med vrangbrillene på max, så klart. Sånn ellers oppfatter jeg hovedbudskapet som at det skal ikke være nødvendig med en «Unnskyld …», «Er det ledig …», *prikk på skulder* osv. før man får satt seg ned. Det skal bare gli av seg selv.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-23, 20:51   #123
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I tilfelle noen må sitte en spesiell vei holder det ikke å vente til da, nei. Da kam det være for seint og noen kan allerede stå fordi det er uoverkommelig å spørre om å få sitte.

Det er ikke «en spesiell vei». I den grad noen bryr seg om retning er det alltid kjøreretningen. Rutinerte kollektivtrafikanter vet at seter med kjøreretningen har en annen verdi enn de andre. Så nei, flust av ledige bakvendte seter gjelder ikke.

Og det er ikke uoverkommelig, men det burde være unødvendig. Det er så enkelt å ta litt hensyn.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-23, 21:07   #124
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg sier at gruppen som ikke irriterer seg er 83%. Hvor mange som gjør det, vet vi jo ikke noe om.

Nei, enig i det, for all del. Men siden du mente at det var urimelig at flertallet måtte «endre seg» på grunn av at mindretallet irriterte seg, så trodde jeg du mente at flertallet var de folkene som har bagasje på setet ved siden av seg. Hvis det var de som ikke irriterer seg du mente, så skjønner jeg ikke helt hvordan de eventuelt skal endre seg. Jeg tror ikke noen har argumentert for at folk som ikke irriterer seg, burde begynne å irritere seg (men så lang som denne tråden har blitt, skulle det ikke forundre meg om noen diskuterer det også ).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-23, 21:09   #125
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er ikke gjennomgangstonen i tråden nei. I det sekund noen setter seg i det siste ledige dobbeltseng skal alle seter ryddes for alt, alle skal sette på seg et vennlig og innbydende smil og helst by på skuldermasasje og manikyr.

Skuldermassasje og dobbeltseng burde det virkelig være mer av på Oslo-bussene!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-23, 21:14   #126
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.544
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Skuldermassasje og dobbeltseng burde det virkelig være mer av på Oslo-bussene!


Det ville løst det meste tenker jeg

Ynsjyll, kan jeg få ligge her ved siden av deg?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-23, 21:21   #127
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.794
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er ikke gjennomgangstonen i tråden nei. I det sekund noen setter seg i det siste ledige dobbeltseng skal alle seter ryddes for alt, alle skal sette på seg et vennlig og innbydende smil og helst by på skuldermasasje og manikyr.

Hæ? Hvor har du det fra?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-23, 21:28   #128
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.071
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Skuldermassasje og dobbeltseng burde det virkelig være mer av på Oslo-bussene!

I gamle dagar, då låg vi på luftmadrass i midtgangen og la dei yngste/minste i korpset/på fotballaget i hattehylla. Massasje skjedde nok også. Bygde-Norge leverte på 80-talet. Og litt inn i 90.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-23, 21:35   #129
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.608
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det er ikke «en spesiell vei». I den grad noen bryr seg om retning er det alltid kjøreretningen. Rutinerte kollektivtrafikanter vet at seter med kjøreretningen har en annen verdi enn de andre. Så nei, flust av ledige bakvendte seter gjelder ikke.

Og det er ikke uoverkommelig, men det burde være unødvendig. Det er så enkelt å ta litt hensyn.

Det er veldig enkelt å spørre også!

Jeg er sikkert ganske alene om det, men jeg velger alltid å sitte «feil vei» om jeg kan på buss. Det er mindre ubehagelig ved en bråbrems, og er det noe bybussene i Oslo gjør, er det å bråbremse.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, enig i det, for all del. Men siden du mente at det var urimelig at flertallet måtte «endre seg» på grunn av at mindretallet irriterte seg, så trodde jeg du mente at flertallet var de folkene som har bagasje på setet ved siden av seg. Hvis det var de som ikke irriterer seg du mente, så skjønner jeg ikke helt hvordan de eventuelt skal endre seg. Jeg tror ikke noen har argumentert for at folk som ikke irriterer seg, burde begynne å irritere seg (men så lang som denne tråden har blitt, skulle det ikke forundre meg om noen diskuterer det også ).

Nei, jeg mente faktisk endre seg ved å begynne å irritere seg. Hadde nok irritert seg nok, kunne vi fått en lov mot sekker i setene eller noe.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-23, 21:48   #130
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.550
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Vi kan nesten ikke ha lover mot alt som er irriterende (selv om jeg skulle ønske det noen ganger). Det har vi folkeskikk til. Det er ikke påbudt å følge den, men det er høflig.

