Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ny vaskemaskin

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-07, 19:44   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ny vaskemaskin

Vaskemaskina vår er ti år gamal og det byrjar bli mykje tull med den. Det ligger stadig igjen såpe i kammeret. Den lekker vatn på golvet. Den vaskar dårleg og ofte setter den igjen flekkar på tøyet som ikkje var der før vask

Me trenger altså ei ny.

Reknar med det har skjedd ein viss utvikling på vaskemaskin-fronten sidan me kjøpte. Kva ei ny maskin ha av funksjonar? Anbefalingar? Er ikkje særleg interessert i å kjøpa den billigaste sorten.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 19:54   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Vi kjøpte en LG maskin, det er nå en måned siden, og vi er utrolig fornøyde. Den tar 7 kg, så vi får vasket mye tøy pr gang. Hvordan vi landet på den? Vi reiste til den nærmeste forhandleren, så etter en maskin som kunne ta dyner, det var den eneste som var så stor.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 20:20   #3
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Kjøpte ny i sommer, og landet på Miele, siden jeg har hørt at det er kvalitetsmaskiner som varer leeenge. Veldig fornøyd, selv om ullprogrammet nesten er litt for skånsomt. Så også på LG (den var litt billigere), men kom over denne testen som gjorde at det ble miele i steden. Om testen er reell vet jeg ikke, men siden LG er ganske nye på markedet og tørketrommelen derfra skuffet litt, så ble det ikke LG denne gangen. Mielemaskinen min tar 6 kg, altså en kilo mindre enn LG.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 20:24   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Vi hadde en whirlpool før, og vi og to andre har skiftet til et annet merke pga at den stoppet midt i programmet, LG-en bråker mye mindre enn whirlpoolen vi hadde.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 20:25   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ny vaskemaskin

Jeg er veldig glad i Miele, de varer jo for alltid omtrent, også har de et supergodt ullprogram og det er gull verdt for meg som bare bruker ubehandlet ull for da kan jeg slenge det i maskinen.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 20:30   #6
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Vi kjøpte en åtte år gml Miele vaskesøyle da vi kjøpte hus for 2,5 år siden (toppmodellene den gangen). Maskinene var riktignok svært pent brukt av en gammel dame, men de fungerer altså fortsatt perfekt.
Klærne blir rene og fine, sentrifugen har 1600 omdr, og maskina har to gode ullprogram.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 20:36   #7
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Signerer Miele, det skal jeg og ha når jeg blir stor...

Har fortsatt drittmaskina jeg kjøpte som student... Håper den går i stykker snart... Den bruker 3 timer på vanlig 60 vask!!! Og den skyller elendig! Og på ullprogram så blir klærne fulle av gugge :blæh!: Det er en Ariston-ett-eller-annet, type pappa betaler og da-er-det-et-fett-hvor-god-den-er-bare-den-koster-lite...

På studentbyen jeg bodde hadde de Miele på vaskeriet, og bedre maskiner har jeg aldri vært borti og de maskinene ble kjørt MYE og de var gamle, men klærne ble rene og ikke noe særlig slitt...

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17

Sist redigert av GeekyGirrrl : 20-12-07 kl 20:40. Årsak: Leif
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 20:39   #8
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Jeg er utrolig fornøyd med vår ASKO maskin!

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 21:33   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

På studentbyen jeg bodde hadde de Miele på vaskeriet, og bedre maskiner har jeg aldri vært borti og de maskinene ble kjørt MYE og de var gamle, men klærne ble rene og ikke noe særlig slitt...


...og dei maskinene var diiigre! Kunne vaske enorme mengder klær i ein vask

Hadde dikka Henry-støvsugar også? Det var ein artig sak

Miele er notert.


