Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-08, 19:47   #21
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Kylling på brødskiva hørtes godt ut.

Da kan jeg tipse om at det er kjempegodt med stekt kyllingfilet og avocado (i tynne skiver) på brødskiva, gjerne med frisk basilikum på, evt pesto, og sennep. Nammenam! ..sånn hvis du trengte tips med grønnsaker også..

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:48   #22
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

En annen ting som er skikkelig digg på brødskiva er tacokjøttdeig. Med litt rømme og evt. salsa blir det nesten en minipizza.
Er også veldig glad i myke, stinkende oster i et tykt lag - men hvis du vil redusere fettmengden på pålegget var det kanskje et dårlig tips. Det over også, når jeg tenker meg om.

Hvitost med pesto er en højdare (Søster har fått meg hekta). Egentlig alt mulig med pesto der du (jeg) ellers ville brukt majones (og dermed reduseres også fettmengden): Ost, skinke og annet pølsepålegg, egg med pesto under (jada, det funker) og kyllingfilet i tynne skiver.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:51   #23
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Men inneholder ikke pesto veldig myeolivenolje, da? Eller er jeg helt på ærtur? Altså mye fett egentlig, men olivenolje er jo litt sundt, da.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:54   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men inneholder ikke pesto veldig myeolivenolje, da? Eller er jeg helt på ærtur? Altså mye fett egentlig, men olivenolje er jo litt sundt, da.

Jo, jeg mener også det, men det avhenger selvsagt av hvor tykt lag man tar.
I det hele tatt er jo sjelden flere pålegg på en skive særlig sunt, med mindre noe av det er frukt/grønt, så det avhenger jo litt av om man MÅ ha flere ting for å spise det. Isåfall er tynt lag pesto kanskje ikke det verste.

Jeg anbefaler også avocado. Avocado og reker er nydelig, samme med avocado og røkelaks (ok, ikke røkelaks for Irma, men kanskje andre er interessert).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:56   #25
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Joda, pesto er laget av blant annet olivenolje. Men mindre enn i majones. Og om man lager sin egen pesto, kan man regulere hvor mye olje man bruker, for det trengs egentlig ikke veldig mye.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:34   #26
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Her var det masse gode påleggstips.
Fikk lyst på varianten med filidelfiaost som Kaisa tipset om.
Er utrolig matlei om dagen selv, men det som er godt er fiskepudding med rødbeter

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:50   #27
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Philadelphiaost med marmelade, gjerne en lettvariant av annet syltetøy - veldig godt!

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:19   #28
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Er pesto pesto, eller er det forskjell på merkene?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har dilla på kylling for tiden, så jeg steker gjerne opp 4-5 krydrede fileter, skjærer dem i skiver og legger dem i en tett boks i kjøleskapet. Bruker dem til salat eller pålegg, alt etter hva jeg har lyst på. Kjempegodt. Går mye i egg også. Og bacon, tomat, salat og majones (BLT).

Dette var jo smart, men jeg får ikke filetene gjennomstekt i panna, jeg. I ovnen blir de jo gjennomstekte, men da får jeg ikke den gode stekeskorpa (som sikkert ikke er bra for meg).

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:28   #29
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Er pesto pesto, eller er det forskjell på merkene?



Dette var jo smart, men jeg får ikke filetene gjennomstekt i panna, jeg. I ovnen blir de jo gjennomstekte, men da får jeg ikke den gode stekeskorpa (som sikkert ikke er bra for meg).

Har du prøvd å skjære dem i to på langs først? Slik at det blir tynnere skiver? Da skal det godt gjøres å ikke få dem gjennomstekt, altså. Jeg gjør dette med biff også, nå som jeg er gravid, da får jeg den gjennomstekt uten at den må steke så lenge at den blir tørr. Og når kyllingfiletene skal på brødskiva, er det jo bare bra at de er litt tynne.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:38   #30
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Dette var jo smart, men jeg får ikke filetene gjennomstekt i panna, jeg. I ovnen blir de jo gjennomstekte, men da får jeg ikke den gode stekeskorpa (som sikkert ikke er bra for meg).

Stek i panna for stekeskorpe, etterstek i ovn. Bruker du stekepose unngår du at de blir tørre.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:50   #31
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Dette var jo smart, men jeg får ikke filetene gjennomstekt i panna, jeg. I ovnen blir de jo gjennomstekte, men da får jeg ikke den gode stekeskorpa (som sikkert ikke er bra for meg).

Stekepanne med lokk! Brune/krydre først, og etterstek under lokk. Da blir de gjennomstekte, får stekeskorpe og beholder saftigheten.

Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:53   #32
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Jeg har listet opp alle forslag som har kommet inn i tråden i hovedinnlegget.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:59   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Jeg får alltid stekeskorpe på kylllingfiletene i ovnen. Jeg steker dem i 30-40 minutter på 200 grader, og så skrur jeg på grillen de siste 5 minuttene. Bruker mye meierismør oppå dem (høvelskiver) mens de stekes, vet ikke om det har noe å si, hehe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 22:03   #34
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

* Grovbrød med snøfrisk, røkelaks og tomatskive. Nam nam. (Og ikke uhyre usunt hvis en tar lite pålegg på - og det går fint; de har kraftig smak).
* Roastbiff med rødløk, salat sylteagurk over et tyyynt lag lettremulade/kesam-blanding.
* Skinke, gulost, sterk sennep, krydder. I stekepannen. Eller i mikroen; men da bruker jeg knekkebrød istedet for ellers blir det så soggy.
* Skrapet kaviar med egg, tomat og agurk.
* Makrell i tomat (det MÅ være fra porsjonspakning... ) med masse agurk på.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 22:09   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Nesj, de porsjonspakningene (og iallfall tubene) er jo bare saus og ingen fisk. Det MÅ være fra disse gamle ordentlige boksene, der man faktisk får en hel stor fiskefilèt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 23:12   #36
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nesj, de porsjonspakningene er jo bare saus og ingen fisk

Nemlig! Det er jo derfor de smaker GODT!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 23:15   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Tullehøne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 23:19   #38
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nemlig! Det er jo derfor de smaker GODT!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 03:47   #39
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

  • Cottage cheese med kjøttpålegg ( kylling, skinke eller hva du måtte ha tilgang/ha lyst på). Selv sluker jeg dette helst med agurk,bladspinat,tomat,urter, revet gulrot,spirer eller hva jeg snubler over av grønne godsaker.
  • Ost med epleskiver (med de rette ostene ( ikke brun?!) i små mengder blir dette ganske så sunt, men saftig)

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 09:50   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Jaa, ost med epleskiver på er knallgodt! Jeg elsker Rugsprø med smør, osteskiver og masse tynne ostehøvelskivede epleskiver som jeg legger bortover som takstein. Og så krydrer jeg litt med Chili Explotion oppå. Mmmm.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no