Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Verre hjem har jeg ikke sett!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-07, 01:07   #1
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Verre hjem har jeg ikke sett!

Vi var innom mannen sin tante og onkel som bor på "landet" i går. De har det så drittent og møkkete at det ikke kan beskrives. Det flyter over alt, og hadde det bare vært rot er det en ting. Det var så drittent at dere vil ikke tro det. Det er nesten som å se de programmene med total rengjøring på tv (er det det det heter?) Det luktet så innesteng at du leitet etter pusten. Og for å være helt ærlig, så klarte ingen av oss å spise eller drikke noe der. Kjente jeg hadde lyst til å sterilisere hele familien etterpå! Jeg har langt ifra støv på hjernen, men dette tok kaken. Ser ikke folk som har det slik, at dette ikke er normalt?

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 01:12   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Uff, det hørtes ekkelt ut.

Jeg tror på et vis at når folk vasser i møkk lenge nok, så lukker de øynene for det til slutt... Jeg tror faktisk det kan komme til et punkt hvor de ikke lenger er i stand til å se skiten.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 01:14   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Jeg her jobbet i hjemmetjenesten og har sett det meste. Jeg har blitt imun.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 01:18   #4
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg her jobbet i hjemmetjenesten og har sett det meste. Jeg har blitt imun.

Ja, i det hjemmet hadde du iallefall ikke blitt ferdig iløpet av en vakt (ikke 5 vakter heller)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 01:25   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Ja, i det hjemmet hadde du iallefall ikke blitt ferdig iløpet av en vakt (ikke 5 vakter heller)

Jada - det hadde jeg nok. Jeg vasker ikke, det gjør andre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 01:30   #6
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Det er ikke noe tvil om at man ser det lettere om man kommer utenfra enn om man bor i det selv.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 01:34   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Det er nok ille i mange hjem.
Spesielt hos eldre og syke som ikke helt klarer å stelle selv selv og hjem lenger.

Hos besteforeldrene mine var det så ille at vi ikke kunne gå på do der, jeg orket ikke ha med meg ungene den gangen de var så små at de krabbet og lekte på gulvet. Det var greit når jeg kunne sette de i sofaen ved siden av meg. Vi spiste eller drakk bare medbrakt. Men vi var på besøk en gang i mellom.
De var blitt gamle og demente og klarte ikke å holde orden lenger.

Far er rørlegger og er hjemme hos mange mennesker hver dag. Han forteller at det er ganske så grisete i mange hjem, spesielt på bad og kjøkken, hvor han oftest gjør sin jobb.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 01:39   #8
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Æsj, så ekkelt. Det virker som om at enkelte blir immune mot rotet og driten. Jeg har et par venninner som har det skikkelig fælt hjemme hos seg. Det som er så rart, er at den ene av disse er meget oppegående og alt slikt, men hjemmet er forjævlig rotete og drittent.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 01:49   #9
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Far er rørlegger og er hjemme hos mange mennesker hver dag. Han forteller at det er ganske så grisete i mange hjem, spesielt på bad og kjøkken, hvor han oftest gjør sin jobb.

Om man har bruk for rørlegger så er det vel ikke alltid så lettvint å få vasket eller?

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 01:53   #10
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jada - det hadde jeg nok. Jeg vasker ikke, det gjør andre.

Vi vasker ikke vi heller, det er det hjemmehjelpen som gjør, men har skjedd stadig vekk at vi i hjemmesykepleien har tatt i et tak også.
Vi skal jo rydde litt hvis de ikke klarer dette selv, men ikke vaske..

Har sett det mest utrolige.
Vi gjør mye utover arbeidsoppgavene våres hvis vi har tid, vi klarer ikke jobbe i slikt samt at de har ingen andre enn oss til å hjelpe seg..
Så da har vi heller ikke hjerte til annet.

Men det er steder hvor jeg må puste KUN med munnen når jeg er der inne og ha med ekstra skift i bilen da jeg tross alt skal inn til andre pasienter etterpå..
Spriter meg til langt oppover armene..

Grusomt å se at de bor slikt.

Men er blitt temmlig immun ja.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 02:36   #11
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg her jobbet i hjemmetjenesten og har sett det meste. Jeg har blitt imun.


