Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vogn til nesten-skole-unger?!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-08, 22:22   #1
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vogn til nesten-skole-unger?!

Har vært i ulike "syden-land" flere ganger, og nå sist her i juni.
Står i innsjekkingskø på Værnes og ser unger opp i 5 og 6 år som sitter i vogn??! Er dette vanlig? Blir litt matt jeg da... Mine jenter kom i prat med ei som var fem år, og som satt i paraplytrille - så det var i dette tilfellet ikke snakk om hverken sovestilling eller kalesje...
Ser flere store unger i vogner...Er det tilfeldig at mange trøndere ( må være nord-trøndere ) har med vogner til store unger, eller er dette så vanlig??! Og hvorfor?? Bruker de vogn her hjemme også?

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:24   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Jeg synes også det er rart. Det er en i barnehagen til guttene som ble fraktet i vogn frem til i vår. Han er skolestrarter nå i høst, men knøttliten av vekst da så han hadde plass i vognen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:25   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Vet du om dette er funksjonsfriske barn?

Mange barn har funksjonshemminger som ikke synes utenpå, men som gjør at de ikke klarer gå over lengre avstander. Jeg kjenner f.eks. flere barn med epilepsi som fungerer kjempefint i hverdagen, men som trenger en vogn som back-up ved lengre turer. Og ja - mødrene får mye ufine kommentarer innimellom...

Ikke for det - i ny og ne har jeg ønsket meg ei trille til den atale femåringen min med, når han blir trøtt nok, sur nok og har makk nok i beina.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:26   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Vi hadde med vogn for siste gang du tulla var 3. I fjor var hun 4 og måtte gå selv. Ble hun sliten bar vi henne på skuldrene.
Det hender det blir mye trakking når man er på ferie, og kombinert med varme blir man jo sliten. Jeg tror de færreste som har med paraplytrille til "store barn" på ferie bruker det hjemme.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:29   #5
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Vet du om dette er funksjonsfriske barn?

Mange barn har funksjonshemminger som ikke synes utenpå, men som gjør at de ikke klarer gå over lengre avstander. Jeg kjenner f.eks. flere barn med epilepsi som fungerer kjempefint i hverdagen, men som trenger en vogn som back-up ved lengre turer. Og ja - mødrene får mye ufine kommentarer innimellom...

Ikke for det - i ny og ne har jeg ønsket meg ei trille til den atale femåringen min med, når han blir trøtt nok, sur nok og har makk nok i beina.

Vet ikke om de er helt funksjonsfriske. Jeg SÅ ingenting der de herja og løp sammen med flere unger - jeg tenkte faktisk bla epilepsi, og kikka etter smykke e.l... Hørte jo min fem-åring spørre hvorfor hun satt i vogn, da, direkte som de ofte er, men fikk ikke annet enn at den skulle hun da sitte i - ferdig med det.

Vet det kan være mange ulike grunner, men synes det er så mange store unger som bruker vogn på sydenturer...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:30   #6
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Vi har med vogn til treåringen. Det er ikke sjelden det blir kamp om å sitte i vogna mellom henne og 6-åringen. Det hender også at 8-åringen ser sitt snitt i å sette seg i den dersom den er ledig et kort øyeblikk. Ofte sitter begge de to minste i vogna samtidig. Det kan sikkert være flere grunner til å sitte i vogn, som Inagh er inne på. Vi bruker f.eks. å gå til byen og hjem igjen, de fleste ville brukt bil eller tatt buss. Jeg syns ikke det er rart om små ben kan bli trøtte av å traske så mye. Det hender jeg kunne tenkt meg ei vogn å sitte i selv når jeg går opp alle bakkene hjemover...

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:31   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Noen ganger tror jeg nok det handler om rein latskap fra foreldrene sin side også... De gidder ikke ta kampen med å få ungen til å labbe og gå.

Men som ElinM sier - jeg har ønska meg vogn titt og ofte jeg med.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:32   #8
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Noen ganger tror jeg nok det handler om rein latskap fra foreldrene sin side også... De gidder ikke ta kampen med å få ungen til å labbe og gå.

