Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bretting av laken

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-11, 14:47   #1
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Bretting av laken

Stretch laken tenker jeg på da, er det noen som har knekt koden??
Jeg krøller dem sammen og lukker skapdøren i håp om at det blir liggende.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:54   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bretting av laken

Jeg revolusjonerte lintøyskapet på fredag!

http://www.sol.no/klipps/video/dette...alltid_lurt_pa

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:54   #3
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bretting av laken

Jeg bruker samme metode som deg

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:58   #4
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bretting av laken

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg revolusjonerte lintøyskapet på fredag!

http://www.sol.no/klipps/video/dette...alltid_lurt_pa

De får det alltid til å se så enkelt ut... Kommer nok til å fortsette å presse skapdørene igjen med rå muskelkraft.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:58   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bretting av laken

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

De får det alltid til å se så enkelt ut...

Det var veldig enkelt. Det var gjort på 1-2-3!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 15:37   #6
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Bretting av laken

Tror jeg må prøve den der.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 15:39   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bretting av laken

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg revolusjonerte lintøyskapet på fredag!

http://www.sol.no/klipps/video/dette...alltid_lurt_pa

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det var veldig enkelt. Det var gjort på 1-2-3!

Jeg prøvde nå, men det er jo helt umulig å se hva hun gjør. Særlig hjørne 3 og 4; hvilken vei handa skal inn og om det er vranga eller retta som er ut når du stapper inn.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 15:42   #8
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Bretting av laken

Gikk som forventet

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 17:08   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bretting av laken

Min teknikk: Hold lakenet i høyre hånd og bruk venstre hånd til å snurre lakenet sammen rundt hånden. Stapp enden inn i midten etterpå.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 17:14   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bretting av laken

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg prøvde nå, men det er jo helt umulig å se hva hun gjør. Særlig hjørne 3 og 4; hvilken vei handa skal inn og om det er vranga eller retta som er ut når du stapper inn.

Du må ikke tenke så mye. Jeg tenker bare på hjørne 1 og 2, de andre har jeg bare hentet frem tilfeldig.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 17:35   #11
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Bretting av laken

Oi, så lite det ble! Det så enkelt ut, men må prøves.

__________________
1996, 1999, 2009, 2012.
Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 00:36   #12
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bretting av laken

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Min teknikk: Hold lakenet i høyre hånd og bruk venstre hånd til å snurre lakenet sammen rundt hånden. Stapp enden inn i midten etterpå.

Omtrent sånn gjør jeg også. Men jeg snurrer hele greia samtidig som jeg surrer det rundt hånda mi. Den siste lille fliken bretter jeg rundt det hele til slutt. Vips en kompakt lakenball.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 09:04   #13
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bretting av laken

Med stretchlaken så holder jeg det i lengderetningen nedover og bretter det sammen den veien først, så bretter jeg det i tre andre veien. Blir en krøll inni uansett, men ser litt penere ut utenpå. Det ser i alle fall ut som det er prøvd å brette.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 09:27   #14
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bretting av laken

Jeg prøvde metoden som er vist på videoen. Når jeg så hvordan hun tok de første to hjørnene var resten selvforklarende, egentlig, i allefall da jeg prøvde i praksis. Det ble nesten like flatt og fint som i videoen. Verdt å prøve.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 09:39   #15
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bretting av laken

Jeg bretter slik som i videoen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 09:43   #16
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bretting av laken

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Min teknikk: Hold lakenet i høyre hånd og bruk venstre hånd til å snurre lakenet sammen rundt hånden. Stapp enden inn i midten etterpå.

Denne teknikken bruker jeg også.

  Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 09:46   #17
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bretting av laken

Jeg bretter, men i stedet for å ta ett og ett hjørne slik hun i vidåjen gjør, så tar jeg to og to - og så sammen. Same-same, but different. Resultatet blir det samme uansett.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:32   #18
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bretting av laken

Jeg bruker metoden til HI, men fikk jammen lyst til å prøve revolusjon!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:24   #19
Pippa
Aktiv
 
Pippa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 211
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Sv: Bretting av laken

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg bretter, men i stedet for å ta ett og ett hjørne slik hun i vidåjen gjør, så tar jeg to og to - og så sammen. Same-same, but different. Resultatet blir det samme uansett.

Jeg har forsøkt vidåj-versjonen, men har bare fått det til i noen av tilfellene. Din måte høres enklere ut! (og hvorfor tenkte ikke jeg på det selv? ) Må testes ut!

__________________
Pippa

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:40   #20
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bretting av laken

Opprinnelig lagt inn av Pippa, her.

Jeg har forsøkt vidåj-versjonen, men har bare fått det til i noen av tilfellene. Din måte høres enklere ut! (og hvorfor tenkte ikke jeg på det selv? ) Må testes ut!

Det samme tenkte jeg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no