Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vitaminer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-09, 23:41   #1
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Vitaminer

Tar dere sånt? isåfall hva?

Jeg syns jeg "tåler så lite" før jeg blir skikkelig tappa og sliten liker det ikke og føler meg så energitom. Nå er det mye som har skjedd i det siste og varmen er jo helt utrolig for tiden så det er nok mye som spiller inn.. Men jeg er snart 30 år og tar ikke en eneste vitaminpille, tran etc.

Noe dere anbefaler for å ruske liv i en sliten kropp?????

(fysisk aktivitet er jeg klar over, skal sparke meg i gang)

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 03:05   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vitaminer

En multivitamin og omega 3 (selolje).

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 08:56   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vitaminer

Tar ingenting. Spiser variert.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 09:04   #4
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vitaminer

Hele familien tar omega 3 (eskimo for kids) og SanaSol hver dag etter frokost. I tillegg tar jeg Jernekstrakt - Floradix Formula noen uker i året.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 10:04   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vitaminer

Jeg tar en god del ja, men jeg må det pga. vektoperasjonen. Tar dobbel dose multivitaminer, dobbel dose omega 3, sterke B-vitaminer (kompleks), kalsium og i perioder jern. Multivitaminene og B-vitaminene hadde jeg tatt uansett om jeg ikke var operert, for sikkerhets skyld.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 10:06   #6
thnp
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 147
thnp er litt kul
Standard

Sv: Vitaminer

Vanligvis tar jeg bare tran, men nå når jeg skal litt ned i vekt og er redd for at jeg ikke får i meg nok fuel til kroppen blir det:

- Multivitamin
- Omega3 (krillolje)
- CLA (for den psykosomatiske effekten )
- Ginseng
- Ca. 80 g proteinpulver i døgnet

Er det flaut å si at jeg har gått til innkjøp av dosett?

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 10:22   #7
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vitaminer

Dobbel dose Spektro multivitamin og Pic(c)asol.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 10:24   #8
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vitaminer

1 bruse tablett C-vitamin og 2 trankapsler daglig.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 10:25   #9
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Vitaminer

Jeg tar B-vitaminer, multivitaminer og omega 3.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 11:47   #10
Katie
:)
 
Katie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 401
Katie er litt kul
Standard

Sv: Vitaminer

...

__________________
2004

Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 17:55.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 14:00   #11
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Vitaminer

Jeg kjøpte meg vitaminbjørner jeg

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 19:56   #12
Katie
:)
 
Katie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 401
Katie er litt kul
Standard

Sv: Vitaminer

...

__________________
2004

Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 17:56.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 19:59   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vitaminer

De er gode, men fulle av aspartam og inneholder ingen mineraler, bare ørsmå doser av enkelte (?) vitaminer. Samme som Sanasol og disse "halvpreparatene" som jeg kaller dem.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 20:12   #14
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vitaminer

Multivitamin
Magnesium
Omega-3


For å ruske liv i skrotten: Mat med masse farger (grønnsaker og frukt), ren mat (ikke fra pose og boks) og en daglig dose fysisk aktivitet.

  Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 20:38   #15
Katie
:)
 
Katie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 401
Katie er litt kul
Standard

Sv: Vitaminer

...

__________________
2004

Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 17:56.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 20:44   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vitaminer

Opprinnelig lagt inn av Katie, her.

Hva er det som er best å gi til de små håpefulle da? Tar gjerne i mot tips

Animal Parade har gode produkt til barn. Fås kjøpt på helsekost.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 22:33   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vitaminer

Her går det i Animal Parade ja. De har gummibjørner, men eldste likte ikke dem så hun får den boksen med tyggetabletter formet som dyr, med 3 forskjellige smaker i samme boks.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 22:39   #18
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vitaminer

Tar periodevis trantabletter og multivitaminer kjøpt på apoteket. Akkurat nå for tiden får jeg schvære b-vitaminsprøyter i rumpa en gang i uka, også må jeg ta en god dose folat daglig. Var visst anemisk på den fronten fant jeg ut etter forrige blodtapping.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:52   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vitaminer

Jeg tar ingenting, satser på at jeg får i meg det jeg trenger gjennom et variert kosthold.
Jeg holdt på å dille med noe omega-greier en stund, men merket overhodet ingen forskjell annet enn at jeg gikk og gulpet på transmak. Så det droppet jeg.
Jeg har ingen mangler i følge de mange blodprøvene jeg har tatt i det siste.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no