Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

[Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 10:07   #21
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake



Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg bør revurdere planen om å lage Star Wars-kake til mannens bursdag, sant?

Nei, hvorfor det?

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:09   #22
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Det er en kake, den kan spises, den er pyntet. Jeg syns du skal være stolt. Jeg lar meg imponere all den tid jeg er i stand til å farge kokos grønn og lage fotballbane, skjære ut merkverdige former av langpanne kake og presentere det som det ungene ønsker. :våger ikke engang legge ut bilde av "kunstverkene":

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:10   #23
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.



Ja, også: http://www.foreldreportalen.no/forum...&postcount=332

Den hadde jeg ikke betalt for, om den er laget av en konditor. :sjokkert:

Cuyahoga, det er innsatsen som teller. Vær stolt og ja, så klart mannen skal få Star Wars-kake!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:10   #24
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.





Nei, hvorfor det?

Jeg bør gjøre det så lenge jeg lover legge ut bilder etterpå, mener du?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:11   #25
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.



Ja, også: http://www.foreldreportalen.no/forum...&postcount=332

Guri, den skulle til og med jeg klart å lage bedre.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:11   #26
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Guri, den skulle til og med jeg klart å lage bedre.

Ikke jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:15   #27
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

I jakten på LilleLeos dåpskake i illustrert versjon så snublet jeg over denne tråden.

Til glede for nye og gamle lesere: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:20   #28
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg bør gjøre det så lenge jeg lover legge ut bilder etterpå, mener du?

Noe sånt, ja.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:22   #29
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake


Den var kanskje ikke konditor-fancy, men sjarmerende, det var den!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:26   #30
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake



Den ser ut som en av mine. Den er helt sikkert god.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:26   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Veldig sjarmerende.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:26   #32
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Den hadde jeg ikke betalt for, om den er laget av en konditor. :sjokkert:

Indeed it is.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

I jakten på LilleLeos dåpskake i illustrert versjon så snublet jeg over denne tråden.

Til glede for nye og gamle lesere: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Du'h. Jeg var ute lenge før deg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:28   #33
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Den ser søt ut og smaker sikkert søtt også

(min forrige bursdagskake gikk RETT HJEM! en toliter med iskrem snudd opp ned på fat, stappet så full av vaffelkjeks at den liknet et pinnsvin - og med nonstop og kjærligheter stappet innimellom. Femåringen elsket den. Verre med den forrige, det skulle være sjokoladekake. Gjorde noe galt med glasuren og den liknet akkurat på sånt som man finner på gulvet i fjøset bursdagsbarnet ville krepere av latter, stakkars.)

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:17   #34
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du'h. Jeg var ute lenge før deg.

jeg leste meg helt bort i den gamle tråden.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:26   #35
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Den var vel fin, den? Alle som sier noe annet er oppblåste, jålete wannabe-conditors.

Nemlig!

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:31   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ikke jeg.

Du er min soulmate!!!

Jeg kan heller ikke pynte kaker, har tidligere hatt grandiose planer (har etter hvert lært), og kunne blitt riktig imponert over LilleLeos dåpskake.


Jeg begriper rett og slett ikke hvordan folk får det til??

(Et tips, forresten, til ekstremenkel pynting: Kake, mørk sjokoladeglasur, og en utklippet sjablong av for eksempel en prinsesse, blomst eller whatever (finnes på sånne fargeleggingssider). Legg sjablongen oppå tørr glasur. Sikt melis over. Løft sjablongen forsiktig bort. Riktig lekkert.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:33   #37
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake



Seigmennene ser så ... henrettede ut, liksom.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:34   #38
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Den var vel fin, god er den sikkert også.
Og du, jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Når jeg skal lage kake så er det ikke måte på hvor flott den skal bli.
Det blir som regel med tanken.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:37   #39
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.



Ja, også: http://www.foreldreportalen.no/forum...&postcount=332

Å herregud, det er lov til å le så mange år etterpå, ja?

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:41   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Behold and rejoice:] Årets sommerfestkake

Jeg er god på å bake - som regel.
Men pynting!? Det er noe makkverk!
Jeg hatet forming på skolen også, det er sikkert en sammenheng.

Sjokoladekaker er forøvrig noe av det jeg sjelden lykkes med, samme om jeg bruker kefir og whatever, så blir de smuldrete og tørre.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no