Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-07, 13:38   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Eksamenstid og sjusketendenser er ikke en god kombo. Men i forigårs hang glitterbarnet og jeg opp julekuler i vinduet, jeg har brettet en julestjerne (), og jeg satser på å lage denne, dog i litt mindre skala og andre farger.

Kanskje vaske litt også neste uke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:40   #22
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Skal vi se, det henger stjerner i vinduene, pepperkaker er bakt og jeg mangler tre julegaver. Pluss at julekortene er bestilt. Det er omtrent det eneste som er klart.

  Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:43   #23
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

ojda ... her hører jeg hjemme!!

Her bærer hjemmet sterkt preg av at jeg har lagt strak
i 2 mnd alt med hyperemesis, innkjøp og halvveis omrokkering av to
kommoder/sjenker (dæven det blir mye rot av slik omrokkering ),
en mann som har snekkret lister i en mnd tid ....

Sååå ... alle overflater har et hyggelig matt utseende ... om en vil kan
en uten store anstrengelser skrive hilsen der ...
Ting og tang står i hytt og pine og det finnes ikke harmoni i noen av
pyntesakene ...

Har fått opp 7 armer, julestjerne, adventstake og julekuler da
(glemte å si at det nye stuebordet i glass ser nytt ut for å være nytt nok en gang ... det har skiftet fra klart glass til matt glass )

Og så har jeg fantastiske 24 julepressanger å få ferdige før jul ... kan meddele at jeg har fått unna hele to stk av dem

*ønsker at jul kan bli feiret i januar i år*

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:50   #24
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

OK, er man virkelig sjuske når man vasker kjøkkenskap INNVENDIG?? :aldri gjort:

Jeg har ikke vasket, men jeg har kjøpt noen julegaver, hengt opp noen julegardiner (ikke vasket og strøket nei) og bakt Ikeas pepperkaker + egne kolakaker. Jeg har også bakt lussekatter. Jeg har hengt opp stjerne og julekule med lys i vinduene.

Vaskehjelpen kommer på fredag, men desverre har vi bare hver 14. dag...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:53   #25
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

Jeg har vasket kjøleskapet.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 14:04   #26
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Jeg har laget en juletradisjon, og skal ha et par svogere eller noe på smalahove til helga. :vertinne: Har to huer i fryseren.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 14:12   #27
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

OK, er man virkelig sjuske når man vasker kjøkkenskap INNVENDIG?? :aldri gjort:

OK, hvis du skulle tvile på om jeg er verdig sjuskestatusen min. Her er litt av det jeg fant. (Ja, jeg vet det er sterk lesing)

Et glass honning jeg kjøpte på julemarked for tre år siden som hadde gjæret og boblet over og derfor lå utover hele kjøkkenhylla.

En pose sukker som satt fast i honning

En pakke tørrgjær som satt fast i honning

3 uåpnede pakker med krydder jeg fikk i gave av min søster for tre år siden som satt fast i honning

1 veskepynt fra H&M som var planlagt å bruke som kalendergave for 2 år siden som satt fast i honning

1 pakke kokos som gikk ut på dato i 2005 som satt fast i honning

Og dette var bare i den ene hylla. Videre kan jeg blant mye rart rapportere om

1 veltet pakke grissinikjeks

50 grissinikjeks i løsvekt fordelt på 3 hyller

1 kiloseske med Kong Håkon konfekt som har vært tom siden jula 2004

1 pakke barnegrøt (Vesla spiste sitt siste grøtmåltid for minst 3,5 år siden)

1 bærepose med alt fra Rett i koppen til konditorfarge til kakao som hadde gått ut på dato

3 tomme (!) knekkebrødpakker

osv. osv. To fulle sekker med søppel ble det, men da kastet jeg endel ubrukelig og ødelagt kjøkkenutstyr også.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 14:13   #28
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

jeg aner ikke hva som finnes i mine kolonialskuffer for matvarer.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 14:14   #29
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Men jeg har bare bodd her i to år... Løsningen er nok å flytte ofte!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 20:23   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

I dag har jeg ryddet kjøkken, stuer og soverom, og satt på et par dører på hylla i gangen. Jaggu tørka jeg ikke støv også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 20:57   #31
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Jeg hadde litt planer om å få gjort noe på fridagen min i går, men tror dere ikke ene guttevalpen var syk da?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 21:01   #32
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Jeg har tørrmoppet gulvet i dag, men det må vel gjøres en del ganger til før jul.
MEN i går handlet jeg, og pakket julegaver. Og i dag har jeg bakt kolakaker og laget konfekt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 21:02   #33
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Vi skal skifte kjøkkeninnredning på nyåret, så alle og enhver forstår vel at det er HELT uaktuelt å vaske skapene i år? Jeg gjorde det til jul i fjor, faktisk, og er fornøyd med det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 21:05   #34
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Eg er jo anti-jul, så her blir det gjort lite.

