Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvor ofte vasker du bh-er?
Etter hvert bruk 10 5,78%
Etter ca 2-5 gangers bruk 90 52,02%
Etter ca 5-10 gangers bruk 38 21,97%
Etter ca 10-15 gangers bruk 20 11,56%
Sjeldnere/aldri 8 4,62%
Jeg forholder meg ikke til bh-relaterte vaskespørsmål. 7 4,05%
Deltakere: 173. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-11, 11:48   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Har du like høy vaskefrekvens på dem som på annet tøy du bruker rett på kroppen?

Poll kommer.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:51   #2
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Ja, og da tenker jeg først og fremst på når du ikke ammer.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:55   #3
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

2-5 gangers bruk. Avhengig av hvor varmt det har vært når jeg har brukt dem. Har jeg svetta skikkelig kastet de til vask etter et bruk.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:57   #4
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Nei, ikke like høy frekvens. Dyre bh'er blir så slitt i vask, og jeg gidder bare ikke vaske for hånd. I teorien kunne jeg skylt opp hver kveld, men i praksis går den nok fort en mini-uke på en bh. 3-6 dagers bruk, tenker jeg, avhengig av årstid, aktivitet, osv. Svarte 5-10.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 12:11   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Når det trengs? Og jeg har ingen hvite. :sjuske:

Jeg vasker dem bare for hånd. Bortsett fra trenings-BH-er, da, de vaskes i maskin etter hver gang.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 12:14   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

2-5 dagers bruk tenker jeg.
De slites men ikke mye da jeg vasker dem på ullprogram.
Føler jeg må vaske dem såpass ofte siden de sitter rett på kroppen.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 12:18   #7
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Når det trengs?

Ja, det var det, da.

Hvis de lukter ufresht eller har synlige flekker, er det jo greit, men det tar en stund før mine kommer dit, altså. Derfor blir de ikke vasket så ofte, og jeg lurte på om det var veldig unormalt. Det er jo undertøy, liksom.

Og ja, treningsbh-er går rett i skittentøyskurven, så klart.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 12:34   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Når jeg ikke ammer ja... jeg skulle opprinnelig til å svare for NÅ, og da er det daglig, grunnet melkelekkasjer som gjør at de lukter surt.

Men sånn når jeg ikke ammer... da er det vel mer sånn...2-5 eller 5-10 litt avhengig av årstid (svetter mer på sommeren) og passende ting å vaske.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 12:34   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Jeg vet ærlig talt ikke, jeg veksler mellom et par stykker og har litt Bio-tex på badet ved soverommet, så slenger jeg en av dem oppi innimellom. Det er mer en feeling enn noe annet. Jeg svetter svært lite, og hvis det ikke viser og ikke lukter, hva er problemet? Lus?

Annet undertøy og topper som er i kontakt med armhuler blir noe annet, synes jeg?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 12:36   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Jeg vasker dem når det trengs, definert som Zulu gjør det. Siden jeg veksler mellom ganske mange, blir det ganske sjelden, og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg bruker hver av dem før vask. Jeg er ikke redd for bh-lus.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 12:38   #11
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg svetter svært lite, og hvis det ikke viser og ikke lukter, hva er problemet? Lus?

Lus, midd, FUGLELOPPER!?!

Neida, det er ikke noe problem at jeg ikke vasker bh-ene mine når de ikke er møkkete. Jeg var bare nysgjerrig på hva andre gjorde.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 12:59   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Etter 1-2 gangers bruk. Jeg vasker dem stort sett i vaskepose i maskinen.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 13:38   #13
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Etter 2-5 dager.
Har to sports-bher som jeg vasker etter bruk (fjelltur i raskt tempo).

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 13:50   #14
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Jeg vasker de vel etter en 2-5 gangers bruk.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 14:11   #15
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Det kan vel fort gå en uke. Driver jeg med sport eller annet som gjør meg svett, så vaskes de med en gang.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 14:30   #16
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Ved behov. Jeg har bare to bher, og den ene kan jeg ikke bruke når det er varmt, så da vaskes jo den ene ofte.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 15:27   #17
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Tja, det kommer an på hvor varmt det er, om jeg har mye gress eller sand i BH etter endt arbeidsdag, eller om det er noen som har tørket sine langfingrede kaviarlabber på meg :btdt:
En dag, to dager, tre dager. :vetikkehelt:

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 15:52   #18
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Oisan, tror jeg ligger noen dagers bruk over gjennomsnittet her :shabby:

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 15:55   #19
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Varierer nok her også, akkurat nå har jeg et begrenset utvalg gravidtilpassede (les større enn vanlig) BHer som jeg sirkulerer mellom og lufter, men 2-3 dager på hver er vel maks hvis de er i bruk hele dagen. Vasker alt i maskin. :lat:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 15:57   #20
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du bh-ene dine?

Sportsbh vaskes etter bruk. Jeg har bare en skikkelig bh som passer, og den går i vaskenett i maskinen med milo sammen med passende farger 2-3 ganger i uka mens jeg bruker en plan-b-bh. Den legges til vask så snart favoritten er tørr og klar til bruk, og jeg gleder meg allerede har bare en bh som passer skikkelig, og jeg vurderer å investere i en til.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no