Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - ja eller nei?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-13, 22:32   #61
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Jeg er i en fase i livet der AI framstår som mye mer stress enn kos og avslapping. Jeg har ikke veldig små barn, og det å stå opp kl. seks er derfor noe vi ikke har gjort på mange år, men som vi måtte ha gjort på charter for å få plass ved bassenget. Mine unger er også over hyle-og sutrestadiet (stort sett) og å ligge ved et basseng med masse mindre unger som er på det stadiet, framstår som langt mer irriterende enn avslappende. :innrømmer: Når vi i tillegg liker å tusle rundt litt på kveldstid for å finne en koselig restaurant (mer mannen og jeg enn ungene, det skal innrømmes) er AI en ferieform som ikke er verdt pengene for oss. Det er :btdt: en gang eller to da ungene var ganske mange år yngre, men så var det slutt. Jeg skjønner likevel at det ikke er bare- bare å dra med seg tre-fire barn under åtte år og sette seg på flyet til Argentina, liksom. En ferie skal være hyggelig for alle, og jeg hadde ikke vurdert å reise så langt med veldig små eller mange barn. Jeg skjønner altså at AI er et greit valg i noen faser av livet, men som Tallulah synes jeg det er litt trist hvis man alltid velger det, og ikke er noe interessert i å se andre deler av verden enn Costa Boda på Mallorca (eller noe sånt )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 22:38   #62
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Rine: Og jeg har spolert alt ved å få dem i to puljer uten felles forståelse av hva som er kult.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 22:40   #63
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 22:51   #64
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.620
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Rine: Og jeg har spolert alt ved å få dem i to puljer uten felles forståelse av hva som er kult.

Så... dårlig ferieplanlegging!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 22:55   #65
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.890
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Helt klart nei takk med mindre det er et fem/seks-stjernes hotell.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 22:58   #66
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.870
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Når man har AI, bor man på et avgrenset område, gjerne med ekstra bra beliggenhet, på stranden. Jeg har hatt AI ved to anledninger, i karibien og på gran canaria. Man er jo på hotellområdet hele tiden, går med armbånd som man må vise for å ha tilgang på området og restaurantene. Jeg synes det var litt ille å sitte på disse flotte anleggene og ha ferie i et fmmed land hvor bare jeg og ikke de som faktisk bodde der hadde tilgang. Det føltes ikke bra i det hele tatt.

Jeg er sikkert en snobb, men å reise i mange timer for å utelukkende oppholde seg inne på et område sammen med andre som er ute i samme ærend uten å bevege seg utenfor hotellområdet i særlig grad føles bare ikke bra, rett og slett.

Og selv om de store hotellene ansetter lokale, så er de drepen for små lokale bedrifter. Og de store buffetne tre ganger om dagen må jo medføre utrolig mye sløsing?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 23:07   #67
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

går med armbånd som man må vise for å ha tilgang på området og restaurantene.

Vi hadde en artig opplevelse med disse armbåndene i Side, Tyrkia. Det var omtrent ikke mulig å prute i butikkene med de armbåndene synlig, for de lokale kjøpmennene mente at ettersom vi hadde råd til å bo på det hotellet hadde vi jammen råd til å betale det de krevde også.

Livet med barn går i faser, når ungene var små var det selvfølgelig behagelig å ha alt på ett sted. Men nå når de er eldre er interessene og behovene er annerledes. Så vi fikser alt selv, fly, overnatting og bil, ingen charter her. Det virket veldig skummelt det første året, men vi har aldri vært uheldige på noe som helst vis. Det er faktisk billigere å reise utenom charter er vår erfaring.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 00:04   #68
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.447
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Jeg foretrekker å reise på egenhånd og ordne alt selv, men selv når jeg pakker reisen selv er jeg jo like mye turist. Jeg innser at folk har ulike preferanser og behov (akkurat som politikk, interesser osv), og at alle i bunn og grunn er alle ute etter det samme. En deilig ferie for seg og sine.


Jeg ser helt klart ulempene med AI, men utfra formål med denne ene uken av turen tror jeg at vi prøver det denne gangen særlig siden hotellet ligger litt avsides til. Alternaivet til A-I denne uken ville selv-catering. Jeg skal innrømme at jeg har litt fordommer - om kø, kjedelig mat, opptatte solsenger , foreldre som drikker øl ved bassenget, være stuck på et resort osv... Men jeg tror vi får en flott uke på barnas premisser med barneklubb, show for barna, forhåpentligvis skandinavisktalende lekekamerater.


