Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Verre hjem har jeg ikke sett!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-07, 13:03   #21
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Om man har bruk for rørlegger så er det vel ikke alltid så lettvint å få vasket eller?

Du trenger vel ikke rørleggeren til å rydde opp bleier, bind papir, leker og skittentøy som ligger i en sti fra inngangsdøren og rundt i hele huset?
Det er vel heller ikke rørleggeren som skal rydde av bordet og støvsuge gulvene dine?
Dette er hos mennesker som ikke er syke eller gamle.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 13:04   #22
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Vi har også et sånt tilfelle i familien. En gammel onkel av mamma på nesten 90 år som bor alene. Han bor i en annen by enn oss, så det er onkelen min som har tatt på seg jobben med å få vasket ned sånn at det ikke er helsefarlig. Det kostet ham mange lange diskusjoner, men kjøkken og bad ble i det minste vasket ned. Regner med at det ser like ille ut igjen om en liten stund dessverre..

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 13:07   #23
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Om man har bruk for rørlegger så er det vel ikke alltid så lettvint å få vasket eller?

Man trenger jo ikke å være uten vann f.eks fordi om man trenger hjelp fra en rørlegger? Om toalettet eller vasken lekker, så kan man jo få vasket likevel.
I slike hjem som beskrives her, så er det jo neppe snakk om at det daglige renhold har måttet vente litt fordi man har problemer med vanntilførselen, men at det daglige renholdet har sklidd ut og kanskje ikke engang er det årlige renholdet...

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 14:12   #24
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Vi var innom mannen sin tante og onkel som bor på "landet" i går. De har det så drittent og møkkete at det ikke kan beskrives. Det flyter over alt, og hadde det bare vært rot er det en ting. Det var så drittent at dere vil ikke tro det. Det er nesten som å se de programmene med total rengjøring på tv (er det det det heter?) Det luktet så innesteng at du leitet etter pusten. Og for å være helt ærlig, så klarte ingen av oss å spise eller drikke noe der. Kjente jeg hadde lyst til å sterilisere hele familien etterpå! Jeg har langt ifra støv på hjernen, men dette tok kaken. Ser ikke folk som har det slik, at dette ikke er normalt?

Dette høres ikke normalt ut, nei. Er de friske oppegående folk?

Det at de inviterer dere hjem i et slikt møkkete hus, sier vel noe om at de ikke ser det selv, eller ikke evner å gjøre noe med det. Kanskje dere burde ta en bekymringstelefon til hjemmetjenesten der de bor, så kanskje de får hjemmehjelp eller annet tilsyn?

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 21:32   #25
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Du trenger vel ikke rørleggeren til å rydde opp bleier, bind papir, leker og skittentøy som ligger i en sti fra inngangsdøren og rundt i hele huset?
Det er vel heller ikke rørleggeren som skal rydde av bordet og støvsuge gulvene dine?
Dette er hos mennesker som ikke er syke eller gamle.

Sorry, jeg forsto det ut fra innlegget ditt som at det var møkkete i husene. Det er jo forskjell på møkk og svinesti da.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 21:34   #26
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Du trenger vel ikke rørleggeren til å rydde opp bleier, bind papir, leker og skittentøy som ligger i en sti fra inngangsdøren og rundt i hele huset?
Det er vel heller ikke rørleggeren som skal rydde av bordet og støvsuge gulvene dine?
Dette er hos mennesker som ikke er syke eller gamle.

Nei, dette er hos oss.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 21:56   #27
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Jeg jobber også i hjemmesykepleien, og det er vanvittig hvordan enkjelte mennesker bor. Det er så uverdig at jeg blir skremt over at det faktisk er lov. Vi har mennesker som ikke har dusjet siden nittitallet, noen fordi de ikke vil, andre fordi de har et hjem som gjør at det ikke er mulig å komme seg på badet. Noen har faktisk ikke dusj/badekar.
I påsken 2006 stod juleribba til et par ennå i stekovnen, og det myldret. :grøss:

Larver og åmer i hvert et skap, på gulv, råte, mugg, rot og gammel mat overalt (pga ødelagt kjøleskap), og en stank som er over ens fattevne. Vi har og har hatt mange slike hjem opp gjennom årene.
Tragisk.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 01:40   #28
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Dette høres ikke normalt ut, nei. Er de friske oppegående folk?

Det at de inviterer dere hjem i et slikt møkkete hus, sier vel noe om at de ikke ser det selv, eller ikke evner å gjøre noe med det. Kanskje dere burde ta en bekymringstelefon til hjemmetjenesten der de bor, så kanskje de får hjemmehjelp eller annet tilsyn?

