Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan er det med toll og tull og slikt på iherb?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-23, 20:50   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan er det med toll og tull og slikt på iherb?

Har de slik tollavtale eller hva det nå enn heter eller kommer det en liten formue på toppen av oppgitt pris?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-23, 21:11   #2
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan er det med toll og tull og slikt på iherb?

De har tollavtale. Frakten er høy da, men den ser du uansett før du betaler.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-23, 21:34   #3
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er det med toll og tull og slikt på iherb?

Den (VOEC) gjelder ikke for næringsmidler.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-23, 23:34   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er det med toll og tull og slikt på iherb?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Den (VOEC) gjelder ikke for næringsmidler.

Hva innebærer det?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-23, 23:53   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er det med toll og tull og slikt på iherb?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Hva innebærer det?

At sending må tollbehandles på vanlig måte, med (eventuelt) toll, moms og gebyr til speditør.

Fra toll.no: Merk deg at ikke alle varer kan handles i VOEC-ordningen. Disse varene er ikke omfattet:

næringsmidler (f.eks. mat, drikke, kosttilskudd, vitaminer),
varer med restriksjoner (f.eks. legemidler, våpen, alkohol, tobakk)
varer med særavgifter (f.eks. sukker, drikkevareemballasje smøreoljer, hvitevarer med klimagass

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-23, 00:48   #6
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan er det med toll og tull og slikt på iherb?

Her er en forklaring på hvordan de gjør det, hentet fra facebookgruppen Iherb k Norge:

«Oppklaring ang VOEC DHL og IHerb:

Hei folkens.

Har da snakket med DHL i dag og fått avklart endel ting. Det var som jeg trodde. Ang. IHerb bruker DHL en kombinasjon av VOEC og direktefakturering av IHerb, litt avhengig av hva man handler innenfor ulike varegrupper, men det skal veldig mye til for at dette blir noe problem for oss kunder heldigvis 😅!

Kort sagt gode nyheter og enkelt å forholde seg til!


Næringsmidler (alt som kan konsumeres av mennesker) (kosttilskudd mat, te og sjokolade) der brukes IKKE VOEC ordningen, da tilbakefører DHL ved å fakturere IHerb tilbake (som jeg trodde).

UNNTAK:


Det er førtst mår man handler for over kr 3000 (altså kr 3001) innen en varegruppe som er utenom VOEC som Shampoo at man i ettertid vil få faktura på moms, men KUN dersom det overgår kr 3000.-

Så om du handler f.eks.:

Shampoo for kr 3001
Balsam for kr 3001
Sjokokalde for kr 3001
= Totalt kr 9003

Vil det bli litt momsregning og gebyr i ettertid.

Det er ikke totalordre sum man vurderer, men varegruppe / varelinje.

Så da betyr det at det skal være fritt frem for å handle kosttilskudd og mat fra IHerb som da ikke inngår i VOEC uten å måtte bekymre seg om noe. Det er bare da varene som inngår i VOEC som man må være litt påpasselig (se opp)»


Jeg har kjøpt te og stevia og har ikke fått noen ekstrakostnader. Har hørt om folk som har fått det, men det har ordnet seg etter at de tok kontakt med iherb.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-23, 06:43   #7
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er det med toll og tull og slikt på iherb?

Jeg betaler DHL for frakt og de tar seg av alt da.
Jeg får ingenting i etterkant av iherb, uavhengig av hva jeg kjøper.

Mem frakt kan være både 150 og 400.. variere etter hva jeg kjøper og i perioder bar de «tilbud» på frakt

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-23, 07:39   #8
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er det med toll og tull og slikt på iherb?

Da kan jeg nok like gjerne kjøpe det her. Med så høy frakt er det ikke noe å hente på et kosttilskudd. (Koster 559,- her)

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-23, 07:40   #9
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er det med toll og tull og slikt på iherb?

Takk for hjelpen!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-23, 22:43   #10
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er det med toll og tull og slikt på iherb?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Da kan jeg nok like gjerne kjøpe det her. Med så høy frakt er det ikke noe å hente på et kosttilskudd. (Koster 559,- her)

Jeg «samler» opp varer og bestiller mer om gangen, går gjerne sammen med andre eks en her inne, en gang tidligere.

Nå må jeg snart bestille på ny så har en del ting.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-23, 12:24   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er det med toll og tull og slikt på iherb?

Jeg storhandler årlig nå som de tilbyr voec handel. DHL tar seg av alt. Frakt varierer mye, noen ganger er jeg skikkelig heldig å får det hjem for under 300,-.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-23, 08:55   #12
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er det med toll og tull og slikt på iherb?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg storhandler årlig nå som de tilbyr voec handel. DHL tar seg av alt. Frakt varierer mye, noen ganger er jeg skikkelig heldig å får det hjem for under 300,-.

Jeg fikk eske på 20 kg til under 300kr frakt, da inkludert toll/moms og alt!

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no