Takk til Katta som har overbevist meg om at vi skal prøve AI - luksus for barna og slippe å gå veldig langt til hvert eneste måltid. Og takk til alle andre argumenter for og mot. Jeg er enig i at AI er med på å utarme lokalsamfunnet, at det hemmer diversitet og at kosen er å finne en vedig lokal restaurant med fantastisk mat.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 00:15   #69
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Vi tar gjerne AI om det er økonomisk riktig. Da har vi tilgang til alt vi trenger på hotellet, og skulle lysten på å gå et annet sted å spise melde seg en dag, så gjør vi det.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 00:41   #70
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Jeg er som sagt en stor tilhenger av å bestille fly og hotell hver for seg, og å spise på s å restauranter. Det er ikke lenge siden jeg sa jeg hadde hatt min siste ferie til Syden.

Men nå er jeg i en situasjon hvor AI og Syden en uke høres ut som en fantastisk fin ting. Fordi jeg verken har tid eller overskudd til å bestille og planlegge den turen jeg egentlig ønsker meg. Fordi mitt eneste ønske for ferien er en solstol oven bok, og at ungene skal kose seg. Fordi vi er to familier som ikke kjenner hverandre så host, men som skal reise sammen som skal dra. Fordi, fordi, fordi. Osv.

Jeg håper at jeg neste år har overskudd til å bestille fly, leie leilighet og planlegge en skikkelig sommerferie. Men i år så blir der AI. Helt uten dårlig samvittighet.

Og så sa Katta og mange andre smarte ting. Miljømessig burde man ikke fly til eksotiske steder heller. Det er like egoistisk å besøke dem, som andre ting. Ferie er egoistisk.

Jeg har vært på AI en gang før. Maten var god, men en uke var nok. Og resorten lå 5 km fra alt annet, det var null lokalt næringsliv som led. Eller. Selvfølgelig hadd eder vært bedre om resorten lå nær en by, uten AI.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 07:53   #71
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.059
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Jeg foretrekker å reise på egenhånd og ordne alt selv, men selv når jeg pakker reisen selv er jeg jo like mye turist.

Jeg synes dette er et ganske godt poeng. Det er ganske mye av det som pakkes selv som får akkurat det samme turistpreget som mye av det som er ferdigpakket. Inkludert det jeg selv har pakket i årenes løp.

Ellers har vi altså vært på resort flere ganger, dog uten AI, og jeg synes det er veldig lite alkoholbøtting ved bassenget på disse stedene i regi av Sunving og StarTour feks. Veldig mye familier, mye barn, men lite fyll.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 08:08   #72
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Jeg har aldri vært på AI, men har bestilt det nå når vi reiser neste uke.
Rett og slett for enkelhetens skyld.

Jeg reiser alene med to barn, og vil derfor ha det 100% enkelt og greit. Ungene er vel ikke klar over at det er så mye is og brus de orker, men det finner de vel fort nok ut av. Jeg reiser ikke alene med ungene for å oppleve det store Mallorca, det innrømmer jeg gladelig. Vi reiser for å bade og få litt varme, da vinteren har vært gørrlang syns jeg, og våren så som så enn så lenge.

Så for oss på denne turen er AI en god løsning. Så gjennstår det å se hva jeg syns når jeg kommer hjem uka etterpå.

Når vi har reist tidligere, har vi stort sett tatt fly, leid hus og kjørt rundt. Men da var vi 2 voksne. Nå er det kun meg, og jeg vil derfor ha det enklest mulig for meg og mine.

*egoist*

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 08:12   #73
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Jeg skal på boksferie med AI for første gang i år. Vi skal ha med fire unger hvorav to så kresne at det grenser til det ekstreme pga særskilte behov. Tidligere ferier har vært et gnål uten like og lite trivelige pga matproblemer og siden disse barna har kost seg på AI med mor tidligere så vet vi det fungerer.

I tillegg er det ikke bare, bare å gå inn på enhver liten restaurant med rullestolen min og jeg gleder meg veldig til å kunne slippe jakt på ett sted hvor jeg kommer inn og ungene kan finne på å spise.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:18   #74
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Når man har AI, bor man på et avgrenset område, gjerne med ekstra bra beliggenhet, på stranden. Jeg har hatt AI ved to anledninger, i karibien og på gran canaria. Man er jo på hotellområdet hele tiden, går med armbånd som man må vise for å ha tilgang på området og restaurantene. Jeg synes det var litt ille å sitte på disse flotte anleggene og ha ferie i et fmmed land hvor bare jeg og ikke de som faktisk bodde der hadde tilgang. Det føltes ikke bra i det hele tatt.

