Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Vist å begynne med melkefritt kosthold når baby er 7,5 mnd?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-08, 08:17   #1
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Vist å begynne med melkefritt kosthold når baby er 7,5 mnd?

Eller er tarmene da så utviklet at han burde tåle melk gjennom puppen?

Litt mer info om oss: Han liker/tåler veldig lite mat, jeg har bare funnet hipp sitt glass med potet og broccoli som går ned på høykant nå. Det får han hver kveld. Alle andre ting liker takker han pent nei til, inkludert frukt, banan, avocado, grøt av alle slag, gulrot osv. Og jeg mistenker at han får mageknip av grøt. Selv om han bare får morsmelk og potet og broccoli; har han dager med MASSE luft i magen, ihverfall enklete dager, og en del trøblete netter, også pga magen. Vi hadde kolliklignende tilstander helt til 6 mnd.
vi samsover fortsatt, men har lyst til å slutte snart.

Jeg har ikke lyst til å kutte melk, er avhengig av melk i kaffen; margarin på brødskiva og sånt. Men er det det som må til for å få rolige netter, så må jeg jo prøve.
Dere som har levd på melkefritt kosthold under amming, hvor lenge gjorde dere det?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 20:47   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vist å begynne med melkefritt kosthold når baby er 7,5 mnd?

Jeg har hatt melkefritt kosthold fra jenta var 4 mnd, og holder på fortsatt, nå er hun 10 mnd. Regner med å holde meg unna melk så lenge jeg ammer. Vi har heller ikke funnet grøt, brød eller andre slike ting som hun tåler, men løsningen hos oss har blitt Småfolk sine 6mnd glass, "Mors Lapskaus" og "Høstgryte med lam". De inneholder kun grønnsaker, potet, kjøtt, krydder og rapsolje. Nestle sine glass inneholder mye rismel o.l, og det får jenta mi vondt i magen av. Hun får i tillegg avokado, og jeg serverer svisker til hvert måltid, det sørger for å holde fart på magen... Har prøvd å lage mat til henne selv, men den utakknemlige ungen spytter ut alt jeg lager til henne

Jeg kjøper melkefritt smør til å ha på brødskiva, og synes det smaker bedre enn "vanlig" margarin nå, ellers savner jeg vel mest ost på pizza.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 14:52   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vist å begynne med melkefritt kosthold når baby er 7,5 mnd?

Jeg holdt melkefridiett så lenge jeg ammet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 14:57   #4
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vist å begynne med melkefritt kosthold når baby er 7,5 mnd?

Jeg levde uten melk og egg fra guttungen var 8 mnd og fikk påvist allergi til jeg sluttet å amme rundt 14 mnd. For meg var det en nyttig erfaring, siden guttungen fremdeles har et begrenset kosthold, men sånn utover det var det litt kjedelig i perioder. Spesielt brødmat ble veldig ensformig.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:33   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vist å begynne med melkefritt kosthold når baby er 7,5 mnd?

Jeg levde melkefritt samt soya og fruktfritt fra mellomste ble syk (diverse matallergier og intoleranser) som 10 mnd gammel til jeg sluttet å amme da han var 2 år.
Kjedelig var det jo innimellom, men gull verdt for ungen som kun spiste pupp og riskjeks i lange perioder. Jeg aner ikke hva jeg skulle ha gjort om jeg ikke hadde kunnet amme han i matnekt periodene, det er ikke umulig at han hadde fått soneernæring.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 15:16   #6
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Vist å begynne med melkefritt kosthold når baby er 7,5 mnd?

Takk for svar!
I dag har vi vært hos barnelege, og pirktest i armen viste greit på melk og diverse annet, men litt utslag på soya.
Så jeg skulle kutte ut melk og soya frem til neste time om 4 uker, for å se om det hjalp. I tillegg skal vi ta blodprøver, for å se om det er noe.
Legen ville egentlig at guttungen skulle få neocate i 5 dager, og jeg pumpe, men jeg sa det var vanskelig for at han ikke tar flaske. Og jeg er redd det ville bety slutten på amminga. Når jeg leser svar her er jeg glad for at det ikke ble det. Er også avhengig av puppen for å få guttungen til å sove.
Så nå er det vel mye ferdigmat vi må kutte ut.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no