Da naboane sette fram adventsstakar og hengde opp julelys ute, hengde eg ut sengetøyet til lufting.

Ein mental kraftanstrengelse og tre timar seinare sette me fram adventsstakar i glaset vårt også. I same stund la eg på lilla duk på stovebordet.

No er det komen raud voksduk på spise/kjøkkenbordet. Me bakte peparkaker av ferdigdeig i går. På søndag bakte eg og svigermor nøttekuler og vannkringler. Eg tør aldri sette igang med bakeprosjekt på eiga hand. Det er alltid noko som blir galt, og da mistar eg motet og det går _enda_ lengre tid til neste gang eg orkar å forsøke. Så no går eg i lære hjå svigermor. Ho synes det er kjekt å få selskap og trille/rulle-hjelp. Mannen synes det er kjekt å få litt julekaker i hus.


Og ellers gledar eg meg til februar.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 21:18   #35
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

Mitt store råd; vent med alt til 23.desember - man blir ferdig da og

Julaften er det alltid skinnende rent og jul i huset uansett hvor sent jeg kommer i gang, og jeg er aldri trøtt på julaften uansett hvor lenge jeg er oppe natten før.

Sånn er det her i huset.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 21:28   #36
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

denne

Wow. Den var styggelig kul.

Jeg har bestilt bilder (julekort, takkekort for gaver vi fikk da Felix kom og bilder til 3 kalendere som skal være julegaver), kjøpt 4 gaver, pønsket ut resten, vasket gulv på stue og kjøkken og tørka støv av Tv-en. Jeg har til og med funnet fram adventsstaken og hengt opp den styggeste julestjerna jeg kunne finne på butikken i vinduet Men den er sjarmerende stygg altså

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 23:20   #37
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Vi skal skifte kjøkkeninnredning på nyåret, så alle og enhver forstår vel at det er HELT uaktuelt å vaske skapene i år? Jeg gjorde det til jul i fjor, faktisk, og er fornøyd med det.

Jeg skiftet kjøkkeninnredning i august og syns helt klart at jeg faller i samme kategori

  Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 23:21   #38
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Så flinke alle er, da! Vi skal riktignok ikke feire jul hjemme hos oss selv, men det hadde jo vært hyggelig med litt julehus før vi drar (og gjerne at det er ryddig når vi kommer tilbake også...).

I morgen har jeg planlagt å støvsuge vekk glitter og krumkakesmuler fra juleverkstedet vi hadde på søndag. Hvis jeg rekker det innimellom Luciafeiring og bæring-av-hun-som-får-tenner-og-ikke-kan-ligge-for-seg-selv-ett-sekund.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 23:28   #39
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Så flinke alle er, da! Vi skal riktignok ikke feire jul hjemme hos oss selv, men det hadde jo vært hyggelig med litt julehus før vi drar (og gjerne at det er ryddig når vi kommer tilbake også...).

I morgen har jeg planlagt å støvsuge vekk glitter og krumkakesmuler fra juleverkstedet vi hadde på søndag. Hvis jeg rekker det innimellom Luciafeiring og bæring-av-hun-som-får-tenner-og-ikke-kan-ligge-for-seg-selv-ett-sekund.

Vi skal heller ikke feire jul hjemme, men jeg håper at vi greier å dra fra et litt ryddig hjem denne gangen. Skjønt, det er vel ikke mye å håpe på når mannenbeinet skal være hjemme noen dager pga jobb i mellomjula.

Du trenger forresten bæretøy, men det har du vel.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 23:42   #40
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Vi skal heller ikke feire jul hjemme, men jeg håper at vi greier å dra fra et litt ryddig hjem denne gangen. Skjønt, det er vel ikke mye å håpe på når mannenbeinet skal være hjemme noen dager pga jobb i mellomjula.

For det er helt prima å komme hjem til ryddig hus! Men vi roter sånn når vi pakker og reiser, at jeg ikke har det store håpet denne gangen heller.

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Du trenger forresten bæretøy, men det har du vel.

I bøtter og spann.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no