Jeg er sikkert en snobb, men å reise i mange timer for å utelukkende oppholde seg inne på et område sammen med andre som er ute i samme ærend uten å bevege seg utenfor hotellområdet i særlig grad føles bare ikke bra, rett og slett.

Og selv om de store hotellene ansetter lokale, så er de drepen for små lokale bedrifter. Og de store buffetne tre ganger om dagen må jo medføre utrolig mye sløsing?

Det finnes AI hotell som ikke er på digre resort også. Det vi var på i Rhodos var et helt vanlig hotell og i gangavstand til butikker og restauranter. Så vi var ikke på hotellet hele dagene. Jeg tror ikke jeg kunne tenkt meg å være på de gedigne resortene. Jeg skal ikke påstå at det nødvendigvis blir store kulturelle opplevelser når vi reiser til syden, men vi gjør annet enn å bade, sole oss og spise.

Vi skal til Gran Canaria til høsten, men har da valgt å ikke bestille noe mat. Også fordi vi skal reise sammen med en familie med svært kresne barn og de vil da heller lage mye mat selv. Blir moro å se hvordan det går, siden vi jo elsker å spise ute. Men jeg tenker at vi iallefall kommer til å lage to måltider daglig selv og så heller spise enten lunsj eller middag ute. Det er jo ganske behagelig å kunne spise i fred og ro på sin egen balkong også.

Vi har ikke vært særlig eventyrlystne nå når vi har hatt små barn. Men jeg håper jo at vi etterhvert kan prøve oss på litt mer spennende ting. Enn så lenge har direktefly vært en prioritet, jeg orker ikke masse flybytter og ventetid med tre unger. Og da er ikke akkurat utvalget stort fra vår lokale flyplass.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:24   #75
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.194
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Jeg har bare vært på AI en gang, på en tur med storfamilien der vi var inviterte. Det var unektelig veldig praktisk, med en hel bråte med ganske små unger. Både å lage måltider selv og å drasse alle med pår restauranter og kafeer to ganger om dagen ville blitt et helt uoverkommelig stress.

Men som så mange andre praktiske ting - særlig sjarmerende eller hyggelig var det ikke. Det var en praktisk og effektiv måte å få i seg mat 3 ganger om dagen på. Vi gjør det ikke igjen for vår egen ferie.

Angående utarming av lokalsamfunnene: Er det alltid sant? Jeg kan se at det sikkert er tilfellet i fattige land, men der vi var (Kroatia) virket resorten mer som en stor bedrift på linje med andre bedrifter. En turistfabrikk som ga folk et levebrød som de brukte til å leve sine vanlige liv med i landsbyene. Lokalsamfunnene rundt virket i og for seg langt mer "autentiske", solide og velfødde enn områdene rundt andre turistdestinasjoner, der i utgangspunktet hyggelige landsbyer er rasert av turistsjapper gate opp og gate ned. Vi var i mange av landsbyene (jeg og mannen løp rundt mye av øya og så en god del) og det virket riktignok lite preget av turisme, men langt fra utarmet.

Ikke at jeg driver og rettferdiggjør det eller noe, altså, dette er ikke en ferieform vi velger, men det virker litt svart-hvitt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:25   #76
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.870
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Jeg kjøper den at det er lettvint, altså. Jeg bare synes ikke noe om at vi (rike nordboere) reiser til et fremmed land for å installere oss bak lukkede porter og leve luksusliv på prime-location--real-estate. Jeg synes egentlig det er litt kolonialistisk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:25   #77
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.811
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Jeg har vært på Mallorca med AI og har vært veldig fornøyd med det.
Jeg syns maten var helt grei, og det var godt å slippe å tenke på mat og planlegging. Akkurat da trengte vi en ferie med sol, bading og minst mulig mas.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:32   #78
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.504
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Jeg har vært på AI en gang, det var helt OK, og veldig lettvint. Vi hadde baby og fireåring, og var på resort i ingenmannsland. Jeg hadde nok gått på veggen hvis vi skulle vært der lenger enn en uke.

Det er eneste gangen jeg har vært i syden etter at vi fikk barn, jeg tror ikke vi hadde valgt AI nå som vi har store barn. I sommer drar vi til USA, og har ingen verdens ting inkludert.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:35   #79
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Jeg for min del har aldri hatt en oppfatning av at jeg ikke er turist selv om jeg har planlagt reisen selv.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:39   #80
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Nå er det ikke slik at motsatsen til AI er backpackerturer til små avsidesliggende landsbyer i gokk heller da, slik jeg syns det blir fremstilt her.

Og nei, det er selvsagt ikke all AI som er superille.

Ei heller har noen påstått at man ikke er turist om man planlegger turen sin selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no