Jøkk... ser mye ekkelt på jobb ja...

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jada - det hadde jeg nok. Jeg vasker ikke, det gjør andre.

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 02:38   #12
Pipling
Nybegynner
 
Pipling sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 28
Pipling har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Skulle tro du hadde besøkt huset til min tante og avdøde onkel.
:grøss: Er så ekkelt der at jeg ikke lenger orker å dra på besøk..

__________________
That's rock'n'roll baby!!
Pipling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 02:39   #13
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Vi vasker ikke vi heller, det er det hjemmehjelpen som gjør, men har skjedd stadig vekk at vi i hjemmesykepleien har tatt i et tak også.
Vi skal jo rydde litt hvis de ikke klarer dette selv, men ikke vaske..

Har sett det mest utrolige.
Vi gjør mye utover arbeidsoppgavene våres hvis vi har tid, vi klarer ikke jobbe i slikt samt at de har ingen andre enn oss til å hjelpe seg..
Så da har vi heller ikke hjerte til annet.

Men det er steder hvor jeg må puste KUN med munnen når jeg er der inne og ha med ekstra skift i bilen da jeg tross alt skal inn til andre pasienter etterpå..
Spriter meg til langt oppover armene..

Grusomt å se at de bor slikt.

Men er blitt temmlig immun ja.

Er mangen jeg har gått til som ikke har vært inntereserte i hjelp..

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 02:43   #14
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Er mangen jeg har gått til som ikke har vært inntereserte i hjelp..


Ja det og..
Men mye man for gjort i det skjulte ser du uten å bli oppdaget..hehe..

Vi har hatt noen alvorsprat med enkelte og da slipper de oss til etterhvert.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 02:50   #15
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Ja det og..
Men mye man for gjort i det skjulte ser du uten å bli oppdaget..hehe..

Vi har hatt noen alvorsprat med enkelte og da slipper de oss til etterhvert.

Javisst Gjør mye i det skjulte..Men en av de vi går til er som en hauk over oss... Der er det nytteløst...

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 08:41   #16
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg her jobbet i hjemmetjenesten og har sett det meste. Jeg har blitt imun.

Jeg også.
Det er bare helt utrolig hvordan enkelte tilsynelatende fint kan akseptere å leve i en svinesti.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 09:39   #17
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Men hva med disse menneskene som er så oppegående ellers? Hva gjør man med slike?
Det er jo fælt å finne på en grunn til å ikke komme på besøk. Tror dere noe hadde gått inn i det hele tatt, om man hadde hatt seg en ordentlig prat?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 11:19   #18
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Men hva med disse menneskene som er så oppegående ellers? Hva gjør man med slike?
Det er jo fælt å finne på en grunn til å ikke komme på besøk. Tror dere noe hadde gått inn i det hele tatt, om man hadde hatt seg en ordentlig prat?

Jeg tror jeg ville sagt det som det er. Å leve under slike forhold er jo ikke bare uverdig, men også potensielt helseskadelig. I mange tilfeller ligger det en årsak bak, og kanskje vil en slik wake up call føre til at årsaken blir tatt fatt i.

I verste fall blir de sinte eller dødelig fornærmet, og ber deg om å ryke og reise og aldri vise deg igjen.
Vips er man kvitt problemet med å finne opp mer eller mindre gode grunner for å la være å besøke svinestien.


Sist redigert av MokkMokk : 30-12-07 kl 13:22. Årsak: leif
MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 12:45   #19
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 12:57   #20
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verre hjem har jeg ikke sett!

Har også jobbet i hjemmetjenesten og sett eksempler på mye fælt. En del vil virkelig ha det sånn, eller så er det blitt slik på grunn av sykdom etc. Vi kan ikke gjøre så mye, dersom det ikke er helt innlysende ting, som avføring på gulvet eller lignende. Oppvask og litt rydding tar vi også der jeg har jobbet.

Hva med å snakke med dem, og eventuelt tilby dere å hjelpe til med en rundvask (synd dere ikke besøkte dem tidlig i desember - det kunne jo blitt en kjempefin julegave)?

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no