Noen er vant med å ta hensyn uoppfordret, noen mener folk får si fra hvis de ønsker å bli tatt hensyn til. Handler kanskje om hvordan man er oppdratt, hvordan kulturen er der man bor, eller bare at vi er forskjellige.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-23, 22:16   #131
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.071
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Men fakern, da. Eg prøvde på ei avsporing her, syns det var på.tide.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-23, 22:49   #132
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.417
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Men er man EkteNordmannTM så vegrer man seg jo for å ha blikkontakt med andre mennesker på bussen og griser flyr før man snakker med noen. Så spørre noen om hva som helst eller flytte veska er nesten uhørt.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-23, 00:05   #133
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.980
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

(...)
Jeg er sikkert ganske alene om det, men jeg velger alltid å sitte «feil vei» om jeg kan på buss. Det er mindre ubehagelig ved en bråbrems, og er det noe bybussene i Oslo gjør, er det å bråbremse.
(...)

Neida, du er ikke alene om å like å sitte bakover, både Helten og jeg liker det. Jeg har noen bilsyke blant slekt og venner som reagerer værre om de sitter mot kjøreretning, så det kan være en av flere forklaringer til at folk like å sitte slik at de ser den veien man kjører.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-23, 00:17   #134
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, jeg mente faktisk endre seg ved å begynne å irritere seg.

Men akkurat det er det vel ingen som har argumentert for. Så det er jo en ren stråmann.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-23, 06:00   #135
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.757
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jøss, så vanskelig det er for enkelte å ha med seg greier på bussen.

Tror kanskje jeg fortsatt bærer preg av tiden jeg tilbragte i et land hvor det ikke bare var en selvfølge å ha poser og vesker i fanget, det var til og med vanlig praksis at de som måtte stå lempet sine poser og vesker i fanget på de (fremmede) som hadde sitteplass. Ikke uvanlig med en solid dunge i fanget, med andre ord.

Herlig! Skulle ønske det var sånn her også. Min ganske ekstreme introversjon til tross, så trumfer raushet og solidaritet egne issues.

Jeg tar ytterst sjelden buss på hjemstedet, og når jeg gjør det så har jeg nesten alltid hunden med. Sekken plasseres alltid på fanget, og selv om jeg prøver å skvise dyret - middels stor lapphund - mellom beina mine, så hender det at hun legger seg ned og bruker av golvplassen til det tomme setet ved siden av. Jeg setter meg alltid helt bak og har god oversikt på hvor full bussen er, og kommanderer selvsagt hunden opp i sitt når folk nærmer seg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-23, 06:06   #136
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.608
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men akkurat det er det vel ingen som har argumentert for. Så det er jo en ren stråmann.

Hæ? Jeg sa jo at jeg selv gjorde det, ikke at andre gjorde det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-23, 09:09   #137
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.809
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

"Du trenger å gi tilbakemeldinger til andre brukere før du kan gi til Input igjen."

Jeg er også av de som er litt overrasket over temperaturen og retningen tråden har tatt.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-23, 10:20   #138
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hæ? Jeg sa jo at jeg selv gjorde det, ikke at andre gjorde det.

Jeg er klar over at jeg nå fortsetter å dra ut tråden med metadiskusjon, men det synes jeg jo er gøy, så:

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men det er jo et spørsmål om to grupper opp mot hverandre her. Om den ene gruppa består av 13% og den andre av 83%, er det da gitt at det er den største gruppa som skal endre seg? Hvis ja, hvor liten kan den minste gruppa være og fremdeles forvente at flertallet skal tilpasse seg dem?

Her spør du om det er gitt at den største gruppa skal endre seg, og om flertallet skal være nødt til å tilpasse seg mindretallet. Da høres det veldig ut som om du sier at noen her mener at den største gruppa skal endre seg, og at du selv ikke synes det er helt rimelig. Nå har du klargjort at med «den største gruppa» mente du de som ikke irriterer seg. Så da hørtes det ut for meg som om du mente det var urimelig å forvente at de som ikke irriterer seg, skal begynne å irritere seg. (Så da påpekte jeg at det ikke er noen som ser ut til å forvente dette.) Hvis det ikke var det du mente, så skjønner jeg åpenbart fortsatt ikke hva du mente.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-23, 10:25   #139
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Noen har kanskje skrevet det før, men om det er 13 % som synes dette med vesker på seter er problematisk så betyr ikke det nødvendigvis at 87 % synes det er helt greit. Jeg har en viss terskel for å sette dramatiske kryss og kan godt tenke meg at jeg kunne havnet i 87 %-gruppen her (litt avhengig av formulering), selv om jeg synes det er en uting å måtte spørre om lov til å få sitte på et ledig sete på offentlig transportmiddel.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-23, 10:29   #140
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Nå er det 89 % som har svart at de ville blitt irritert av at noen okkuperte et ekstra sete (i lenken i første innlegg).

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no