Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-07, 17:02   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

Cold temperature på klær som er kjøpt i USA er vel en eller annen temperatur i Farenheit. Noen som vet hvilken?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 17:42   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

Uten å være for sikker så mener jeg det er 40 grader C. Men nå er undermerking et vanlig fenomen, så det er bedre å se på materialet for å bestemme vasketemperatur.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 18:07   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

Cold er vel 30 grader?

Warm er 40, og hot er 60. Tror jeg.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 18:11   #4
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

Cold 30 grader? Dæven. Jeg har kjøpt noen hvite kjoler av bomull som det står cold på. Jeg har vasket dem på 60 grader uten problem.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 23:22   #5
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

60 grader er ikke kaldt! Der hadde du flaks

30-40 grader regnes som kaldt. Jeg hadde vasket det meste på 40 grader (der er jo nesten kroppstemp. og klær tåler jo det!).

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 23:22   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

Jeg har trodd at cold var 30 grader.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 23:24   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

30 grader.

Jeg har en rekke klær det står både cold og 30 grader celsius på, nemlig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 00:00   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

30 grader.

Jeg har en rekke klær det står både cold og 30 grader celsius på, nemlig.

Ja, det er det jeg har gjort også, vasket i 30 grader. Men så begynte jeg å tenke på at det sikkert var en temperatur i Farenheit og den er jo sikkert ikke eksakt 30 grader i Celsius.

Jeg har en genser i bomull med litt polyester i, sannsynligvis i noen påsydde greier. Jeg har fått en sausflekk på den. Jeg kjøpte den i USA for noen uker siden og vil helst ikke ødelegge plagget men få fjernet flekken.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 00:08   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

Jeg skjønner ...
Vaskemaskinen vår kan forøvrig ikke stilles lavere enn 30. Eller jo; men da er det rett fra krana-temperatur.

30 grader er nok trygt Pelen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 00:09   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

30 er cold.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 00:11   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

30 grader er nok trygt Pelen.

Jeg får bare håpe at flekken forsvinner. Jeg er tom for slikt middel man kan ha på før man vasker.

Jeg tenkte om oversettelse fra Farenheit til Celsius ble f.eks. 36 grader så kunne jeg bruke 40 ...

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 12:56   #12
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

Jeg ville gått for 40 grader med forvask.
Om man tar genseren på 30 grader og flekken fortsatt er der, er den jo like ødelagt som om man tar den på 40 grader og den krymper litt.

Jeg har en kjole som jeg fant ut at skulle vaskes på 30 grader.
Det fant jeg ut etter at den hadde vært flere runder i maskinen på 40 grader.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 15:37   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Om man tar genseren på 30 grader og flekken fortsatt er der, er den jo like ødelagt som om man tar den på 40 grader og den krymper litt.

Det er sånn jeg tenker også.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 19:26   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Om man tar genseren på 30 grader og flekken fortsatt er der, er den jo like ødelagt som om man tar den på 40 grader og den krymper litt.

Logisk sett ja. Men jeg har en følelse av at om flekken ikke forsvinner etter en vask så har den tross alt "satt" seg enda bedre. Det er bedre å prøve å bearbeide flekken før den vaskes enn etter på en måte.

Genseren er vasket i 30 grader og flekken er borte.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 20:17   #15
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaske tøy - cold temperature. Hvor kaldt er det?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Cold er vel 30 grader?

Warm er 40, og hot er 60. Tror jeg.

Jepp.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no