Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-08, 14:21   #101
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Jeg liker det ikke
Jeg foretrekker at et forum er et forum og det er en grunn til at jeg ikke er på Facebook lenger.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 14:23   #102
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg liker det ikke
Jeg foretrekker at et forum er et forum og det er en grunn til at jeg ikke er på Facebook lenger.

Men du trenger ikke gjøre noen av de "Facebook-aktige" tingene i det hele tatt, da.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 14:27   #103
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men du trenger ikke gjøre noen av de "Facebook-aktige" tingene i det hele tatt, da.

Jeg synes at det å legge opp til halv- og helinterne klikker og tilganger og venner og popularitetskonkurranser ikke er noe særlig, med stort potensiale for å skape misstemning. Og det gjør noe med stemningen her inne, samme om man velger å ta disse funksjonene i bruk eller ikke.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 14:29   #104
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men du trenger ikke gjøre noen av de "Facebook-aktige" tingene i det hele tatt, da.

Jeg forbeholder meg retten til å ikke like det likevel jeg. Også det Acsa sa *peker*.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 14:40   #105
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg synes at det å legge opp til halv- og helinterne klikker og tilganger og venner og popularitetskonkurranser ikke er noe særlig, med stort potensiale for å skape misstemning. Og det gjør noe med stemningen her inne, samme om man velger å ta disse funksjonene i bruk eller ikke.

Du har selvsagt et godt poeng. Selv om det ikke er sånn at alle må klikke seg og skape uhygge bare fordi vi kan. Endel av de nye funksjonene er her på prøve, slik jeg skriver i HI.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 14:43   #106
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg synes at det å legge opp til halv- og helinterne klikker og tilganger og venner og popularitetskonkurranser ikke er noe særlig, med stort potensiale for å skape misstemning. Og det gjør noe med stemningen her inne, samme om man velger å ta disse funksjonene i bruk eller ikke.

Kanskje det gjør det? Jeg har ikke tenkt så veldig over hva som er mulige praktiske forandringer - såvidt jeg forstår, vil man kunne ha blogger som enten er åpne for alle eller for et utvalg brukere, som før, og det er ikke noe som blir mer "internt" enn tidligere, men jeg har i grunnen ikke satt meg så veldig inn i den nye funksjonaliteten.

Er det noe spesifikt du tenker på som kan komme til å bli et problem? Det er jo absolutt et poeng (særlig for moddene) å følge med på potensielle problemområder for å finne ut om det er noe man ønsker å gjøre med det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 14:44   #107
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg forbeholder meg retten til å ikke like det likevel jeg.

Ja, noe annet skulle jo tatt seg ut!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 14:46   #108
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg synes at det å legge opp til halv- og helinterne klikker og tilganger og venner og popularitetskonkurranser ikke er noe særlig, med stort potensiale for å skape misstemning. Og det gjør noe med stemningen her inne, samme om man velger å ta disse funksjonene i bruk eller ikke.

Du har et poeng. Men disse sosiale gruppene kan leses av alle, selv om det bare er medlemmene som kan legge inn innlegg. Så man kan i det minste lese at man blir baktalt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 14:49   #109
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Jeg er helt på bølgelengde med Acsa her, det er allerede godt etablerte 'klikker' på forumet som bare vil befeste seg ytterligere nå når dette nye har kommet. Det gjør det svært vanskelig for nyankomne å komme seg inn i det gode selskap.

  Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 15:08   #110
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.




HP: Jeg som ikke har blogg og aldri ført noen på vennelisten min tidligere, har kontakter en funksjon for meg?


Spør igjen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 15:41   #111
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Spør igjen.

Om du ikke har behov for å begrense noe, eller ha tilgang til ting som andre ønsker tilgangsbegrenset, så har den ingen funksjon for deg.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 15:53   #112
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Takk.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 15:54   #113
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Jeg skjønner ikke en brøkdel av hverken alt dette nye eller alt som var tidligere av "finesser" her på forumet!!!
Hva er f.eks Multi-Quote og hva er hurtigsvar??? Og når jeg skriver svar med sitat- hvordan får jeg lagt inn flere sitat fra flere innlegg???

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 15:54   #114
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg er helt på bølgelengde med Acsa her, det er allerede godt etablerte 'klikker' på forumet som bare vil befeste seg ytterligere nå når dette nye har kommet. Det gjør det svært vanskelig for nyankomne å komme seg inn i det gode selskap.

Det er ikke så lett, nei........

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 15:56   #115
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Opprinnelig lagt inn av StiBy, her.

Hva er f.eks Multi-Quote og hva er hurtigsvar??? Og når jeg skriver svar med sitat- hvordan får jeg lagt inn flere sitat fra flere innlegg???

Du bruker Multi-quoten til å få inn flere sitater fra flere innlegg. Da bruker du denne: og klikker på den det/de innlegget du vil sitere. Når du så bruker skriv svar; IKKE hurtigsvar (som er den boksen nederst på siden), kan du redigere hva som skal siteres og ikke.


HP: Jeg fikk følgende feilmelding inn på gruppen;

Følgende feil oppsto når denne meldingen ble forsøkt sendt

  1. BB code list is not allowed.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 15:59   #116
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

[quote=Lille Ru;843044]Du bruker Multi-quoten til å få inn flere sitater fra flere innlegg. Da bruker du denne: og klikker på den det/de innlegget du vil sitere. Når du så bruker skriv svar; IKKE hurtigsvar (som er den boksen nederst på siden), kan du redigere hva som skal siteres og ikke.



Takk Lille Ru.
Når bruker man hurtigsvar da??

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 16:00   #117
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Når man ikke gidder å lete frem den avanserte svar-dingsen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 16:04   #118
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

HP: Jeg fikk følgende feilmelding inn på gruppen;

Følgende feil oppsto når denne meldingen ble forsøkt sendt

  1. BB code list is not allowed.

Gruppe- og profilmeldinger har begrensede formateringsmuligheter, de er ikke forum - men en meldingstjeneste. Du kan se hvilke koder som er tillatt under tekstfeltet. Det er også begrenset hvor mange tegn en melding kan ha (1000 tror jeg).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 16:09   #119
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Opprinnelig lagt inn av StiBy, her.

Takk Lille Ru.
Når bruker man hurtigsvar da??

Når man ikke skal quote, f.eks.
Det går mye kjappere, ettersom du da ikke trenger å åpne et nytt vindu. Det er bare å skrive i den nederste boksen og poste innlegget.


HP:
:kidoki: (Jeg prøvde å legge feilmeldingen inne på gruppen, men siden feilmeldingen inneholdt en liste, så gikk det jo ikke. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 16:09   #120
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men når man får en "venneinvitasjon" og takker ja til den, er det da nødvendig å sende en i retur til den personen, eller holder det at én gjør det?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, foruminfo, forumoppgradering, taggefjas


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no