Ifølge mannen sin familie, så forteller de at de har nesten bestandig hatt det slik. De er forresten friske og er i 60årene. De har 3 voksne barn (gutter). Han ene som vi har en del kontakt med har det iallefall ryddig/reint hjemme. Tror nok ikke jeg kommer til å ta dette opp med noen innenfor hjemmehjelpstjeneste. Det får nesten deres egne barn gjøre. Jeg synes faktisk at det er pinlig å nevne det for sønnene, så jeg lukker øynene i dette tilfellet. :feig:

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 09:06   #29
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg jobber også i hjemmesykepleien, og det er vanvittig hvordan enkjelte mennesker bor. Det er så uverdig at jeg blir skremt over at det faktisk er lov. Vi har mennesker som ikke har dusjet siden nittitallet, noen fordi de ikke vil, andre fordi de har et hjem som gjør at det ikke er mulig å komme seg på badet. Noen har faktisk ikke dusj/badekar.
I påsken 2006 stod juleribba til et par ennå i stekovnen, og det myldret. :grøss:

Larver og åmer i hvert et skap, på gulv, råte, mugg, rot og gammel mat overalt (pga ødelagt kjøleskap), og en stank som er over ens fattevne. Vi har og har hatt mange slike hjem opp gjennom årene.
Tragisk.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 23:17   #30
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg her jobbet i hjemmetjenesten og har sett det meste. Jeg har blitt imun.

Jeg jobber i hjemmetjenesten. Jeg har sett en del hjem som er ille. Noen av de har blitt kondemnert. Det er ille at noen synker så langt ned at de må bo sånn. Som regel er det en kombinasjon av fysisk og psykisk sykdom som fører til dette. Normalt er det ikke men det er nok vanligere enn folk flest er klar over.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 23:32   #31
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Jeg har også sett mye rart.

På det verste stedet var jeg heldigvis ikke alene, så jeg slapp å jobbe inne. Takk gud for den snille kollegaen min.

Jeg var så kvalm hele resten av dagen at jeg klarte ikke å spise noe.

Det jeg husker best er de rare dyrene som krøp oppe i taket.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 10:51   #32
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Trist at det skal være slik. Men det finnes nok vanlige, oppegående folk som har en svinesti hjemme. Jeg tror man rett og slett ikke ser det lenger. Jeg kjenner folk som ikke ville drømme om å invitere folk hjem pga slikt...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 11:19   #33
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Ifølge mannen sin familie, så forteller de at de har nesten bestandig hatt det slik. De er forresten friske og er i 60årene. De har 3 voksne barn (gutter). Han ene som vi har en del kontakt med har det iallefall ryddig/reint hjemme. Tror nok ikke jeg kommer til å ta dette opp med noen innenfor hjemmehjelpstjeneste. Det får nesten deres egne barn gjøre. Jeg synes faktisk at det er pinlig å nevne det for sønnene, så jeg lukker øynene i dette tilfellet. :feig:

Det er da slett ikke å være feig. Når det er snakk om friske, normalt oppegående mennesker så skal man vel verken varsle den ene eller den andre!

Om det gjelder veldig gamle/demente/psykisk syke, så stiller det seg selvfølgelig annerledes.

Ellers blir jeg alltid lett paranoid i slike tråder... Om man kommer uanmeldt til oss, så kan man også snuble over en oppvaskkum&benk med topp og et par tissebleier i vasken som enda ikke er bært ut, altså...
Men vi snakker kanskje i en annen skala.

Man har ellers rimelig ulike grenser for hva som er "grisete" og ikke. Og jeg har et par venninner som nok synes at det kan være altfor rotete og altfor mange hybelkaniner hos oss til tider.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 11:52   #34
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Man har ellers rimelig ulike grenser for hva som er "grisete" og ikke. Og jeg har et par venninner som nok synes at det kan være altfor rotete og altfor mange hybelkaniner hos oss til tider.

Det tror jeg også. Jeg er en temmelig laidback sjuske selv, så jeg tenker sjelden på hva andre måtte mene om renholdsrutinene ( ) våre. Men jeg skjønner jo at enkelte i støvsuger-flere-ganger-om-dagen-kategorien vil mene at det er uakseptabelt.

Derfor er jeg ikke så glad i hovedinnlegg som det over, jeg synes ikke det er snilt å legge slike rapporter om andres hjem på åpne nettfora. De det gjelder, kunne jo kjenne seg igjen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 12:10   #35
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Derfor er jeg ikke så glad i hovedinnlegg som det over, jeg synes ikke det er snilt å legge slike rapporter om andres hjem på åpne nettfora. De det gjelder, kunne jo kjenne seg igjen.