Men er det spesielle program eller funksjonar eg bør sjå etter?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 00:19   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Kjøpte ny i sommer, og landet på Miele, siden jeg har hørt at det er kvalitetsmaskiner som varer leeenge. Veldig fornøyd, selv om ullprogrammet nesten er litt for skånsomt. Så også på LG (den var litt billigere), men kom over denne testen som gjorde at det ble miele i steden. Om testen er reell vet jeg ikke, men siden LG er ganske nye på markedet og tørketrommelen derfra skuffet litt, så ble det ikke LG denne gangen. Mielemaskinen min tar 6 kg, altså en kilo mindre enn LG.

LG er en stoor produsent på det amerikanske markedet.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 09:45   #11
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Jeg holder også en knapp på Miele. For meg er det viktig at den er relativt stille (liten leilighet), og at den har mengeautomatikk. Vi kjøpte en Mielemaskin i sommer, og er veldig, veldig fornøyd med den. Både vaskeresultat og de andre tingene!

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 10:03   #12
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Jeg har sett meg ut denne: http://www.elprice.no/Product/Produc...6&shopby=191;1

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 10:26   #13
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Kjøpte ny i sommer, og landet på Miele, siden jeg har hørt at det er kvalitetsmaskiner som varer leeenge. Veldig fornøyd, selv om ullprogrammet nesten er litt for skånsomt. Så også på LG (den var litt billigere), men kom over denne testen som gjorde at det ble miele i steden. Om testen er reell vet jeg ikke, men siden LG er ganske nye på markedet og tørketrommelen derfra skuffet litt, så ble det ikke LG denne gangen. Mielemaskinen min tar 6 kg, altså en kilo mindre enn LG.

Veldig fornøyd med Miele. Vi har to ulike ullvaskprogram.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 10:30   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Vår Miele er ni år gammel, og har hele tiden gått flere ganger daglig. Vår forrige, en passe dyr Siemens røk motoren på etter fire år, sånn til sammelikning. Foreldrene mine har hatt sin Miele-maskin i 25 år! Jeg kan ikke se for meg at vi skal ha noe annet enn Miele neste gang heller.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 11:06   #15
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Vi hadde vår Miele maskin i 21 år og uten reparasjoner.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 12:31   #16
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

...og dei maskinene var diiigre! Kunne vaske enorme mengder klær i ein vask

Hadde dikka Henry-støvsugar også? Det var ein artig sak

Miele er notert.


Men er det spesielle program eller funksjonar eg bør sjå etter?

Hehe, nei hadde ikke sånn støvsuger, bodde i familieleilighet så vaskeriet ble bare brukt når det hopa seg opp med vask fordi min egen drittmaskin tok tre timer pr vask, sliter med den enda... Er jo sunnmøring...

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 15:03   #17
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Jeg har nå min andre Miele. Ikke fordi den første gikk istykker, men fordi vi satte den i utleieleiligheten. Den gamle var vel omtrent 12 år og gikk som ei klokke.

Jeg var veldig fornøyd med min gamle maskin, men den nye elsker jeg. Den ble kjøpt inn i sommer og har skånetrommel.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 14:09   #18
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Sjå litt på kva behov du har. Vasker du ofte, kva type kle ? Kva tørkemuligheter har du ( ved dårlige tørkemuligheter kan det vera ein fordel med god sentrifugering, for eksempel )

Me har ei LG maskin sjølv. Den tar 7 kg, noko som er ein fordel synes me. Blir ein del kle som skal vaskast her i huset. Synes ikkje maskina bruker særlig lang tid og er fornøyd med vaske resultatet.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 16:01   #19
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny vaskemaskin

Vi har også LG maskin, og er ikke så fornøyd. Vi gikk fra en 8 år gammel aeg til denne maskinen, en av toppmodellene til LG. Den vasker ikke spesielt rent, særlig flekkfjerning er den dårlig på. I tillegg bruker den veldig lang tid på vasken. Vanlig 60 graders bomull-kulørtvask bruker den nesten 3 timer på. Kan sette på hurtigvask, på nesten 2 timer, men da vasker den mindre rent.

Så vi er litt skuffet over dette kjøpet.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no