Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-11, 22:19   #21
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Insekter tilhører jo dyreriket, så alle biologer vil klassifisere dem som dyr.

Kult, det kan jeg si til alle som ler av meg når jeg hviner at vi har et dyr i huset når en veps har forvillet seg inn.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 11:02   #22
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Her går jeg inn å ser, for jeg leste overskrifta og tenkte " juppi ingen sukker". Og blir kjempe deppa. Den e jo fylt med honning og fruktose Så ergo er den jo fylt med sukker, bare ikke hvitt farin

Planen var ikke å gjøre noen "KJEMPE DEPPA", jeg mente selvfølgelig "vanlig" sukker. Beklager det, også burde man kanskje revurdere hvor godt man egentlig har det om man blir så skuffa for en oppskrift?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 11:28   #23
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Leser nå at honning kan erstattes av brunt sukker, agavesirup eller honning.

Spenstig!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 11:41   #24
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Planen var ikke å gjøre noen "KJEMPE DEPPA", jeg mente selvfølgelig "vanlig" sukker. Beklager det, også burde man kanskje revurdere hvor godt man egentlig har det om man blir så skuffa for en oppskrift?

Hva mener du egentlig her, Nip? Har Honda skrevet noen plass at hun har det veldig godt? Eller veldig dårlig? Jeg har nemlig ikke lagt merke til det, og syns dermed det er litt rart at du ber henne revurdere, når jeg ikke først har sett at hun har vurdert at hun har det så godt. Eller dårlig.

Hun skrev bare at hun ble kjempedeppa over en upresis overskrift. For alt vi vet kan det være at Honda slett ikke har fått med seg alle mobbe-trådene som har gått som forteller oss at vi selv må ta ansvar for våre egne følelser og selv se hvorfor vi føler som vi gjør. Og dermed, Nip, er det DU! DU-DU-DU som har GJORT Honda deppa. Kjempe deppa, faktisk!

Så! Opp på rommet ditt med seg, og skam deg grundig! Men først må du bake en slik herrlig kake til meg. (Og muligens Honda også - men da uten sukker/honning/fruktose.)

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 11:53   #25
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hva mener du egentlig her, Nip? Har Honda skrevet noen plass at hun har det veldig godt? Eller veldig dårlig? Jeg har nemlig ikke lagt merke til det, og syns dermed det er litt rart at du ber henne revurdere, når jeg ikke først har sett at hun har vurdert at hun har det så godt. Eller dårlig.

Hun skrev bare at hun ble kjempedeppa over en upresis overskrift. For alt vi vet kan det være at Honda slett ikke har fått med seg alle mobbe-trådene som har gått som forteller oss at vi selv må ta ansvar for våre egne følelser og selv se hvorfor vi føler som vi gjør. Og dermed, Nip, er det DU! DU-DU-DU som har GJORT Honda deppa. Kjempe deppa, faktisk!

Så! Opp på rommet ditt med seg, og skam deg grundig! Men først må du bake en slik herrlig kake til meg. (Og muligens Honda også - men da uten sukker/honning/fruktose.)

Honda ble kjempe-deppa, ikke tolket noe mer eller mindre...

Jeg har skamme-krok under trappa, skal gjemme meg der med en gang. Håper jeg ikke blir deppa da? Da er det nemlig din skyld og du som må i skammekroken, så må jeg dit igjen om du blir deppa.... ånei en skikkelig ond sirkel. Også skal jeg passe på å skrive UTEN-HVITT-FARIN neste gang jeg prøver å være hyggelig å dele en oppskrift med dere.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 12:44   #26
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg har skamme-krok under trappa, skal gjemme meg der med en gang.

Ah! Glitrende. Da kan du begynne på kaka der, i skammekroken under trappa. Kjempelurt!

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Håper jeg ikke blir deppa da? Da er det nemlig din skyld og du som må i skammekroken

Neida. Bare du som må inn i skammekroken, for du begynte.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:27   #27
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Ah! Glitrende. Da kan du begynne på kaka der, i skammekroken under trappa. Kjempelurt!



Neida. Bare du som må inn i skammekroken, for du begynte.

Typisk, da blir det ingen ond sirkel da.

Kake skal bli (helt uten hvitt-farin-sukker-og-andre-strø-sukker-varianter, lover)

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 16:15   #28
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg




Sorri
Er vel bare meg som legger alt av "sukker ting" i ordet sukker.
Når man plukker ut alt med sukker,honning,sirup, fruktose,frukt osv sov osv så blir man kansje velig blid etter en stund, og tror at hele verden handler om sukker

Ble kanskje ikke deppa men litt skuffa


__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 16:55   #29
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.




Sorri
Er vel bare meg som legger alt av "sukker ting" i ordet sukker.
Når man plukker ut alt med sukker,honning,sirup, fruktose,frukt osv sov osv så blir man kansje velig blid etter en stund, og tror at hele verden handler om sukker

Ble kanskje ikke deppa men litt skuffa


Spiser du helt uten noen som helst form for sukker?

