Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-09, 10:39   #61
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Virkelig? Jeg spiser store porsjoner med grønnsaker, altså. De gangene jeg har giddet å føre oversikt over hva jeg spiser kommer jeg fort opp i 2500 kcal pr dag, og det er vel ikke spesielt lite for en gjennomsnittlig stor kvinne med meget moderat aktivitetsnivå?

Uansett er jo det viktigste at en får i seg de næringsstoffene en trenger, holder blodsukkeret noenlunde stabilt og – sist men ikke minst – koser seg med maten. Jeg er veldig glad i mat og syns det er så rart at noen må anstrenge seg for å spise nok, for jeg har det helt motsatte problemet – jeg må jobbe for å begrense meg.

Alt i alt spiser du sikkert ikke lite, men jeg tror ikke jeg hadde klart å holde meg lett lenge på det. Vi er forskjellige, jeg er sulten etter maks en time hvis jeg spiser bare grønnsaker, frukt eller egg. I mitt hode spiser du derfor bare to måltider om dagen, det syns jeg er lite.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 17:59   #62
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ok.

Nøtter til frokost, et par brødskiver og juice til lunch, pita med salat, tomat, kylling, rømme og ost til middag, og så leker jeg med tanken på å spise knekkebrød til kvelds.

Ja? Ok?

(Øhja, og endel kaffe mellom 09 og 17.)

Nøtter er knall til frokost det, flust med proteiner og fett i tillegg til magnesium i bøtter og spann. Når man ikke har matlyst kan en neve nøtter fint være et måltid. Knekkebrød til kvelds er lurt.

  Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 18:17   #63
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

-Frokost, 2 skiver/knekkebrød med ost, kaviar, leverpostei ol. Vann (melk)
-Lunsj, liten porsjon middag. Har norsk husmannskost i bhg jeg jobber i hver dag.
-Mellom, 2 skiver/knekkebrød med salami, kaviar, brunost el. 1 frukt.
-Middag, 1-2porsjoner, vanlig middag fra bunn, med grønnsaker osv. Vann.
-Kvelds, av og til, Yoghurt, gryn med melk.

Men så var det alle dagene med utskeielser. Kaker, sjokolade, potetgull, en øl, litt vin...det er mange utfordringer.
Jeg er veldig glad i ting som smaker godt. Og skulle vært nede 2-3 kg før ferien, i år
har jeg ikke motivasjon. Må bare kose meg litt.
Jobber stadig med meg selv.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 19:30   #64
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Skal man regne med øl?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 20:16   #65
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Skal man regne med øl?

Tells ikke alle inntak med kalorier da?

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 21:58   #66
Konvall
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 3
Konvall har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Jeg spiser 1 rugsprø til frokost, 1 eple til lunsj, normal posjon middag rundt kl 17....

gotteri kun på lørdag..

Konvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:02   #67
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av Konvall, her.

Jeg spiser 1 rugsprø til frokost, 1 eple til lunsj, normal posjon middag rundt kl 17....

gotteri kun på lørdag..

Det syns jeg er lite...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:33   #68
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Skal man regne med øl?

Næsj, mye god mat i god drikke. Dessuten skal man ikke telle kalorier det blir man bare sur av.

  Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:40   #69
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av Konvall, her.

Jeg spiser 1 rugsprø til frokost, 1 eple til lunsj, normal posjon middag rundt kl 17....

gotteri kun på lørdag..



DET kan umulig være sunt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:41   #70
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.



DET kan umulig være sunt!

Jeg tolker det som en spøk jeg egentlig . En dårlig en, men dog.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:42   #71
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tolker det som en spøk jeg egentlig . En dårlig en, men dog.

Noen som vil delta uten å ha noe skikkelig å si tolker jeg det som.

  Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:45   #72
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Når jeg lleser hva dere andre spiser og hvor ofte, ser jeg at jeg må endre mine spisevaner.
Jeg har en tendens til å spise få, men store måltider. Og så småspiser jeg hele kvelden.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:47   #73
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.



DET kan umulig være sunt!

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tolker det som en spøk jeg egentlig . En dårlig en, men dog.

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Noen som vil delta uten å ha noe skikkelig å si tolker jeg det som.