Men som ElinM sier - jeg har ønska meg vogn titt og ofte jeg med.

Det har jeg også sett eksempler på. Det er unger jeg vet er friske.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:34   #9
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Da vi var i syden i fjor var minsten 4 år, og vi leide ei trille en kveld der. han var sliten og sovnet i trilla.
Brukte ikke trille her hjemme etter han var godt under 2 år.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:37   #10
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Vi hadde trille til begge guttene på Gran Canaria nå nettopp.
Begge elsker å sitte i vogn, vi går mye til og fra stranden/restauranter og på utflukter ellers. Hadde ikke klart oss uten, da hadde vi måttet bære dem ganske mye, tror jeg.

Vi bruker ikke vogn her hjemme.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:47   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Alle mine unger skulle gjerne ha sittet i vogn på ferie om de hadde fått lov. Men jeg tar ikke med vogn til tre unger. De to størst må klare seg uten og vi tar heller hensyn til det ut i fra hva vi gjør og finner på sånn at de klarer å gå selv, og de får heller snike seg til en liten sitt i lillebror sin vogn av og til. Vi så også mange som hadde med vogn til større unger på ferie der vi var. Den mest kreative var en Quinny tre-hjuling som egentlig var singelvogn. En oppi vogna, ei lå i handlekurven under og en hang i styret med beina stående på stålstanga til handlekurven under.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:27   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Vi vurderer sterkt vogn til hun på 3 når vi er i Spania i sommer. Mannen har dårlig rygg, og jeg kan heller ikke bære noe særlig, så det er rett og slett for å komme oss litt rundt at vi velger det. Storesøster setter seg nok der hvis den er ledig og hun får lov, men hun er selvsagt alt for stor til at vi har med vogn til henne.

Så kanskje dette med vogn til større barn er et feriefenomen?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:29   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Hvorfor blir du matt, hovedinnlegger?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:37   #14
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Jeg kan skjønne HI - for selv synes jeg det er litt rart med alle som triller tur med 3-åringer og 4-åringer i gågate på lørdager. Jeg mener - hvor morsomt er det for ungene?

Vi har ikke brukt vogn etter at de ble ett år - men det har nok mest med at vi bodde slik at transport til bhg måtte skje med bil og at vi aldri brukte helgene til å trille tur i sentrum med ungene. På tur var det bæremeis eller sykkelvogn som gjaldt, eller rett og slett turer i ungenes tempo.

  Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:39   #15
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av emm, her.


Så kanskje dette med vogn til større barn er et feriefenomen?

Når jeg leser litt flere innlegg her ser jeg jo at det er nok mye sant i det!

  Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:39   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Jeg kan virkelig ikke skjønne at noen blir matt av å se fem-seks-åringer i vogn.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:40   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Jeg har ikke vært på så mange sydenferier i mitt liv, men jeg har blitt overrasket over tråder både på dette og andre fora hvor jeg hører om store barn som sitter i vogn på ferieturer. Jeg for min del har ikke brukt vogn på barn som er 3+ og jeg hadde ikke fått ungene til å sitte i vogn når de har passert den alderen heller.
Vi skal på ferie i sommer og tanken på å ha treåringen i vogn virker helt fjern, men jeg skjønner jo at andre kan ha det annerledes.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:42   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Siste gang vi hadde med vogn til eldstemann var når han var 3.5 år. Det var mest forsdi han var sjalu på sin nyfødte lillebror som var i vogn. Vi trengte den strengt talt ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:45   #19
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Mine har nektet å sitte i vogn etter fyllte 2 - og greit er det.
Fint at de liker å trave rundt på egne bein.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:47   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Jeg kunne funnet på å ta meg en trille til et større barn. Årsaken er at man kanskje feks skal gå ut å spise og vil være litt lenger ute. Så kanskje det er noen km å gå hjem på kvelden. Den turen blir fort et lite helvete med trøtt unge osv.
En annen ting er når de er råslite etter en lang dag på stranda og kanskje skal gå en avstand hjem.

Er vel snakk om å gjøre ferien mest mulig behagelig og kranglefri for alle parter tenker jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no