Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Dere som har vaskehjelp - Arbeidsliste?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-11, 09:23   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dere som har vaskehjelp - Arbeidsliste?

Jeg skal lage en liten liste over hva som skal vaskes til vaskehjelpen, men jeg vil ikke være helt urimelig heller. Vi er nye i gamet så jeg er usikker på hva som anses som "normal" vasking og hva som vil være for detaljert (av typen støv på gulvlister).

Hva vasker vaskehjelpen deres? Og hvor mange timer brukes det?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 09:54   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har vaskehjelp - Arbeidsliste?

I kontrakten er det krysset detaljert av for støv på gulvlister ov. Alt tas ikke hver gang.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 12:09   #3
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Dere som har vaskehjelp - Arbeidsliste?

Jeg har gjort det veldig enkelt og latt det være opp til dem hva de gjør når. Jeg har sagt det er viktig for meg at huset ser ordenlig ut, men at de er ekspertene og vet best når og hvor ofte ting bør gjøres. De er to svært samvittighetsfulle damer og jeg er nok ikke den mest pirkete, så det funker ypperlig for oss. De to bruker 1.5-2 timer annenhver uke.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 12:25   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har vaskehjelp - Arbeidsliste?

Vi bruker City Maid. Nå er det noen år siden vi inngikk kontrakten, men jeg mener det der står at de skal støvsuge og vaske alle gulv. Bord og vinduskarmer skal vaskes over. Likeså andre typiske støvplasser i arbeidshøyde, for eksempel på/rundt TV'n. På kjøkken vaskes alle benkeplater, vasken og gulvene grundig. På bad vaskes servant, toalett og dusj/badekar samt gulv grundig.

Første gang de vasker har de en litt mer omfattende vask hvor man bl.a. tørker støv av lister.

De vasker raskt! Hos oss er de to stykker som får unna ca 200 kvadrat på i underkant av én time.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 12:33   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har vaskehjelp - Arbeidsliste?

Jeg skriver ny liste hver gang (hver 14 dag) utifra hva som behøves der og da. Varierer med vinduspussing, kjøleskapvask, sengetøyskift, vask av trekk på sofa etc i tillegg til vanlig støvsuging, vask av gulv og bad, alle flater, speil. Jeg har aldri spesifisert gulvlister og sånt, burde kanskje gjort det. Jeg legger igjen penger og liste på morgenen og legger ut nøkkel. Det som er litt dumt er at jeg må circa beregne hvor mye tid og penger akkurat den lista utgjør, men de har aldri klaget så mulig jeg overbetaler hver gang.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no