Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-09, 22:41   #41
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Frokost: en brødskive med servelat eller lignende, gulrot eller et par jordbær.
Lunsj: banan og trigger
Middag: 2 poteter og 2 kjøttkaker, brunsaus og ertestuing.
Kvelds: liten bolle pastasalat med kylling

Men i dag har det vært
frokost kl 11: pølse og potetmos
kl13: bitteliten bit smash og en krokodille
kl15: liten hånd salt og pepper potetgull
kl 17,30:bakt potet med allskens feitende drit i
kl20: 2ss ris, en grillskive og en halv kotelett, en pølse og litt salat.

I dag føler jeg at jeg har spist i hele dag, har sikkert lagt på meg et par kilo i dag.

Men jeg har også litt problemer med å få i meg nok mat på varme sommerdager, mister litt matlyst, men da pleier jeg å spise vannmelon, trigger, yougurter, jordbær og knekkebrød.
Og ofte lager jeg smooties.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 23:03   #42
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Jeg spiser 4 måltider om dagen og har ingen blodsukkerissues. Jeg hadde blitt rar i hodet om jeg måtte spist hele tiden her og der.

Jeg spiser som regel frokost eller lunsj (kanskje 2 husman m/kokt skinke eller leverpostei eller egg eller noe), så spiser jeg en yoghurt og en banan og kanskje en iskaffe til det andre måltidet. Så er det middag (f.eks. en laksefilet eller kyllingfilet + grønnsaker og kanskje en potet/potetmos/pasta/skive, men ikke alltid). Så er det kvelds - kanskje 2 skiver grovbrød med leverpostei eller brunost. Noe sånt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 23:05   #43
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Jeg kan ikke fortelle om hvor flink jeg er til å spise sunt - jeg lever på sommermodus og spiser stort sett bare brødskiver og frukt i sommervarmen, MEN jeg kan fortelle at en pk nudler tilsvarer 1/3 av energiinnholdet du har behov for en dag. Det er temmelig mye med tanke på hvor meningsløse nudler egentlig er.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 23:06   #44
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Frokost: en banan eller en brødskive med syltetøy som kastes innpå mens jeg smører matpakker, et glass vann og en kopp kaffe
Lunch (jobben): en brødskive og et knekkebrød, innimellom en kiwi og noen druer, jordbær.. melk og te
Ca kl 14: et eple eller en banan
Ca kl.17: middag: sunn middag med grønnsaker.
Sjelden noe mer etter dette, kanskje innimellom noe korn med melk eller etpar kjeks, et eple eller yoghurt..


Ja, leste et sted at nudler var skikkelig usunt så det er sjelden vi spiser lengre. Da bare som kosemat. Vet om flere ungdommer som spiser dette ofte når de kommer hjem fra skolen for det er jo superlettvidnt å lage...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 23:07   #45
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Frokost: 1-2 skiver eller knekkebrød med pålegg. Melk.
Lunsj: 2 skiver eller et rundstykke, frukt, melk.
Middag: her er det jeg prøver å kutte litt ned da. Men en god posjon.
Kvelds: 1-2 rugsprø med pålegg eller en smoothie.

I tillegg knasker jeg nok litt frukt som mellommåltider

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 23:15   #46
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Tja, hva spiser jeg.
I dag har jeg spist: Toast, kaffe og vann til frokost. Lunsj: Yoghurt og nektarin. Middag: Grov pasta med kyllingkjøttdeig og saus, agurk og gulrøtter. En SittingBull is...
Kvelds: To skiver brød, en yoghurt og en nektarin.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 23:28   #47
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

På en god dag spiser jeg omtrentlig slik:

Frokost: 2 knekkebrød med høyt fiberinnhold eller 2 grove brødskiver + pålegg.

Lunsj: Salat, 4-korn eller 2 brødskiver.

Mellommåltid: 1 knekkebrød eller en frukt (dette går i glemmeboka på dårlige dager, noe som er alt for ofte dessverre).

