Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kan jeg vaske støvlettene mine i vaskemaskina?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-07, 21:07   #1
MiaPia
Superduperaktiv
 
MiaPia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 658
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Kan jeg vaske støvlettene mine i vaskemaskina?

De stinker noe så grønne j..... Det er virkelig helt grusomt, så jeg vurderer å kaste de i vaskemaskina en runde. De er semsket (mener jeg) på utsiden og foret på innsiden.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:09   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg vaske støvelettene mine i vaskemaskina?

Nei, det kan vel ikke gå bra?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:10   #3
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg vaske støvelettene mine i vaskemaskina?

Opprinnelig lagt inn av MiaPia, her.

De stinker noe så grønne j..... Det er virkelig helt grusomt, så jeg vurderer å kaste de i vaskemaskina en runde. De er semsket (mener jeg) på utsiden og foret på innsiden.

Det samme lurte jeg på den gang da katte pisset på mine semskede skinnstøvletter. Kom frem til at dersom jeg ikke vasket dem, kunne jeg ikke gå med dem, så jeg kom ikke til å tape på det om de gikk i stykker.

Så om støvlettene dine stinker slik at du ikke kan gå med dem likevel, er det jo verdt å prøve en omgang i maskinen?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:11   #4
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg vaske støvelettene mine i vaskemaskina?

Forresten så var støvlettene mine helt fine etter vask.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:12   #5
MiaPia
Superduperaktiv
 
MiaPia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 658
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Sv: Kan jeg vaske støvelettene mine i vaskemaskina?

Jeg kan ha de på men jeg kan ikke ta de av andre steder enn hjemme, for da er jeg redd jeg kommer til å ta livet av en stakkar sjel....

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 22:11   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg vaske støvelettene mine i vaskemaskina?

Skikkelig vond lukt i skotøy, kommer av bakterier har jeg lest.

Det hender innimmellom mine stinker, og da setter jeg de ut på verandaen dersom det er godt med kuldegrader, eller så putter jeg de i fryseren.Gjerne noen dager, og i en plaspose da.
Det hjelper.

Har også hørt at det er å få kjøpt en slags deodorant som tar vekk slik ekkel lukt.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 22:14   #7
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg vaske støvelettene mine i vaskemaskina?

Putt de i fryseren som Angelique skriver! Det tar rotta på bakteriene som lager lukta!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 22:28   #8
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan jeg vaske støvelettene mine i vaskemaskina?

Jeg ville også ha prøvd fryseren før du hiver de i maskinen.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 23:48   #9
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg vaske støvelettene mine i vaskemaskina?

I skobutikker får man kjøpt noen plastkuler/baller med sterk deo som dreper bakterier og gir god lukt. Disse har jeg brukt med hell i sure treningssko der fryseboksen ikke hadde effekt. Så prøv evt dette ETTER fryseboks, og før vaskemaskin (som i mine øyne bør være siste utvei).

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 08:53   #10
MiaPia
Superduperaktiv
 
MiaPia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 658
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Sv: Kan jeg vaske støvlettene mine i vaskemaskina?

Da blir det fryseboksen neste! Takk for tips!

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 14:00   #11
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg vaske støvlettene mine i vaskemaskina?

Hvordan gikk det?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no