Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 11:47   #1
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Vi kan vel lage jul for familen vår selv om vi ikke får organisert oss til å vaske rundt og henge opp julegjestehåndkler? Det hjelper jo med små babysteg.

Jeg ønsker meg en tråd hvor vi kan inspirere hverandre, skryte og få skryt for de små tingene vi faktisk får gjort. Jeg har som mål å gjøre noe hver dag, samme hvor lite, en liten juleting i tillegg til den daglige brannslokkinga.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 11:49   #2
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

I går hang Try og meg opp julepynt i stuevinduene. Bare en gullelefant i rødt bånd i hver rute. Også vasket vi alle synlige flekker av de nevnte vinduer.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 11:50   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

*slenger meg på selv om jeg ikke feirer jul på julemåten*

Jeg skal finne stiliserte bilder av snøkrystaller, tegne opp på hvit filt og henge opp i vinduene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 11:53   #4
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

*slenger meg på selv om jeg ikke feirer jul på julemåten*

Nysgjerrig.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 11:54   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

Sjekk ut "når er det "lov" å pynte treet"-tråden. Det får være grenser for hvor mange tråder som skal kuppes av meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:01   #6
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Sjekk ut "når er det "lov" å pynte treet"-tråden. Det får være grenser for hvor mange tråder som skal kuppes av meg.

Jeg kan kuppe min egen tråd vel? Nå har jeg lest det du skreiv om jul, og det er gøy å se, for vi driver med omtrent det samme her i heimen. Allikevel kommer vi ikke unna gaver til familien, presentable klär, og behov for et halvpresentabelt hus å ta imot gjester i, så vi trenger denne tråden uansett.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:01   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

Jeg fant ut at jeg virkelig fortjente sjuskestempelet i går da jeg vasket ca. halvparten av kjøkkenskapene. Det tok 5,5 time og jeg fylte halvannen søplesekk med gammel skit og tørrvarer som var gått ut på dato. Fy f... det var så sinnssykt møkkete. Jeg er så himla glad for at jeg ikke takket ja til min mors generøse tilbud om å hjelpe meg. Jeg tror ikke hun noensinne ville kommet over sjokket og skammen over sin datters møkk og lort.

Nå er iallefall de verste skapene vasket og jammen tok ikke mannen min vifta også. Det er så utrolig deilig å se i de rene skapene at både jeg, mannen og til og med Vesla går og kikker i dem hele tiden.

De var ikke vasket siden vi flyttet inn i 2003.

Jeg tror faktisk jeg kunne fylt hele tråden med at jeg har vasket halvparten av kjøkkenskapene - så stort føles det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:03   #8
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tror faktisk jeg kunne fylt hele tråden med at jeg har vasket halvparten av kjøkkenskapene - så stort føles det.

Wow, det var litt av en prestasjon.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:04   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Jeg kan kuppe min egen tråd vel? Nå har jeg lest det du skreiv om jul, og det er gøy å se, for vi driver med omtrent det samme her i heimen. Allikevel kommer vi ikke unna gaver til familien, presentable klär, og behov for et halvpresentabelt hus å ta imot gjester i, så vi trenger denne tråden uansett.

Word.

Jeg har planer om å vaske gulvene og støvsuge sofaen. Nå har jeg fastsatt årets vinterhappening til å vare fra to uker før nyttår til en uke etter, så det er fortsatt plenty med tid.

Kasia: Kjenner følelsen! Jeg ryddet ut av høyskapet her for noen uker siden. Dæven.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:09   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

Mitt beste tips. Ikke la venners barn få tilgang til glitter.

Det blir iallefall en glitrende jul her i huset. Hadde plast under bordet, og har nå vasket stuegulvet 4 ganger..... Det blir jo uvanlig rent.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:12   #11
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Mitt beste tips. Ikke la venners barn få tilgang til glitter.

Hehe, det rådet kom en dag for seint, gitt. Men det er jo egentlig ganske fint med glitter på badeflisene.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:01   #12
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

I går bakte jeg litt da. Ikke skikkelig julebakst akkurat, men kransekakestenger og peppernøtter fra ferdig deig. Og lette fram julerotkassa fra i fjor i kjelleren og fikk gjort et lite overslag. Det er hvertfall nok glitter til at Try kan gå på Luciaferiring med hevet hode, i pappas t-skjorte.

Også rydda jeg bort en kasse med for små klär hos hver av barna i formiddag, det er vel ikke akkurat juleforberedelse, men det blir nok litt mer julehygge her hvis det ikke er så rotete i alle kroker, så jeg tar det med.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:10   #13
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

Jeg begynner å få litt panikk når jeg ser hvor fort pakkene minker på kalenderen. Dvs. at det ikke er så lang tid igjen til jul. Hadde et håp om å få opp julegardinene og lysende hjerte i vinduet på kjøkkenet. Da er det ingen som legger merke til at vi ikke har fått listet rundt vinduet etter vi satte det inn i sommer?

Jeg er imponert over Kasia sin kjøkkenvask. Her blir det ikke mer enn at kjøkkenskapdørene får seg en vask på utsiden (det er jo det som synes).

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:22   #14
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg er imponert over Kasia sin kjøkkenvask. Her blir det ikke mer enn at kjøkkenskapdørene får seg en vask på utsiden (det er jo det som synes).

Det er målet mitt for ettermiddagen, hvis det viser seg at jeg får armene fri på noe tidspunkt.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:28   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Jeg har kjøpt kanskje fire gaver. Ja, og hengt opp stjernelysranker fra Ikea i vinduet. Og det var det.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:28   #16
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Jeg vasket kjøkkenskapene for et par uker siden, og har faktisk klart å holde orden i dem helt frem til nå!

I dag har jeg tatt reolen i stua. Ryddet utav, og støvtørket hele dritten. (bortsett fra skapet. )

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:29   #17
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Nå har jeg bare et skap igjen og så er jeg ferdig med alle skapene. Jeg håper å få tatt gulvene et skikkelig tak også med lister, bak komfyren og under kjøleskapet. Da er kjøkkenet mitt helt rent og det får være nok for denne julen. Mannen min har foreslått at jeg vasker ned et rom hver jul. Selv det er nok litt i overkant av hva jeg klarer å prestere.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:33   #18
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt

Jeg har ordent julevindu både på kjøkkenet og i stua - ellers bærer ikke huset preg av julestemning, akkurat... Men i dag skal frøken Snupp ta en ganske stor sjau for hun trenger penger til julegaver

  Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:36   #19
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

Jeg må understreke at jeg er syk, shempe syk... Med feber, og har likevel klart å sette opp julekrybba, og ryddet en kommode.
Det betyr at akkurat oppå den kommoden og den andre kommoden hvor julekrybba står er det rent Ikke andre steder.. Men en ting av gangen.

Nå har jeg sagt det år etter år, men i år skal jeg kjøpe slike plastkasser, så jeg slipper disse ekle pappeskene med julepynt.

Mandag ryddet jeg gangen for gamle sko, og pyntet på kommoden der.. Veldig stolt av det..
Rydda kjøkkenskapene i helgen, og det har jeg ikke gjort siden julen 2005. Da var jeg 8 måneder på vei, og hadde reirbyggeinstinkt elns. Alt var rent da..

Siste prosjekt før jul er soverommet vårt, men jeg mistenker sterkt at det ikke lar seg gjøre. Får være grenser på hva jeg orker når jeg er syk..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:37   #20
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjuskenes juletråd. Tips, trøst og skryt.

Jeg understreker at jeg vasker ingenting.. Jeg støvsuger.. Vaske gjør vi når vi har sølt eller når vi flytter..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no