Har du da isåafall noen kule oppskrifter å dele?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 17:16   #30
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Du kan prøve å søte med (overmoden) banan eller eple som du moser også, Iset. Det gir mye mer søtsmak enn man skulle tro.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 18:35   #31
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Spiser du helt uten noen som helst form for sukker?

Har du da isåafall noen kule oppskrifter å dele?

Jeg og turbo tåler ikke fruktose , vi har noe som heter fruktosemalabsorpsjon(tåler ikke sukker eller fruktose men tåler druesukker og splenda) så ja vi spiser ikke noe med sukker i.
Eller frukt og visse type grønnsaker.
Han tåler mindre en meg. Min mamma tåler heller ikke fruktose.
Skal vi bake noe eller sånt så bruker vi splenda.

Mann spiser frukt på jobb, snoopy spiser brukt i bhg.



Vi baker lite pga dette så har ikke så mye å dele ,baker jeg så bruker jeg ofte oppskrifter her fra

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 20:50   #32
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg og turbo tåler ikke fruktose , vi har noe som heter fruktosemalabsorpsjon(tåler ikke sukker eller fruktose men tåler druesukker og splenda) så ja vi spiser ikke noe med sukker i.
Eller frukt og visse type grønnsaker.
Han tåler mindre en meg. Min mamma tåler heller ikke fruktose.
Skal vi bake noe eller sånt så bruker vi splenda.

Mann spiser frukt på jobb, snoopy spiser brukt i bhg.



Vi baker lite pga dette så har ikke så mye å dele ,baker jeg så bruker jeg ofte oppskrifter her fra

Aldri hørt om det, takk for svar.
Hvordan reagerer dere når dere spiser fruktose eller sukker da?

Tåler dere bjørkesøt/xylitol f.eks?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:03   #33
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Aldri hørt om det, takk for svar.
Hvordan reagerer dere når dere spiser fruktose eller sukker da?

Tåler dere bjørkesøt/xylitol f.eks?

Turbo har hatt det værst. Ikke lagt på seg, sliten, kvalm, masse diare, men etter vi har kuttet ut det meste, så tåler han eks litt når vi er borte på besøk.bursdag osv. men blir det for mye så blir han dårlig i magen, og kan sitte på do et par timer etter inntak.
han er kjempe glad i frukt så ofte at han spiser litt mere en han skulle ha gjort.

Sukker har vi kuttet helt ut,men klart spiser jo pasta,ris osv så litt får han vel i seg som han ikke skulle ha hatt.

xylitol har jeg ikke prøvd sånn uten om det som er i mat fra før osv.

Bjørkesøt og sukrin går ikke. For det er laget på blomster.De sier det skal gå men det gjør ikke det. Har laget kake på sukrin og turbo ble dårlig:/

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:32   #34
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

I forbindelse med at lillegutt går på diett kom jeg over denne oversikten over søtningsstoffer - av alle typer. Den har vært nyttig for meg hvertfall - kanskje noen andre kan ha nytte av den også

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 22:25   #35
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Turbo har hatt det værst. Ikke lagt på seg, sliten, kvalm, masse diare, men etter vi har kuttet ut det meste, så tåler han eks litt når vi er borte på besøk.bursdag osv. men blir det for mye så blir han dårlig i magen, og kan sitte på do et par timer etter inntak.
han er kjempe glad i frukt så ofte at han spiser litt mere en han skulle ha gjort.

Sukker har vi kuttet helt ut,men klart spiser jo pasta,ris osv så litt får han vel i seg som han ikke skulle ha hatt.

xylitol har jeg ikke prøvd sånn uten om det som er i mat fra før osv.

Bjørkesøt og sukrin går ikke. For det er laget på blomster.De sier det skal gå men det gjør ikke det. Har laget kake på sukrin og turbo ble dårlig:/

Så synd da.
xylitol er samme som bjørkesøt, så da funker det nok ikke.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 22:35   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Spenstig!

Jeg mente selvsagt å skrive lønnesirup, hehe.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Du kan prøve å søte med (overmoden) banan eller eple som du moser også, Iset. Det gir mye mer søtsmak enn man skulle tro.

Takk, men gir det samme effekt som honning? For jeg kan spise sukker, men honning er jo en litt annen konsistens og gir vel en seighet? Så da må det vel erstattes av noe lignende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 23:14   #37
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokolademoussekake, uten sukker, hvetemel, melk og egg

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg mente selvsagt å skrive lønnesirup, hehe.



Takk, men gir det samme effekt som honning? For jeg kan spise sukker, men honning er jo en litt annen konsistens og gir vel en seighet? Så da må det vel erstattes av noe lignende.

Neisjda, går så fint atte, ofte hvertfall
Jeg pleier å hive oppi litt johannesbrødkjernemel i det meste jeg, det løser vanligvis problemet. Evt. gir litt raspet gulrot en god seighet, men det spørs jo hvor godt det passer i akkurat sjokolademoussekake da.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no