Middag: Her ligger min store utfordring matmessig, jeg sliter med å spise nok til middag, og dermed kan jeg bli veldig fysen på noe på kvelden. Det blir som regel kjøtt på maksimum 1/3 av en kyllingfilet og 1 potet eller litt ris/pasta + grønnsaker.

Kvelds: 2 brødskiver eller 2 knekkebrød og kanskje en frukt

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 07:53   #48
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Det varierer, men kan bruke gårsdagen som et eksempel:

Frokost: 3 brødskiver med ost, vann til drikke
Lunsj nr 1: 3 brødskiver med leverpostei, vann og 2 glass juice
Lunsj nr 2: 1 stort stykke grønnsakspai + salat, vann
Middag: 2 små tortillalefser overfylt av grønt og kjøtt, et tacoskjell med fyll. 2 glass ligtbrus.
Kvelds: 1 kroneis og et glass druejuic.

Innimellom ble det noen biter smash og et par andre biter sjokolade.

Til vanlig spiser jeg mellom 6 og 10 brødskiver fordelt på 3-4 måltider om dagen + middag. Til middag spiser jeg en ganske stor porsjon med det vi har.

Jeg spiser altfor lite frukt, men prøver å spise en del grønnsaker til middag ihvertfall.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 10:02   #49
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Jeg spiser alt for lite, men holder på å skjerpe meg, og planen er som følger:

Frokost: (Det blir etter at jeg har kommet meg på jobb, før det fungerer jeg ikke)
2 knekkebrød (havre) med fårepølse
Lunsj: Salat
Middag: Hva vi nå enn har
Kvelds: En skive eller et knekkebrød eller to.

Innimellom hiver jeg innpå med frukt og grønnt. Vi har jobbfrukt på jobben, og det er veldig greit med tilgjengelig frukt.

Jeg liker ikke egg, og tåler ikke melk, så yoghurt etc. utgår med høye kneløft.
Blir blodsukkeret for lavt, blir viljestyrken dårlig og jeg setter fartsrekord til sjokkishyllen på Narvesen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 10:25   #50
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Frokost: 1-2 brødskiver + juice
Lunsj: Middagsrester, salat eller 1-2 brødskiver + kaffe
Middag: En stor porsjon med kjøtt/kylling/fisk og grønnsaker
Kveldsmat: 1-2 brødskiver eller nudler eller omelett

Spiser ofte litt frukt i løpet av dagen også, nå for tiden blir det mye jordbær. Vanligivs går det med en god del potetgull når det er lenge siden middag.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 10:51   #51
Camilla82
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 148
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Frokost: 2-3 kokte egg med kaviar
Lunsj: Salat med karbonade o.l i
Mellommåltid: Nøtter
Middag: Rent kjøtt med grønnsaker og saus

Må legge til at jeg er på slankern og lever på ketolyse

__________________
Gullgutta 05 og 08
Camilla82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 11:28   #52
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Frokost: 1-2 skiver grovbrød med ost/pølse/leverpostei/makrellitomat (ikke alt på en gang) og melk
Mellom: Et par kopper kaffe. Vann. Frukt (og innimellom et w )
Lunsj: samme som frokost, men te eller vann som drikke
Middag: det som er å få. Nå for tiden: masse masse jordbær
Kvelds: restene av brødskivene til Knotten
Etter: potetgull og andre usunne saker (ikke hver dag )

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 11:37   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Jeg tror jeg må begynne å kjøre alarm på mobilen for å huske å spise. For jeg blir jo ikke sulten.

...man føler seg kanskje hakket bedre når man spiser jevnt enn når man spiser i skippertak, tenker jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 11:47   #54
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Alarm på mobilen er ikke så dumt faktisk. Drømmeprinsen har det på absoultt alt som skal huskes - inklusive hvis han skal henge opp tøy. (Til tross for at vaskemaskinen piper og skriker at den er ferdig også).

