Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hellas for noviser

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-10, 19:47   #21
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Korleis kjem vi oss til Parga da?

Eg elskar forum.

Vi tok fly fra Gardermoen til Preveza. Så buss derfra til Parga. Det tok i underkant av en time.

Jeg ville leid bil om jeg var dere. Det er litt begrenset hvor mye man orker bevege seg rundt i varmen, og Parga er såpass kupert i terrenget, så deilig å kunne kjøre litt rundt. Man kan jo også da reise på turer til de andre småbyene rundt om kring.

Jeg har vært på Kypros, Mallorca, Kreta og Malta før. Parga er det stedet som er finest, med Malta på en god andreplass.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:50   #22
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Gikk visst ingen fly dit den lørdagen og vi må reise den dagen på grunn av svært begrensa ungefri tid.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:53   #23
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Gikk visst ingen fly dit den lørdagen og vi må reise den dagen på grunn av svært begrensa ungefri tid.

Nei, jeg tror flyene går mandag og onsdag.

Hva med Malta da? Veldig koselig der.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:55   #24
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Sjekke ut Malta.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 21:18   #25
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hellas for noviser

Du kan lese om Chios her:

http://www.chios-info.com/

Et annet pluss, er at prisene ligger 20-25% under andre greske øyer. Det gjør jo ingen ting.

  Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 21:23   #26
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

http://www.solfaktor.no/tour/charter...s=2&sort=price

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 21:29   #27
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Norwegian har jo ganske billige turer da.
Eller, billig en vei og ikke så billig hjem ser jeg

http://www.norwegian.no/fly/velg-fly...rocessid=89690

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 21:46   #28
Gardenia
Aktiv
 
Gardenia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 114
Gardenia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hellas for noviser

Vi har kun vært på Kreta , og likte oss veldig godt der !

Gardenia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 01:08   #29
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellas for noviser

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

. Eg har faktisk litt lyst til Hydra. :Cohenfrelst:

Hydra er nydelig.... og det er ikke bare Cohen av kjente skikkelser som elsker den øya. Hydra tiltrekker seg mange kjendiser, kunstnerer osv. så den har litt eksklusivt preg selv om den er veldig autentisk og nydelig...også er det noe med lyset på Hydra. Ferdinand Finne malte mange bilder på Hydra og snakket masse om lyset der...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 01:10   #30
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellas for noviser

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Korleis kjem vi oss til Parga da?

Om du bestiller en charter-reise så lander flyet i Preveza. Derfra er det buss-transport til Parga. Parga ligger på greske fastlandet.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 01:13   #31
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellas for noviser

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har vært på Kypros, Mallorca, Kreta og Malta før. Parga er det stedet som er finest, med Malta på en god andreplass.

Jeg er ikke enig i denne nomineringen...den blir vel subjektiv alt etter hvem man spør.
Slik stemmer jeg:
1. Mallorca
2. Kreta
3. Parga
4. Kypros
5. Malta

Malta synes jeg faktisk nesten var stusselig....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 09:09   #32
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Jeg er veldig glad i Kreta, men det er mange fine greske øyer. Er det på Chios MammaMia filmen er spilt inn? Lilleput reiser har mange koselige reisemål hvor ikke de store charterselskapene reiser.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 09:13   #33
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Nei nei nei, ikke til Malta!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 09:16   #34
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg er ikke enig i denne nomineringen...den blir vel subjektiv alt etter hvem man spør.
Slik stemmer jeg:
1. Mallorca
2. Kreta
3. Parga
4. Kypros
5. Malta

Malta synes jeg faktisk nesten var stusselig....

Jeg var der i 3 uker, og besøkte også Gozo, og den lagunen osv. Var veldig mye rundt om kring. Hadde det kjempefint der. Ikke minst så var det ikke så tykt av skandinaviske turister.

Men er enig i at Kypros kommer langt ned på rankingen. Kreta kommer veldig ann på hvor man drar tror jeg. Mallorca også sikkert. Jeg har vært i Alcudia og Cala D'or. Ville dratt til Cala D'or såfall. (Hvordan man nå skriver det).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 14:33   #35
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hellas for noviser

Har vært på Lesvos, Samos og Rhodos, Kos, Tenerife, Lanzarote, Gran Canaria, Tyrkia (Side og Alanya - anbefaler i k k e Alanya ) og Tunisia (Sousse) og det kan jeg med hånden på hjertet si, at dit skal jeg a l d r i igjen. Aldri. Ikke om det er det eneste stedet med sol i verden.

Både Samos og Lesvos anbefales på det varmeste. På Samos bodde vi i Votsalakia, og det er det ikke så mange operatører som har. De fleste har til Phytagorion. Fint der også altså.
På Lesvos bodde vi i Petra, men skulle jeg reist nå ville jeg bodd i Molivos.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 15:39   #36
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellas for noviser

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Er det på Chios MammaMia filmen er spilt inn? Lilleput reiser har mange koselige reisemål hvor ikke de store charterselskapene reiser.

Nei, Mamma Mia er spilt inn på Skiathos og Skopelos.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 15:43   #37
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellas for noviser

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg var der i 3 uker, og besøkte også Gozo, og den lagunen osv. Var veldig mye rundt om kring. Hadde det kjempefint der. Ikke minst så var det ikke så tykt av skandinaviske turister.

Men er enig i at Kypros kommer langt ned på rankingen. Kreta kommer veldig ann på hvor man drar tror jeg. Mallorca også sikkert. Jeg har vært i Alcudia og Cala D'or. Ville dratt til Cala D'or såfall. (Hvordan man nå skriver det).

Ja, Gozo er jo ok det også, og dykking på Malta er veldig bra dersom man er interessert i det. Malta slet jeg litt med ellers, for øya blir liksom ikke helt enig med seg selv hvor de "hører hjemme". Det virker kulturløst der...litt britisk, littt arabisk...litt av hvert uten at det gir sjel til stedet - synes jeg. Har ikke noe umiddelbart ønske om å reise dit igjen, nei.

Kreta har nydelige steder og Kreta har fæle steder. Øya passer noe og enhver og er et bankers førstegangs-valg dersom man aldri har vært i Hellas før.

Jeg reiser GJERNE til Mallorca. Øya er nyyyydelig og har alt. Vakker, storslått natur i nord og vest. Flott hovedstad. Nydelige strender. Helt topp! Jeg har vært i Palma og Playa del Palma og Alcudia... Neste gang skal vi bo i Illetes eller en av stedene sør-vest for Palma.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 16:02   #38
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hellas for noviser

Jeg anbefaler Lesvos og Peloponnes. Der er det helt spesielt.
Ellers har jeg vært:
Gran canaria. Huff
Mallorca, Alcudia. Greit nok. Palma Nova. Huff
Benidorm. Anbefales ikke.
Lanzarote. OK, men ikke bra mat.
Portugal, Algarve og Troia. Bra
Kreta, Platanias, Agia Marina og Rethymnon. OK

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 23:44   #39
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hellas for noviser

Jeg kan anbefale Kalamata. Liten gresk øy, veldig autentisk og koselig.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 23:58   #40
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hellas for noviser

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Jeg kan anbefale Kalamata. Liten gresk øy, veldig autentisk og koselig.

Er du sikker på at øya heter Kalamata? Kalamata heter en by på Peloponnes, er også der flyet lander når man reiser til Peloponnes.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no