Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hellas for noviser

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-10, 16:44   #1
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hellas for noviser

Vi vurdere ei veke til Hellas med avreise 07.august. Eg har aldri vore i Syden nokon gong og for meg virke det som en jungel der ute i valg. Men Hellas kjenne eg kan vere noko for meg.

Nokon som kan hjelpe meg litt på vei? Vi er to voksne og reiser frå Oslo.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 16:49   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.725
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hellas for noviser

Hva slags ferie vil dere ha? Charter eller bare bestille flybilletter og hotell på egenhånd?
Hva er kriteriene deres for hvilken øy eller fastlandet?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 16:50   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Parga! Vi kom hjem i går. Skal legge noen bilder, så kan du se. Veldig romantisk sted.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 16:57   #4
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hellas for noviser

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Parga! Vi kom hjem i går. Skal legge noen bilder, så kan du se. Veldig romantisk sted.

Reiser til Parga 19.juli og vil gjerne se bilder! Jeg har grunn til å glede meg, forstår jeg?

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 16:58   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Kjempefint der.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 16:59   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva slags ferie vil dere ha? Charter eller bare bestille flybilletter og hotell på egenhånd?
Hva er kriteriene deres for hvilken øy eller fastlandet?

Sol. Neida, eg ser for meg litt rolig ferie, men med mulighet til litt utflukter. Flybillettar og hotell på egenhånd er kanskje litt meir i vår ånd men eg veit ikkje.

Kriterie ane eg ikkje. Men eg vil gjerne ha ei litt rolig øy. Eg har faktisk litt lyst til Hydra. :Cohenfrelst:

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 18:01   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hellas for noviser

Jeg har veldig lyst til å reise til Chios.

  Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:11   #8
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg har veldig lyst til å reise til Chios.

Er det fint der?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:12   #9
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Hellas er gresk for de fleste. HAHAHAHAHAHOHOHOHosthosthost.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:14   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hellas er gresk for de fleste. HAHAHAHAHAHOHOHOHosthosthost.



For meg er det dobbeltgresk. Har a) aldri vore i Hellas, b) aldri vore i det o store landet Syden, c) aldri bestilt en chartertur.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:30   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Du får si som poden: "Vi skal snart reise på ferie vi. Vi skal på Syden".

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:31   #12
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hellas for noviser

Sjekk lilleput reiser.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:36   #13
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hellas for noviser

Jeg sier Parga, jeg er helt forelsket. Var der med ei venninne for to uker siden, og har begynt sparing, og bearbeiding av barnevakter, for å ta med gubben på kjærestetur neste gang. Hyggelige folk, små koselige gater, herlige restauranter, fin natur å tusle rundt i...

Har vært på Samos og Naxos før og, der likte jeg meg og. Kreta var greit med unger, men ikke romantisk. Parga derimot.. Perfekt for å lade batterier og nyte livet!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:36   #14
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.725
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hellas for noviser

Finnes jo masse fine øyer da...
Naxos, Santorini, Samos, Kreta, Thassos, Skiathos

Skal innrømme at de gangene jeg har vært i Hellas (som er altfor lenge siden) har det vært med charter (Ving) og det har vært helt greit.
Hotellet har vært sove/dusjeplass og that's it egentlig.

Det går jo an å evt leie bil der nede om man vil farte rundt, jeg har stort sett bodd på stranda i 2 uker...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:37   #15
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Korleis kjem vi oss til Parga da?

Eg elskar forum.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:38   #16
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.725
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hellas for noviser

Med fly...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:40   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hellas for noviser

Rhodos er fiiiint. Jeg og gubben dro dit på vår 1.tur sammen og jeg har såå gode minner.

Rusleturer i Gamlebyen på kvelden. Mopedturer på dagen. Mopedene går så det jomer der, selv med to på..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:40   #18
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hellas for noviser

Jeg liker Kreta. Det skal dog sies at jeg bare har vært på Kreta og Rhodos. Ellers synes jeg alle bilder fra de greske øyer ser flotte ut. (Og heldiggris, det høres deilig ut!)

Det var forresten en guide til de greske øyer i et Kamille her for noen uker siden. Skal se om jeg har spart på det. (Men tror det gikk i søpla).

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Sol. Flybillettar og hotell på egenhånd er kanskje litt meir i vår ånd men eg veit ikkje.

Sånn at du kan betale mer for rutefly, gjøre hele jobben selv, knote med buss fra flyplassen og bo på akkurat de samme hotellene som charterturistene?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:46   #19
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas for noviser

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg liker Kreta. Det skal dog sies at jeg bare har vært på Kreta og Rhodos. Ellers synes jeg alle bilder fra de greske øyer ser flotte ut. (Og heldiggris, det høres deilig ut!)

Det var forresten en guide til de greske øyer i et Kamille her for noen uker siden. Skal se om jeg har spart på det. (Men tror det gikk i søpla).



Sånn at du kan betale mer for rutefly, gjøre hele jobben selv, knote med buss fra flyplassen og bo på akkurat de samme hotellene som charterturistene?

Det siste der har eg også tenkt. Eg trur det blir charter egentlig. Eg orke ikkje leite meg i hjel. Lure på om eg skal bestikke Nessie til å leite for oss.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:47   #20
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hellas for noviser

Vi reiste med Apollo. Litt over 3 timers flytur, det var greit. En time med bussen, og så var vi i paradis. Du får si ifra hvis du vil ha bildebevis fra meg og hvor fantastisk det er der!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no