Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Godt verksted for Skoda i Bærum/Asker/Oslo

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-12, 08:20   #1
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Godt verksted for Skoda i Bærum/Asker/Oslo

Vi har ny bil, og nå skal vi ha service på den. Jeg er på jakt etter et verksted som vet hva de driver med, ikke finner feil som ikke egentlig er der bare for å tjene penger, som ikke har fullstendig uanstendige priser og ellers er serviceinnstilte og bra på alle måter.

Finnes det?

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 08:33   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godt verksted for Skoda i Bærum/Asker/Oslo

Hvis det er en ny bil som fortsatt er innenfor garanti/reklamasjonstid, så bruk merkeverksted. Av flere årsaker:
- Skulle de finne noe feil er det deres ansvar uansett. Hvis de finner feil, så skulle jo dette være garanti/reklamasjon hvis det er en ny bil.
- Skulle noen feil dukke opp senere kan de ikke skylde på at de som har utført service har gjort noe galt.
- Som merkeverksted har de kanskje instrukser fra fabrikk om elementer som skal ha en ekstra sjekk og rettes.
- Det kan være at merkeverkstedet har flere sjekkpunkter enn det som står på selve serviceplanen. F.eks. kan det gjelde svake områder når det gjelder rust. For at rustgaranti skal gjelde, er det en del som krever at dette har blitt fulgt opp på skikkelig vis.
- Merkeverkstedet kan ha ny programvare for bilen, som de oppgraderer under service.

Hvis det altså er en relativt ny bil og ikke gått sekssikret, så er det gjerne ikke så veldig dyre servicene og nødvendigvis ikke så veldig stor prisforskjell mellom merkeverksted og tredjepart. Har selv VW, og for selve servicene jeg har hatt til nå, har vel prisene ligget på 3500-4000 - da inkl. en liten rabatt siden man er medlem av VW-Audi-klubben. 2år/30K, 4 år/60K, 6 år/90K osv. er intervallene til Skoda/VW/Audi. 90K ville vel kostet 6500 kr hos merkeverksted inkl. bytte av bremseklosser+ på merkeverksted - denne tok jeg imidlertid i sverige og sparte litt ettersom jeg uansett hadde ferie.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 11:38   #3
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt verksted for Skoda i Bærum/Asker/Oslo

Flere? Gjerne konkrete verksteder dere anbefaler!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 14:33   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godt verksted for Skoda i Bærum/Asker/Oslo

Hva med stedet dere kjøpte bilen? Generelle inntrykket er at det er liten prisforskjell mellom merkeverkstedene.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 15:43   #5
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt verksted for Skoda i Bærum/Asker/Oslo

Kjøpte den på Jessheim hos en importør.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 16:22   #6
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godt verksted for Skoda i Bærum/Asker/Oslo

Jeg kjøpte ny bil på Møller Rud, og har hatt service på bilen der. Veldig fornøyd!

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 16:38   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godt verksted for Skoda i Bærum/Asker/Oslo

Bilen min ble tatt ut på Møller Grorud, ren Skoda forhandler. Der har jeg også alle servicer og vedlikehold. Lakkeringsverkstedet bruker jeg det Møllerverkstedet på Kaldbakken, de har alle skadesakene til Skoda. Jeg har en reklamasjonsjobb på bakluken min f.eks.

Jeg har firmabil så jeg vet ikke hva ting koster, men er veldig fornøyd med servicen ihvertfall.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 17:58   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godt verksted for Skoda i Bærum/Asker/Oslo

Du skriver Bærum/Asker. Da er det strengt tatt ikke så langt til Albjerk Bil (VW/Skoda-forhandler) på Lier heller. Har i hvert fall gode erfaringer derfra.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no