Ikke nødvendigvis. Hilsen aC, som har gått gjennom opptil flere dager uten å spise mer enn to brødskiver til lunch. I hine hårde dager gikk jeg flere ganger uten å spise whatsoever over litt for lang tid.

(Men jeg er klar over at det ikke er sunt, da. Det skal jeg ha. :halmstrå: )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:48   #74
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ikke nødvendigvis. Hilsen aC, som har gått gjennom opptil flere dager uten å spise mer enn to brødskiver til lunch. I hine hårde dager gikk jeg flere ganger uten å spise whatsoever over litt for lang tid.

(Men jeg er klar over at det ikke er sunt, da. Det skal jeg ha. :halmstrå: )

Skulle nesten gitt deg tordentale nå aC fordi vi bryr oss men nøyer meg med pekefinger og litt skingrestemme: Du må spise!

  Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:52   #75
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Skulle nesten gitt deg tordentale nå aC fordi vi bryr oss men nøyer meg med pekefinger og litt skingrestemme: Du må spise!

Dette var før. Nå spiser jeg stort sett mer enn det hver dag. Som i dag -

Frokost gikk skeis, men lunch - En og en halv brødskive, juice, masse pålegg. Middag - Stor porsjon ravioli, salat, vann. Kveldsmat - To knekkebrød.


Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:54   #76
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dette var før. Nå spiser jeg stort sett mer enn det hver dag. Som i dag -

Frokost gikk skeis, men lunch - En og en halv brødskive, juice, masse pålegg. Middag - Stor porsjon ravioli, salat, vann. Kveldsmat - To knekkebrød.


Flinka!

  Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 09:32   #77
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Jeg spiser som en travhest for tida (ammer)

3 skiver brød til frokost
Et par skiver, omelett, salat eller stor baguett til lunsj
Bra porsjon middag
Et par polarbrød eller knekkebrød til kvelds

Tar litt frukt og yoghurt innimellom.

Til vanlig spiser jeg det samme minus 2-3 skiver.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 13:21   #78
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tolker det som en spøk jeg egentlig . En dårlig en, men dog.

Vel. Det er ikke så langt unna sannheten her for tiden, så det trenger ikke være noen spøk. Kan hende noen spiser så lite faktisk.

I går spiste jeg et rundstykke, en pakke nudler, to frukt. Drakk en kaffe og vann.

I dag har jeg kommet bedre i gang her! Skal ta det mer med ro i dag, og dra å kjøpe masse mat mens jeg er sulten. Da er det greiere.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:11   #79
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

For meg er det lavt fettinnhold som teller.

Mye proteiner i forhold til fett/karbo, for meg.

Jeg prøver for tida å få i meg litt under 3000 kcal om dagen i gjennomsnitt, minst 200 gram proteiner (dvs. helst ca. 30%-40% av kaloriene skal komme fra proteiner), og noenlunde jevn fordeling av fett og karbohydrater forøvrig. Dette er fordi jeg trener relativt intenst for tida, og skal bli sterkere samtidig som kroppsfettprosenten skal litt mer ned; det hele krever en liten smule omtanke. En tilfeldig, noenlunde typisk dag kan se sånn ut:

Frokost: 3 hardkokte egg, noen skiver røykelaks (65-90 gram), tilsvarende mye cottage cheese.

Lunsj: 2-4 havreknekkebrød (for eksempel) med smør, ost og paprika; stort glass skummet melk.

Middag: En eller annen form for kjøtt (oftest kylling, gris, storfe eller fisk; minst 200 gram og gjerne 300 gram) med betydelige mengder av passende grønnsaker eller salat (dvs. minst like mye grønnsaker/salat som kjøtt).

Mellommåltider: Banan, eple, liten boks yoghurt uten tilsatt sukker, osv. En proteinshake eller to ved behov.

Jeg er ikke helt fascist på kostholdet heller, det hender fortsatt at jeg unner meg en is eller litt sjokolade eller en pils, men det har blitt noe sjeldnere enn det var før.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:12   #80
Lilo
Aktiv
 
Lilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Lilo er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

eSpiser vel heller farlig lite, spesielt i uken når jeg er aleine med småen. Så lenge mannen er hjemme så lager jeg mat.Men ellers ser jeg ikke alltid vitsen hvis jeg ikke er sulten.

Lilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no