Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-13, 14:55   #21
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

13 åringen og kjærsten og div andre teenåringer uten planer eller familier som har andre planer feirer her, vi er gærnere en noen av dem og edru.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 16:13   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Straks 14-åringen skal være med oss på stor vennefest, han er veslevoksen som få og elsker å være med oss. Jeg ser frem til han drar med venner på slike dager, for han sitter oppi oss og skravler i ett. Skjønner ikke hvor han har det fra.

Jeg har ei jente som er sånn. Hun må av og til "jages" litt vekk, ellers sitter hun tett oppi meg og blander seg inn i hele samtalen. Det må kunne gå an å snakke om voksenting av og til, det er ikke alt hun trenger å høre. Jeg har fått reaksjoner på at jeg ber henne gå bort til jevnaldrende, for ande voksne har tilsynelatende ikke noe imot det. Men jeg får av og til litt klaustrofobi av det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 18:58   #23
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.387
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

To av fem barn er tenåringer her, 13-åringen (snart 14) feirer med oss og mine foreldre (muligens noen venner også) og 17-åringen skal enten være med oss sammen med kjæresten eller han og kjæresten skal på vennefest (foreldre til venn skal være hjemme). Kjæresten skal bo hos oss noen dager så de skal iallfall være sammen.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes

Sist redigert av Embriksmamma : 28-12-13 kl 19:05. Årsak: Oppga feil alder på yngste tenåring... *flau*
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 19:02   #24
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har ei jente som er sånn. Hun må av og til "jages" litt vekk, ellers sitter hun tett oppi meg og blander seg inn i hele samtalen. Det må kunne gå an å snakke om voksenting av og til, det er ikke alt hun trenger å høre. Jeg har fått reaksjoner på at jeg ber henne gå bort til jevnaldrende, for ande voksne har tilsynelatende ikke noe imot det. Men jeg får av og til litt klaustrofobi av det.

Jeg synes det er bra at foreldrene jager vekk barna litt innimellom... Jeg har en venninne som synes det er såååå stas at dattera vil sitte sammen med oss hele tiden. Jeg synes ikke det er stas

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 19:03   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

I år har jeg for første gang på lenge ikke en eneste tenåring. Tolvåringen skal selvfølgelig være med oss på hyttetur, de over 20 skal enten til utlandet eller på middag hos sin far/fest med venner.

Som regel har de vel begynt å feire med venner på nyttårsaften når de har vært 16-17, men de har noen ganger vært med på middagen hjemme først.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 19:17   #26
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg synes det er bra at foreldrene jager vekk barna litt innimellom... Jeg har en venninne som synes det er såååå stas at dattera vil sitte sammen med oss hele tiden. Jeg synes ikke det er stas

Veldig enig.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 19:20   #27
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg synes det er bra at foreldrene jager vekk barna litt innimellom... Jeg har en venninne som synes det er såååå stas at dattera vil sitte sammen med oss hele tiden. Jeg synes ikke det er stas

Helt enig!
Min 14-åring er en ganske taus type, så hun får sitte med oss voksne en stund. 10-åringen vil gjerne sitte der hele tiden. Jeg sender dem videre etter kort tid, det er ikke all voksenprat som er beregnet for deres ører. Det samme går jo motsatt vei, jeg menger meg ikke med ungene og deres venner og forventer/forlanger at også de respekterer at verken jeg eller vennene våre synes det er så stas å ha unger/tenåringer med i samtalen en hel kveld.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 19:34   #28
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

Vi har fast nyttårsfeiring sammen med noen venner (som kommer til oss). De har jevngammel unger som våre. Eldste på 14 ville i grunnen på et arrangement med koret i år, men siden venninnen som kommet til oss ikke ville dit - så får de nesten være her begge to.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 19:37   #29
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

16 åringen skal være hos kjæresten, sammen med hans familie. De skal ha noe besøk sammen med mange andre på deres alder.

Skjønner at hun ikke gidder å være med oss, vi skal bare ha en rolig dag siden jeg er høygravid og ikke orker å gjøre noe spesielt

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 19:57   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

Så godt å høre, fra alle dere tre! Som sagt har jeg fått reaksjoner. Mrn jeg får mark av henne rett som det er. Hun trenger ikke delta i vår samtale. Jeg reagerer også når andre unger gjør det samme, men jeg synes mange har en ganske høy toleranseterskel der. Jeg kan selvsagt snakke med unger også, men jeg synes ikke at samtlige samtaler trenger å dreie seg om eller overhøres av barn. Men jeg vet jeg er sær der. Jeg har et stort behov for voksensamtaler.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 20:00   #31
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

Jeg blir litt lettet i denne tråden over hvor lenge det ser ut til at mange ungdommer er med foreldrene og feirer jeg. Husker fra min barndom at de andre ungdommene som pleide å være der jeg feiret med mine foreldre var på fest fra de var 14. Jeg var ingen festdame i den alderen, så da feiret vi med en annen familie et par år der de hadde jevnaldrende hjemmeværende barn. Jeg syntes egentlig det var ganske tidlig å starte med nyttårsfestlivet i 8. klasse.

Selv var jeg på fest med venner fra jeg var 16.

Ellers hører jeg ikke hjemme i tråden, storebror er riktignok ikke så begeistret for foreldrene sine hele tiden, men han har ikke ymtet frampå om å feire noe annet sted ennå .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:22   #32
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

Vi feirer med flere familier som har jevnaldrende barn, så 14-åringen gleder seg til å bli med i familieselskap i år også.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:26   #33
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

Vår fjortenåring skal være sammen med oss på nyttårsaften.

21-åringen vår også forresten (sammen med sin kjæreste).

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:43   #34
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

Jeg husker veldig godt fester jeg var på selv fra 14 års alderen. Det er en god grunn for å ønske å ha snuppa sammen med oss nyttårsaften.
Ikke at hun er lik sin mor på den alderen. Og heldigvis for det.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 23:14   #35
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

Vår eldste var med venner første gang da han var nesten 17 og da hentet vi han hjem kl 02.00. (Rolig "fest", uten alkohol.) Året etter, 3 uker før han ble 18, var han på fest med sjåfør og kom hjem like etter midnatt.
Nå er han snart 20 og lever sitt eget liv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 07:53   #36
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

Jeg har små barn, men fra da jeg var 16 så var jeg på fest ute. Syntes det var blodig urettferdig at jeg ble kjørt dit ganske sent og så bli hentet rimelig raskt etter midnatt. Det var det glade vannvidd med raketter, fulle tenåringer (og eldre) midt i boligfeltet. Fatter nesten ikke at jeg fikk dra i det hele tatt. Syntes det var litt skummelt også så holdt meg rimelig edru selv. Fremdeles ingen stor fan av raketter.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 11:22   #37
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør tenåringene deres på nyttårsaften?

Vi feirer sammen med 2 andre familier. Vi har alle barn/ungdommer på samme alder, dermed har de lag.
Gutten på 16 blir med oss i år også, regner vel kanskje med det er siste året. Jenta i den ene familien som er 16 blir med oss en stund, så skal hun treffe noen venninner å være sammen med dem.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no