Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? Ny tråd!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-19, 18:28   #701
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg leser Nadime Gordimers "Min sønns historie

. Jeg også!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 01-07-19, 00:42   #702
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Har lest den siste Elling-boka, Ekko av en venn. Lite drops av en bok som jeg med vilje måtte trekke litt ut i tid, fordi jeg ville det skulle vare. Elling er rar og fin.

Leser nå Robert Galbraith Når gjøken galer. Den første av tre krimbøker skrevet av J. K. Rowling, under psevdonym. Britisk type krim med privatdetektiv med liv i ruiner, vikar-sekretær med tak i og mange rare folk. Fin feriebok.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 01-07-19, 00:48   #703
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nå har jeg begynt på Before They Are Hanged fordi jeg stoler på deg. (Og litt fordi jeg synes Glokta er en interessant person og fordi jeg tross alt lurer litt på hvordan dette skal gå.)

Og nå er jeg på siste bind, og er faktisk hekta helt på ordentlig. He's playing a long game!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 02-07-19, 14:24   #704
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Og nå er jeg på siste bind, og er faktisk hekta helt på ordentlig. He's playing a long game!

Del dine tanker med oss når du er ferdig.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 04-07-19, 16:27   #705
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Møt meg i paradis av Heine Bakkeid.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 05-07-19, 08:19   #706
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Erlend Loe, Dyrene i Afrika.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 06-07-19, 11:03   #707
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg er ferdig med bok 3 "Land ingen har sett" og har begynt på bok 4 "Liv andre har levd". Jeg har også fått tak i billetter til "Slåttekar i himmelen" på Det norske teateret. Det gleder jeg meg til.

Det er lenge siden jeg har skrevet hva jeg har lest her. Etter bok nr. 4 av Edvard Hoem, har jeg lest de seks første i Wisting-serien av Jørn Lier Horst: Nøkkelvitnet, Felicia forsvant, Havet stilner, Den eneste ene og Nattmannen.


Deretter har jeg lest Blå av Maja Lunde, og nå holder jeg på bok nr.5 i eposet En sjøens heltav Jon Michelet: Brennende skip.

Nasse er ikke aktiv  
Gammel 06-07-19, 19:17   #708
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg leser London 2084 av Bing & Bringsværd, det siste de ga ut før Bing døde i 2014. Kriminalroman ispedd framtidsfantasi eller omvendt. Jeg er usikker på hva jeg mener, annet enn at jeg liker å lese den.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 08-07-19, 01:14   #709
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Her: Leser i parallell 1491 av Charles Mann (om tingenes tilstand i Amerika før Columbus; kortversjon: det var veldig mye mer befolkning og forskjellige sivilisasjoner enn de fleste er klar over)

Ferdig med den. Selv om mye av stoffet var noenlunde kjent var det en del overraskelser også.

For eksempel: Amazonas-jungelen. Uberørt urskog? Kanskje ikke så mye av det. Kanskje mer overgrodd kulturlandskap; verdens største frukthage som har gått berserk etter at gartnerne døde. Folkene som bodde der hadde ikke tilgang på metaller og knapt nok stein; og organiske materialer overlever ikke lenge slik forholdene er der, så det er ikke så mye for arkeologene å finne. Bortsett fra at keramikk holder seg. Og det er veldig mye keramikk nesten overalt, hvis man graver litt. Og store deler av jordsmonnet viser klare tegn på å ha blitt behandlet og forbedret, og brukt til jordbruk og planting av nyttige trær. Så døde 90% eller mer av bøndene og gartnerne, og de fleste overlevende ble drevet på flukt, og systemet kollapset.

De enorme flokkene med bison osv. som fantes over store deler av Nord-Amerika til de ble skutt på 1800-tallet? De hadde bare eksistert som enorme flokker overalt i et par hundre år. Før det var flokkene mye mindre (fordi de ble jaktet på) og fantes i mer begrensede områder (typisk litt unna der folk drev jordbruk; man var vel ikke særlig interesserte i å ha bison i åkeren). Så døde 90% eller så av jegerne og bøndene, og de fleste overlevende ble drevet på flukt, og systemet kollapset.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 08-07-19, 07:58   #710
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg leser Jo Nesbø, Kniv.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv  
Gammel 08-07-19, 10:40   #711
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Mysterieavenyen, John Irving.

banana er ikke aktiv  
Gammel 08-07-19, 11:04   #712
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.204
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Byens spor - Maj, Lars Saabye Christensen.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå  
Gammel 08-07-19, 18:36   #713
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg har akkurat lest ferdig The Secret History (Donna Tarrt) og skjønner ikke hva jeg skal lese nå som kan stå seg mot denne.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 08-07-19, 21:02   #714
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Leser A people's future of the United States. En samling noveller om hvordan de forskjellige forfatterene ser for seg USA i framtiden. Hittil ganske dyster lesing.

Fuja er ikke aktiv  
Gammel 08-07-19, 22:13   #715
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Den boka Kjøkkenskriveren nevner må på leselista. Den hørtes veldig interressant ut. Selv leser jeg "Who Fears Death" av Nnedi Okorafor, en fantasy av de sjeldne. Liker den godt.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 08-07-19, 22:27   #716
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har akkurat lest ferdig The Secret History (Donna Tarrt) og skjønner ikke hva jeg skal lese nå som kan stå seg mot denne.

Ja, er den ikke bra? Skikkelig creepy.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 08-07-19, 22:36   #717
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, er den ikke bra? Skikkelig creepy.

Umulig å legge fra seg!

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 10-07-19, 10:55   #718
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har akkurat lest ferdig The Secret History (Donna Tarrt) og skjønner ikke hva jeg skal lese nå som kan stå seg mot denne.

Da er det kanskje denne jeg skal lese når jeg er straks er ferdig med Kniv. Hadde tenkt å spare Harry til ferien men klarte ikke vente, og får som regel en liten kjærlighetssorg hver gang jeg er ferdig med en av Hole-bøkene og trenger da noe fengende. Husker jeg likte The Goldfinch godt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 11-07-19, 09:58   #719
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg lånte meg også Donna Tartt etter siste lesing i denne tråden.

banana er ikke aktiv  
Gammel 11-07-19, 10:19   #720
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg leser ofte et litt tilfeldig utvalg av hva jeg finner på biblioteket. Nå var det litt tørke etter Søsterklokkene av Lars Myking. Fant tilfeldigvis Winthersmith av Terry Pratchett, fikk ikke helt taket på Pratchett da jeg forsøkte for 15-20 år siden, men nå har jeg tydeligvis blitt gammel nok til å fnise av heksehistoriene, eller kanskje rett og slett bedre i engelsk. Perfekt sommerlektyre.

__________________

tink er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no