Du blir nok ikke sulten fordi du spiser såpass lite.

Og du vil nok garantert føle deg bedre med mer mat - og mer balansert mat innabords. Det vil nok hjelpe på søvnen også.

  Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 22:21   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Ok.

Nøtter til frokost, et par brødskiver og juice til lunch, pita med salat, tomat, kylling, rømme og ost til middag, og så leker jeg med tanken på å spise knekkebrød til kvelds.

Ja? Ok?

(Øhja, og endel kaffe mellom 09 og 17.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 22:29   #56
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Nøtter til frokost? DET holder vel ikke? Ellers ser det vel bra ut? Eller bedre iallfall.

Jeg har idag spist
2 brødskiver med speilegg til frokost + melk + kaffe
Havregryn med rosiner, solsikkekjerner og melk til lunsj
1 eplemuffins
1 is
Laks, poteter, grønnsaker til middag, litt for stor porsjon, jobber med å redusere middagsstørrelsen...
1 banan
5 plommer

Se bort fra is og muffins og legg på et par frukt så er du der jeg prøver være til vanlig, bortsett fra at det går mest i knekkebrød og makrell i tomat til frokost når det ikke er ferie. Dessverre er jeg altfor sulten når det er middagstid så det blir altfor mye middag og jeg jobber stadig med snacksreduksjonen, men det går litt opp og ned.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 22:36   #57
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

En absolutt bedring! Knekkebrød til kvelds høres lurt ut.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 22:51   #58
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Så utrolig lite mange av dere spiser! Jeg spiser minst dobbelt så mye som en del av dere og hadde sultet i hjel av menyene deres. Akkurat nå spiser jeg veldig lavkarbo for å bli kvitt noen kilo før bikinisesongen, men dette er uansett ikke fryktelig ulikt det jeg spiser til vanlig:

Frokost: Eggerøre av to egg (eventuelt med litt bacon til), eller en avokado

Lunsj: Bladsalat med olje, kjøtt eller fisk (ca 150 gram) med mye grønnsaker, et stort stykke ost

Mellommåltid (ved behov, slett ikke hver dag): Nøtter eller ost

Middag: Kjøtt eller fisk med mye grønnsaker

Vi spiser så sen middag at det aldri er aktuelt med kveldsmat.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 10:28   #59
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Så utrolig lite mange av dere spiser! Jeg spiser minst dobbelt så mye som en del av dere og hadde sultet i hjel av menyene deres. Akkurat nå spiser jeg veldig lavkarbo for å bli kvitt noen kilo før bikinisesongen, men dette er uansett ikke fryktelig ulikt det jeg spiser til vanlig:

Frokost: Eggerøre av to egg (eventuelt med litt bacon til), eller en avokado

Lunsj: Bladsalat med olje, kjøtt eller fisk (ca 150 gram) med mye grønnsaker, et stort stykke ost

Mellommåltid (ved behov, slett ikke hver dag): Nøtter eller ost

Middag: Kjøtt eller fisk med mye grønnsaker

Vi spiser så sen middag at det aldri er aktuelt med kveldsmat.

Jeg syns du spiser lite, jeg hadde aldri overlevd dag etter dag med så lite mat.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 10:34   #60
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg syns du spiser lite, jeg hadde aldri overlevd dag etter dag med så lite mat.

Virkelig? Jeg spiser store porsjoner med grønnsaker, altså. De gangene jeg har giddet å føre oversikt over hva jeg spiser kommer jeg fort opp i 2500 kcal pr dag, og det er vel ikke spesielt lite for en gjennomsnittlig stor kvinne med meget moderat aktivitetsnivå?

Uansett er jo det viktigste at en får i seg de næringsstoffene en trenger, holder blodsukkeret noenlunde stabilt og – sist men ikke minst – koser seg med maten. Jeg er veldig glad i mat og syns det er så rart at noen må anstrenge seg for å spise nok, for jeg har det helt motsatte problemet – jeg må jobbe for å begrense meg.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no