Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Litt lavere-karbo ...

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-07, 11:07   #21
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Oops sorry Iset.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 11:22   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Hø?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 14:48   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Jeg synes faktisk Fiber pluss-knekkebrødet er veldig godt!

Men jeg må spise temmelig mange for å bli mett, altså ...

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 14:57   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg synes faktisk Fiber pluss-knekkebrødet er veldig godt!

Men jeg må spise temmelig mange for å bli mett, altså ...

Hvilket pålegg bruker du? Magert pålegg metter ikke så godt. Spiser du feks. knekkebrød med syltetøy eller lett-brunost, må du ofte opp i 5-6 stykker for å bli mett. Har du derimot proteinrikt og fett pålegg på, og MYE av det, blir du fortere mett. Jeg klarer bare ett stk nå, men jeg er jo mageoperert. Før det holdt det med 2, maks 3, fordi jeg hadde tykt lag med meierismør og pålegg som feks. masse makrell i tomat, 3-4 skiver skinke eller 3-4 skiver helfet ost på. Da trenger man færre knekkebrød.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 17:44   #25
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

På brød eller knekkis er det godt med cottage cheese (som jeg ser du spiser), litt pinjekjerner, ruccola eller alfalfaspirer og kokt skinke eller kalkunpålegg (flere skiver). Det blir friskt og godt. Man kan også eventuelt ta valnøtter på.

Da trenger man ikke å spise så mange skiver.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 18:01   #26
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvilket pålegg bruker du? Magert pålegg metter ikke så godt. Spiser du feks. knekkebrød med syltetøy eller lett-brunost, må du ofte opp i 5-6 stykker for å bli mett. Har du derimot proteinrikt og fett pålegg på, og MYE av det, blir du fortere mett. Jeg klarer bare ett stk nå, men jeg er jo mageoperert. Før det holdt det med 2, maks 3, fordi jeg hadde tykt lag med meierismør og pålegg som feks. masse makrell i tomat, 3-4 skiver skinke eller 3-4 skiver helfet ost på. Da trenger man færre knekkebrød.

Jeg må innrømme at jeg steiler litt ved tanken på å legge i meg masser av fett ... Og "husmannstanken" om å spise tykke brødskiver med lite pålegg er nok ikke snudd i en fei hos meg. Jeg liker ikke smør, men å spise mye makrell i tomat eller kjøttpålegg og mindre brød/knekkebrød skal jeg forsøke. Takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

På brød eller knekkis er det godt med cottage cheese (som jeg ser du spiser), litt pinjekjerner, ruccola eller alfalfaspirer og kokt skinke eller kalkunpålegg (flere skiver). Det blir friskt og godt. Man kan også eventuelt ta valnøtter på.

Da trenger man ikke å spise så mange skiver.

Takk for tips. Pelen. Det ser godt ut. Men hva er alfalfaspirer?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 18:19   #27
Taran
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 38
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Bytt ut brødet med RugSprø.

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 18:53   #28
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Her ser det ut som om dere blander Fiberrik og Fiberpluss.

Der er to veldig forskjellige knekkebrød - hvorav Fiberpluss smaker som vanlig knekkebrød - og Fiberrik kun duger når jeg er på "20 karber om dagen"-kost...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 00:08   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Jeg blander ikke iallfall, jeg liker ikke fiberrik, men fiberpluss er snadder.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 08:05   #30
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg blander ikke iallfall, jeg liker ikke fiberrik, men fiberpluss er snadder.

Enig med Iset.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 08:18   #31
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Jeg er ikke overvektig og har aldri trengt å slanke meg noensinne. Men for et par år siden eksprimenterte jeg litt i det stille med lavkarbokosthold. Jeg ville gjerne se -med egne øyne, at det virkelig fungerte.

Jeg lagde mat som vanlig, men jeg kuttet betraktelig ned på ris, pasta, poteter, brød og spiste i stedet mer av fett og proteiner. Jeg gikk ned altfor mye og så ut som et beinrangel. Måtte bare kutte ut.
Men jeg anser det som sunt å kutte ned på karboinntaket. Om ikke drastisk, så i alle fall litt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 08:36   #32
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk for tips. Pelen. Det ser godt ut. Men hva er alfalfaspirer?

Selges i plastbokser. Begynn alltid å ta fra siden og ikke fra toppen. Da holde de som er igjen i slutten seg i bedre form.


Forresten så fikk jeg opp en avatar på Foreldreportalen når jeg søkte på alfalfaspirer på Google. "Tosse. Lettrørt kontrollfrik"

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 08:41   #33
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Alfalfaspirer er også enkelt å så selv. Du bare kjøper alfalfafrø og følger bruksanvisningen bak. I Sverige selger de mange typer frø til dyrking i vanlige matbutikker. Det tar bare noen få dager fra frøene er sådd og til spirene er ferdige til å spises.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 10:20   #34
Taran
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 38
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Jeg spirer mye. Har kjøpt en spirekasse og diverse frø fra helsekosten.

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 11:01   #35
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Selges i plastbokser. Begynn alltid å ta fra siden og ikke fra toppen. Da holde de som er igjen i slutten seg i bedre form.


Forresten så fikk jeg opp en avatar på Foreldreportalen når jeg søkte på alfalfaspirer på Google. "Tosse. Lettrørt kontrollfrik"



Takk for oppklaring!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 11:04   #36
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Opprinnelig lagt inn av Taran, her.

Jeg spirer mye. Har kjøpt en spirekasse og diverse frø fra helsekosten.

Hvordan ser en spirekasse ut? Er det noe man har inne på kjøkkenbenken?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg er ikke overvektig og har aldri trengt å slanke meg noensinne. Men for et par år siden eksprimenterte jeg litt i det stille med lavkarbokosthold. Jeg ville gjerne se -med egne øyne, at det virkelig fungerte.

Jeg lagde mat som vanlig, men jeg kuttet betraktelig ned på ris, pasta, poteter, brød og spiste i stedet mer av fett og proteiner. Jeg gikk ned altfor mye og så ut som et beinrangel. Måtte bare kutte ut.
Men jeg anser det som sunt å kutte ned på karboinntaket. Om ikke drastisk, så i alle fall litt.

Hmmm ... Jeg kan gjerne gå ned noen kilo, jeg. Men har lyst til å forsøke først og fremst fordi jeg tror jeg spiser mye mer karbohydrater enn det jeg burde.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 11:13   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Egentlig skal et lavkarbokosthold ikke gjøre folk skrapa, men vi er jo forskjellige. Et slikt kosthold balanserer hormonene og blodsukkeret og skal virke NORMALISERENDE på vekten, slik at det egentlig virker begge veier. Jeg kjenner en sterkt undervektig mann som la på seg da han la om til lavkarbo. Han ble SÅ flott! Han fortsatte å spise lavkarbo etterpå, men vekten stoppet da han var på sitt beste. Han fikk altså en normal vekt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no