Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser dere på stranden?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-09, 10:27   #1
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Hva spiser dere på stranden?

Ja, for jeg regner med at FP-befolkningen ikke er som alle andre folk jeg ser på stranden - med boller og bakverk fra Kiwi, mariekjeks, chips og snop?

Forslag til god, lettvint og sunn strandmat, noen?

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 10:38   #2
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Iskald vannmelon som er oppskjært i store, deilige chuncks. Og minibaguetter med salat, ost, og løvtynt kyllingpålegg. Drikke; Kaffe, juice og vann.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 10:39   #3
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Eg er nok en utypisk FPar for vi har stort sett med kjøpebollar, potetgull av noko slag og saft på flaske.

Av sunnere variantar har eg prøvd med på oppskoren melon og ei korg med jordbær.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 10:42   #4
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Hvis det er hva alle rundt deg har med seg, så kan vi vel gå ut fra at det er noe som gjelder mange fra fp også?

Du ser ikke meg med noe fra Kiwi, jeg handler sjelden der.

Hva jeg har med på stranden avhenger av hvilken strand og hvor lenge jeg skal være der. Har som regel med kjølebag. I den er det alltid kaldt vann. Av mat smører vi ofte med brødskiver med diverse pålegg. Eller jeg lager en salat. En sjelden gang ligger det brus der. Blir vi til middagstid og utover kvelden tar vi enten med grillmat eller spiser på restaurant, alt avhengig av hvor vi er.

Har vi vært innom butikk eller baker før vi kjører til stranden, har jeg muligens med ferdig påsmurte bakevarer (fra bakeren) eller kjeks (ikke mariekjeks) og jordbær.

Det har til og med hendt jeg har hatt med snop og chips.

Ingen fasitsvar fra meg, med andre ord. Jeg er like variert og ustabil i matveien på stranden, som hjemme.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 10:48   #5
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Tja...når vi er på stranda, så er vi der leeeenge.

Etter jobb, sånn fra ca. 16.00 til 20.00 blir det pølser, karbiser eller kylling. Loff og potetsalat til.

I helgene er vi på stranden fra rundt 11-18. Og kjølebagen inneholder rundstykker og pålegg. Vannmelon, jordbær og annen frukt blir evt. tatt med hjemmefra, eller kjøpt inn i løpet av dagen. Drikke er vann, evt. brus.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 10:48   #6
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Påsmurte baguetter/rundstykker, flasker med vann og saft. Så får barna gjerne en is hver fra utsalgsskiosken på stranda.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 10:49   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Litt forskjellig og det hender at det forekommer kjeks og boller også.
Ellers:
Rundstykker og pålegg som vi smører når vi er der
Ferdigsmurte skiver
Engangsgrill, pølser, lomper og potetsalat (vi slukker ALLTID grillen og sørger for at den kastes på egnet sted. Mange synder med dette. :fyfy: )
Baguetter med pålegg
Frukt
Minigulrøtter

Mye karbohydrater. Mye. Også is flere ganger om dagen. Da blir man så fin i bikini.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 10:50   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Brødskiver, salat (jeg) frukt i alle varianter, kjeks. Ja hva vi har.
Min kjære er baker, så det hender han har med diverse fra jobben.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 10:50   #9
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Hvis det er hva alle rundt deg har med seg, så kan vi vel gå ut fra at det er noe som gjelder mange fra fp også?

Jeg prøvde å være litt morsom, dah...

Jeg kom på et tips! Skrell agurk, kutt i spisebiter, strø på salt og klem saften av en sitron over når du har lagt dem i en boks. Forfriskende og deilig i varmen.

Her går det også i vannmelon og frukt. Og nistemat. Boller og bakverk unngår jeg fordi magen min tåler det dårlig. Dessverre, for jeg synes kjøpeboller med sjokoladebiter er skammelig godt.

Jeg har ingenting imot boller i ny og ne, altså. Men på sommeren når det er lange perioder med sol og varme, prøver jeg å tenke litt på kostholdet på stranden også. Det kan fort skli ut og bli vel mye av de lettvinte løsningene. Derav tråden - for inspirasjon - ikke for slakt av de som har med seg boller på stranden! : presiserer:

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 10:51   #10
Timmi
Aktiv
 
Timmi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 187
Timmi er litt kul
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Sist hadde vi med hjemmebakte pizzasnurrer. De gikk ned på høykant og kan bakes med grovt mel. Ellers har vi ofte kylling, melon eller boller. Jeg hater svette brødskiver

__________________
Timmi

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 11:11   #11
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Vi smører matpakke med godt pålegg, deler opp frukt som melon, appelsiner og epler. Kjøper med oss moreller og jordbær. Litt salt er godt i varmen så da tar vi med Farris.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 11:47   #12
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Spekemat, nøtter og vann. Kanskje litt melon også når jeg tenker meg om.

  Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 11:53   #13
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Sist vi var på stranden hadde vi pakket kjølebagen med brødskiver, oppskåret vannmelon, Mariekjeks (som jeg av en eller annen grunn har fullstendig dilla på om dagen) og drikke. (Vann, sukkerfri saft og litt brus.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 12:02   #14
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Vår standardpakke til stranden følger hva som vi får oppi denne (er den ikke fin? ):

Potetsalat laget med olivenolje, kapers og rødløk
Grønnsakssalat
Melon i biter
Spekemat, pølser eller enchiladas/wraps
Farris og vann
Kaffe

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.

Sist redigert av Esme : 01-07-09 kl 12:09.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 12:08   #15
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Skavise i går spiste vi middag på stranden. Jeg serverte juice, Farris, Tom&Jerry-kjeks, Bixit og druer. :sunn&kostholdsopptatt mamma:

Hadde jeg hatt litt mer overskudd tipper jeg at jeg hadde rasket sammen en pastasalat og kjøpt noen grover rundstykker på baker'n. Vannmelon og ananas er supert i varmen, men det var de utsolgt for da jeg var innom butikken. Diverse grønnsaker i små esker, f.eks. cherrytomater, oppskåren agurk og paprikaringer er poppis. Små kjøttboller er også super strandmat.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 12:11   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Vi griller pølser og har med oppskåret melon. Og vi har selvsagt turgrill slik at vi ikke trenger å etterlate oss en engangsgrill noe sted. erkfet:

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 12:35   #17
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vår standardpakke til stranden følger hva som vi får oppi denne (er den ikke fin? ):

Potetsalat laget med olivenolje, kapers og rødløk
Grønnsakssalat
Melon i biter
Spekemat, pølser eller enchiladas/wraps
Farris og vann
Kaffe

Åh, fin ja! Fra Rice?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 15:28   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Vannmelon, pastasalat, brødskiver, grillmat, hjemmebakst, noe salt (ofte chips), vann, eplemost, juice. Ja, sånn omtrent slik.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 15:30   #19
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vår standardpakke til stranden følger hva som vi får oppi denne (er den ikke fin? ):

Link?

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 15:33   #20
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på stranden?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Åh, fin ja! Fra Rice?

Jepp! Og så har jeg lyst på en av disse også, det er tallerkner mellom hver etasje:

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no