Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Å reise alene

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Er det sært å reise alene?
Ja, sært, uansvarlig og einstøingaktig. I would never! 4 2,70%
Si det? Tanken har aldri slått meg 47 31,76%
Herlig! Fred og ro og ingen som oppfordrer til shopping på ublu tidspunkt. Eller shopping whatsoever 95 64,19%
Dustepoll 2 1,35%
Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-08, 14:38   #21
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å reise alene

Dustepoll
Synes det høres deilig ut, men jeg hadde aldri gjort det selv. Rett og slett fordi jeg blir apatisk når jeg er alene, og det er så bortkastet å bruke masse penger på å sitte på et hotellrom i Paris og stirre i veggen.

Men så er det forskjell på reising og, da. Jeg hadde høyst sannsynlig fått mer ut av en alene-tur til eksotiske strøk over lengre tid enn en helgetur i storby.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:39   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Det er vel hovedsakelig for å slippe å ha så mye kontakt med folk at jeg drar.

Ami, vi har date om å dra sammen når du ikke er meieri lenger, ja?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:40   #23
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å reise alene

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.


Ami, vi har date om å dra sammen når du ikke er meieri lenger, ja?

You bet your sorry ass.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:42   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Men altså, sitte alene på hotellrommet og sture? I Paris? Neinei. Jeg skal ha med kamera og traske gatelangs. Litt som i Oslo, men med morsomt språk og nye motiver. Og så skal jeg få gå på Louvre i eget tempo, og ikke løpende i kjølvannet etter min far som SKULLE se Mesja-steinen, og den var vanskelig å finne gitt, så det ble bare tid til å løpe fort forbi alle de fine Michelangelo-statuene. :traumatisk minne:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:47   #25
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Jeg kunne ikke gjort det selv. Jeg ville følt meg veldig ensom. Det betyr ikke at jeg synes at det er noe galt med at andre kan tenke seg å gjøre det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:49   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg kunne ikke gjort det selv. Jeg ville følt meg veldig ensom. Det betyr ikke at jeg synes at det er noe galt med at andre kan tenke seg å gjøre det.

Det var jammen bra du sa det siste der, ellers hadde jeg trodd at du kalte meg en Dårlig Reiser TM eller noe.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:49   #27
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Jepp, det kunne jeg gjort! Definitivt. Ha en strålende tur.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:50   #28
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Innlegget mitt forsvant.
Jeg elsker å reise alene, har vært på øyhopping i Hellas alene, på rundtur i Marokko alene, samt i en del storbyer
Dog liker jeg også ha selskap, men opplever ofte stedene på en bedre og mer innholdsrik måte om jeg er alene

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:53   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Jeg har reist i Thailand alene i 3 uker, og det gikk bra med meg. : datapunkt : Nå er jeg som muligens nevnt noe utadvent av meg, så jeg var vel i realiteten ikke alene en kveld. Men det er fint å kunne velge, og jeg vil mye heller reise alene enn i en stor flokk der man må stemme over hva man skal gjøre og hvor man skal spise og alle MÅ være enige og sammen hele tiden og grouphugge etter hver samling og sånn.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:53   #30
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å reise alene

Jeg hadde egentlig lyst å si Herlig, men siden du hadde med denne delen om shopping... Så passet ikke det helt.

Men en helgetur alene hadde vært deilig! Pre barn så hadde jeg blitt smårar av å være alene en hel helg, men nå med krevende små mennesker rundt meg 24/7 så er det veldig fristende.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:13   #31
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å reise alene

Jeg reiser en del alene, og jeg synes det er ensomt.
Ikke sært, men ensomt. Dog skjønner jeg jo at andre mener annerledes.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:21   #32
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å reise alene

Det har jeg gjort mye og synes det er helt fantastisk deilig.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:27   #33
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Har reist alene både i Europa og i USA og syntes det var topp.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:29   #34
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å reise alene

Jeg synes det er litt sært, høres fryktelig kjedelig ut men absolutt ikke uansvarlig.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:32   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Jeg kan ikke svare. Det ville være herlig fordi jeg kunne drive utstrakt shopping. Jeg er elendig på å handle sammen med flere (men vil gjerne ha noen å dele middag og vin med, når jeg tenker meg om). Jeg har bare reist alene på 2-dagers jobbturer, og det har jeg elsket.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:50   #36
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å reise alene

Var på et par turer alene som ung og barnløs, men endte i grunnen opp med å være svært lite alene.

Når jeg ikke er i permisjon, reiser jeg en del alene med jobben, som oftest innenlands. Da ender jeg fryktelig ofte opp på hotellrommet, i badekaret eller på senga. Og nikoser meg.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 16:00   #37
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Å reise alene

Jeg hadde glatt reist alene.
Kanskje ikke til Paris, men det hadde nok vært annerledes om jeg hadde vært der før.
Jeg kunne gjerne reist på "sydenferie" alene - det må jeg innrømme er en liten drøm jeg har når det er som mest hektisk. Å få ligge på stranda, og lese så mye, og så lenge jeg vil -

  Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 16:07   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Jeg må forresten legge til at å reise alene i jobb er noe av det tristeste. Da har jeg alltid mye mer lyst å være hjemme med familien min.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 16:12   #39
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Det høres DEILIG ut! Enjoy!

:drømmer seg bort til utecafé i Paris med et glass vin og en avis:

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 16:19   #40
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å reise alene

Ååå, som jeg misunner deg!!

polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no