Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan stemmer man blankt?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-07, 13:15   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan stemmer man blankt?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er synd hvis denne muligheten er blitt borte. Jeg synes det er et kraftig signal om mistillitt, som absolutt burde finnes.

Veldig enig med deg. Blir litt i tvil her nå, siden dere mener forskjellige ting. Hvor kunne man eventuelt henvendt seg for å få et klart svar på dette?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 14:15   #22
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan stemmer man blankt?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er synd hvis denne muligheten er blitt borte. Jeg synes det er et kraftig signal om mistillitt, som absolutt burde finnes.

Jeg er helt enig i det. Da jeg bodde ute på landet pleide jeg f.eks å stemme blankt til fylkestingsvalget – men levere en partiliste til kommunevalget – fordi jeg var motstander av hele fylkestingordningen, og ikke ønsket å legitimere det med å stemme på noen der. Jeg kunne sikkert sagt tydeligere fra om det ved å stemme FrP, men det ville jo ha sagt en del ting jeg ikke ønsket å si samtidig.

Ben "none of the above" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 16:35   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan stemmer man blankt?

Det ser ut som det er endret igjen (gitt at jeg hadde rett i utgangspunktet).

Sitat:

Blanke stemmer blir registrert i en egen kolonne i den offisielle valgstatistikken. De som stemmer blankt vil telle med i frammøtestatistikken, men vil selvsagt ikke telle med på noen annen måte.

Fra http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/...5/4996151.html

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 16:47   #24
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan stemmer man blankt?

Sitat:

[Blanke stemmer] havner i "sekken" med forkastede stemmer, forkastet fordi de jo ikke går til noen partiliste.

står også på http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/...5/4996151.html

Jeg syns det høres urimelig ut – hvis det altså er riktig – at det ikke skilles mellom ugyldige og blanke stemmer. Jeg mener at en blank stemme skal være en gyldig stemme, og at det prinisipelt er stor forskjell på å stemme blankt, og på å gjøre noe for å få stemmen sin forkastet (f.eks skrive kommentarer på listen). Jeg kunne jo sikkert prøve å lese valgloven for å finne ut av det da, men siden jeg mener å huske at de ikke fulgte den før i tiden, så hjelper kanskje ikke det heller.

Ben "uansett mer underholdene å bare hisse seg opp over det NRK skriver" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no