Helt enig.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 12:31   #36
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Hos besteforeldrene mine var det så ille at vi ikke kunne gå på do der, jeg orket ikke ha med meg ungene den gangen de var så små at de krabbet og lekte på gulvet. Det var greit når jeg kunne sette de i sofaen ved siden av meg. Vi spiste eller drakk bare medbrakt. Men vi var på besøk en gang i mellom.
De var blitt gamle og demente og klarte ikke å holde orden lenger.

.

Siden det er besteforeldrene dine. Hvorfor hjalp du dem ikke med å rydde/vaske litt innimellom viss de ikke klarte det selv?

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 12:32   #37
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Derfor er jeg ikke så glad i hovedinnlegg som det over, jeg synes ikke det er snilt å legge slike rapporter om andres hjem på åpne nettfora. De det gjelder, kunne jo kjenne seg igjen.

Sånn som oss.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 13:02   #38
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det tror jeg også. Jeg er en temmelig laidback sjuske selv, så jeg tenker sjelden på hva andre måtte mene om renholdsrutinene ( ) våre. Men jeg skjønner jo at enkelte i støvsuger-flere-ganger-om-dagen-kategorien vil mene at det er uakseptabelt.

Derfor er jeg ikke så glad i hovedinnlegg som det over, jeg synes ikke det er snilt å legge slike rapporter om andres hjem på åpne nettfora. De det gjelder, kunne jo kjenne seg igjen.


Dette er ikke snakk om drit og rot som er en dag eller uke gammelt for den slags skyld, men åresvis med inngrodd skit. Jeg har vært hos dem flere ganger før, så dette er ikke noe nytt. Så tro for all del at jeg ikke kan være rimelig sjuske selv, for det kan jeg. Men slik som de har det, så er det nesten helsekadelig, iallefall for dem som ikke er vant til så mange "basselusker". De det gjelder har ikke Internett. Så de finner nok ikke dette. Og de hadde vel uansett ikke skjønt at det er dem, for det virker som det er helt naturlig for dem og ha det slik.


Sist redigert av Pelikan : 01-01-08 kl 13:10.
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 13:10   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det tror jeg også. Jeg er en temmelig laidback sjuske selv, så jeg tenker sjelden på hva andre måtte mene om renholdsrutinene ( ) våre. Men jeg skjønner jo at enkelte i støvsuger-flere-ganger-om-dagen-kategorien vil mene at det er uakseptabelt.

Jeg tilhører også denne kategorien. Helt definitivt.

MEN; jeg har perifere slektninger som har det sånn hjemme hos seg som beskrevet i HI. Disse personene er verken gamle eller syke, men jeg må innrømme at jeg ALDRI ville tatt med et barn som krabber på gulvet dit. Jeg ble fryktelig sjokkert første gang jeg var der.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 13:23   #40
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Eg var i praksis i ein by, og da var det vanleg med heimebesøk til pasientar som ikkje kunne kome seg ut til klinikken (fysio). Praksisveiledar ba meg på forhånd om å ta på høghalsa gensar (brukte private klær). Det var ein svinesti av dimensjonar som møtte oss. Den eldre (enke)mannen var svekka fysisk og hadde på toppen av alle sine helseproblem fått sin narkomane og utagerande sønn i hus. Han flytta inn utan tillatelse og den gamle mannen turte ikkje kaste han ut.

Heimehjelpen nekta å kome pga. den utagerande sønnen pga. tidligare erfaringar med han.

Synet som møtte meg var fælt. Det var boss og rot og fulle askebeger, tomflasker, mygla matrestar. Lukta var alldeles infernalsk. Det var umulig å opne vindu. Dei sat bom fast. I stova sto den gamle mannen si seng ettersom sønnen hadde kasta faren ut frå soverommet. Attmed denne senga sto ei bøtte, ei vanleg vaskebøtte. Den var full av urin og oppspytt/slim. Den var så full at det skvulpa når me forsøkte å kome forbi.

Eg har aldri gløymt dette synet. Det er det mest uverdige eg nokon sinne har sett. Da me var det hadde far og sønn ein tilsynelatande god tone.

Det gjorde meg umåteleg trist, oppgitt og frustrert. At det er mulig å leve på denne måten i 2000-og-eitt-eller-anna. Eg reknar med mannen er død no.



Ang. behov for høghalsa gensar:
Me pusta begge ned i kragen på vår høghalsa gensar for å døyve litt av den intense lukta. Det var visst nok ein meir diskret måte enn å bruke munnbind (!)

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no