Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilken hunderase?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-07, 08:58   #1
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Hvilken hunderase?

Jeg ønsker meg hund, mannen begynner og varme til tanken. Avkommet er kjempeivrig men tror ikke hun får det før hun er voksen.

Vi har god tid, men jeg spekulerer jo litt på hvilken rase en skal peile seg inn mot.

Jeg har alltid vært glad i store hunder, men jeg er ikke den aller sprekeste. Ikke er vi jaktmennesker så den Veimaraneren jeg "drømmer" om blir litt feil.

Jeg ønsker meg ikke akkurat en "veske-hund" og ikke noe for gneldrete. Rimelig barnevennlig er vel selvfølgelig. Noen forslag?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 09:23   #2
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Hvilken hund passer (noen forslag)

Småbarnsfamilie-hund: Berner sennenhund, leonberger, sanktbernhardshund, lancer.
For eldre par: Bichon frisé, border-terrier, cavalier king charles spaniel, chihuahua, dvergspisshund, fransk bulldog, king charles spaniel, kinesisk nakenhund, malteser, mops, papillon, pekingeser, tibetansk spaniel, yorkshireterrier.
For familier med eldre barn: Airdale terrier, amerikansk cocker spaniel, bouvier des flandres, bullmastiff, dalmatiner, collie, chow chow, norsk elghund, welsh springer spaniel.
For par/enslige uten barn: I utgangspunktet alle rasene.
Hvis du har gård: Hovawart, irsk terrier, kuvasz, belgisk fårehund, leonberger, newfoundlandshund og border collie.
For deg som spiller golf: Glatthåret fox terrier, tibetansk spaniel, whippet, mellom-schnauzer, norwich terrier, labrador retriever, dalmatiner, engelsk cocker spaniel.
For deg som liker å ri: Dalmatiner, greyhound, engelsk setter, bearded collie, briard, puddel.
For deg som liker å løpe: Riesenschnauzer, samojedhund, settere, alaskan malamut, border-terrier.
Hvis du er funksjonshemmet: Welsh springer spaniel, yorkshireterrier, norsk buhund, norsk lundehund, sanktbernhardshund.


Rasevelger:

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 09:25   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Fransk bulldog!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 09:36   #4
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Kan på det varmeste anbefale Strihåret Dachs.
Vi leita lenge og denne rasen hadde allt vi ønsket oss i en hund.
Rasen blir brukt til jakt og sporhund, men det trengs den ikke å brukes til.

Den må nappes, så den røyter ikke, stabil og godt lynne, god familie hund, veldig glad og leken.
Trenger moderat mosjon.
dachs: Dachsene er i tillegg til å være gode jakthunder hengivne familiehunder, men de trenger en bestemt flokkleder.

Vi har hatt han i ett år i Oktober, han er 1 år og vi angrer ikke et sekund.

Jeg ville ikke hengt meg opp i hvordan hunden ser ut, men let blandt rasene etter de tingene du vil ha i en hund. En hund som passer til deres type familie.



Her er Gutten vår Kenai

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_3775.jpg (189,7 KB, 5 visninger)
__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´

Sist redigert av Michayla : 20-08-07 kl 13:30.
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 15:45   #5
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Strihåret Dachs er den eneste hunderasen jeg har blitt bitt av... Men definitivt en mulighet. Tror til og med jeg kjenner noen som har valpekull av og til.

Jeg sjekket den linken og prøvde den rasevelgeren men fikk opp noen rare alternativer. Men jeg fant også en hundeskole her jeg bor. Det kan være et ok sted å starte.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 15:59   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Dachser biter. :erfaren:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 16:14   #7
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dachser biter. :erfaren:

Og enkelte mener det er dyremisshandling og la de gå agility. Det er no jeg hadde syntes var morsomt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 16:21   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Det skal jeg ikke uttale meg om, men de eneste hundene som har bitt meg, som forøvrig bare er to, har vært dachser.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 17:27   #9
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Og - Dachs er en jakthund. Er den ikke bånd - ikke bli overrasket om den stikker av

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:18   #10
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Shetland Sheepdog er en nydelig og flott hunderase. Ikke for små, men greie å ha med seg og få plass til her og der. Vakre, kloke og lettlærte. Fine agilityhunder er de også.
http://www.nssk.no/

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:25   #11
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Australian Shepard er en herlig rase.

http://www.canis.no/visKennel.php?id=730

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:27   #12
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Leonbergeren er en svær, lodden hund som trives godt uten å bli blodtrimma hver dag. Den er jo en selskapshund, avlet frem for å ligge på trappa til rikinger og se skummel ut på dagtid og varme føttene til husbonden på kveldene. En fantastisk hund!

  Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:33   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

… som røyter og stinker. Jo takk. Puddel er myk og god og røyter ikke. Lukter minimalt med hund. Det er viktig når man kjøper hund.
Men jeg skal aldri ha hund.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:34   #14
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

… som røyter og stinker. Jo takk. Puddel er myk og god og røyter ikke. Lukter minimalt med hund. Det er viktig når man kjøper hund.
Men jeg skal aldri ha hund.


Puddel er ikke hund.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:34   #15
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Soft coated wheaten terrier bør også sjekkes ut. Røyter ikke, og har fin og myk pels. Stort sett godt gemytt, og tilpasser seg familiens behov.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:35   #16
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Puddel er ikke hund.

Pfffft!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:39   #17
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Leonbergeren er en svær, lodden hund som trives godt uten å bli blodtrimma hver dag. Den er jo en selskapshund, avlet frem for å ligge på trappa til rikinger og se skummel ut på dagtid og varme føttene til husbonden på kveldene. En fantastisk hund!

Helt enig! Vi har hatt leonberger i mange år og vi har jo vært småbarnsforeldre i mange år også. Jeg sier bare; en fantastisk flott kombinasjon!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:42   #18
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Åh! Fruktflua hevnprikker!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:42   #19
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Pfffft!


Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 21:11   #20
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Vores katt er helt sikker på at han er hund: han går tur med oss, leker og er überkælen. Samtidig er han nem å få passet når man skal på ferie, og han fanger mus og andre ekle krypdyr. Hundene i nabolaget er faktisk kjemperedd ham, for han kan blåse seg opp til dobbel størrelse ved behov. Eneste aber dabei er at agility nok ikke helt er hans greie.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no